NOD november 2018

Nog 4 dagen tot menstruatie. Vorige maand begonnen vandaag de krampen en hoofdpijn. En een dag later gevoellige borsten, honger. 
Borsten zijn al sinds gisteren gevoellig. En honger heb ik totaal niet. En geen krampen. Ik heb nog nooit zoiets zo graag gewild als nu zwanger willen worden. Dat ik bij de gedachte al bijna zit te janken. En ik zit op m'n werk atm :p Dus niet zo handig. En de angst dat we te laat zijn wordt elke maand groter. In juni wordt ik 35. 35.... dat klinkt ineens oud. Terwijl ik me nooit oud gevoeld heb. Maar 35 en zwanger is oud. 

Kershje ik las je berichtje en ik begon gelijk te glimlachen! gefeliciteerd meid! hopelijk overmorgen die knaller in handen!
Ixxomi zeker mensen zijn heel geheimzinnig, maar dit is helaas ook zo omdat als je verteld dat je bezig ben en na x aantal maanden ofzo telkens de vraag krijgt "en, al zwanger?" nog erger kan zijn omdat het niet zo snel lukt als dat je het niet verteld dat je bezig bent. overigens weten zo'n beetje de naaste familie het bij ons. na de vroege miskraam hebben we het gewoon gezegd, moesten onze hart luchten en het is prima. gelukkig zijn onze ouders en zussen niet de personen die telkens die vraag stellen.

Lizzje gek genoeg geloofde ik het gewoon niet. was eerst een heel licht streepje en in 5 dagen werd die duidelijker maar geen knal. CB gaf ook negatief aan dus had ergens het gevoel dat het mis zou gaan. want tjah me zussen en ik doen alles zowat samen xD hun zijn lang bezig geweest en ik was zo zwanger dus er moet wat mis gaan. helaas op dag 6 ook alle testen negatief dag later ongesteld geworden. ik had dus ook nog geen afspraak bij de verloskundige gemaakt...

Ik heb vanochtend voor het eerst een uitstrijkje laten maken en volgens de assistente lag mijn baarmoeder heel hoog. En dat terwijl ik deze week mijn eisprong verwacht. Ook het voelen van de baarmoedermond is mij tot nu toe niet gelukt. 
Hebben meer meiden hier ervaring mee? En maakt dat uit voor het zwanger worden?

Vlindertje je bm ligt hoog in vruchtbare dagen en is zacht en open. soms zo hoog dat je hem niet kunt voelen. dit heb ik ook, dus is juist goed dat hij nu hoog ligt als je je eisprong deze week verwacht :)

@lizzje Bij ons kon het gelukkig wel uit de verzekering, anders hadden wij het ook niet kunnen betalen... De kosten zijn geen kattenpis.
We zijn zo'n 2 jaar bezig en hebben al behoorlijk aantal dompers gehad. Van mislukte stimulatie, tot mislukte terugplaatsing en een miskraam met 6 weken. Ik zei voor de grap tegen mn man na de laatste terugplaatsing: we hebben alles nu gehad, alleen nog geen voldragen zwangerschap dus dat is nu aan de beurt. ;-)
Eisprong wordt niet in de gaten gehouden want er is geen touw vast te knopen aan mijn cyclus ? We hebben ICSI behandelingen achter de rug en ik heb dus gespoten. Nu is de cyclus met hormoonpillen nagebootst. Uit de laatste punctie zijn twee embryo's ontstaan die ingevroren konden worden. De eerste is helaas miskraam geworden en de tweede zit er nu in... Hopen en bidden voor positief resultaat.
De enige tip die ik je nog kan geven... Luister naar je gevoel en als iets te snel gaat, stap (tijdelijk) uit de trein. Enne stel je vragen gerust! Als ik een antwoord weet, dan krijg je die :) Succes!

@aan alle zwangeren.... Gefeliciteerd!

Terug
Bovenaan