NOD november 2018

Ik heb geen testje in huis maar ga die straks wel even kopen.. ?
Zat vannacht te googlen en zag topics over vrouwen die een positieve ovulatie test ook als positieve zwangerschapstest gebruikten. Ik vannacht een ovulatietest gedaan en die was positief. Niet net zo donker als de controlestreep maar zeker goed zichtbaar. Nu vraag ik me af of het een fabeltje is. Ik ga straks sowieso een test kopen hoor, maar vannacht kon ik niet slapen van de zenuwen
 
@NROXY
 
Nee kan mn klok er niet op gelijk zetten! Soms savonds, soms smorgens.
Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat je een cyste hebt?
 
Suus DG ik ging op controle voor een uitstrijkje en vertelde hem ook dat ik in september 3 keer ongesteld ben geweest en we al anderhalf jaar proberen om zwanger te geraken. 
Hij heeft dan een inwendige echo genomen en daar zag hij dat verrekte ding van 5cm schoon zitten op mijn eierstok. Met dat ik zo vaak ongesteld werd zei hij dat ik best Nogest kon nemen voor het sneller verkleinen van de cyste moest eerst 10 dagen de pilletjes nemen en dan wachten tot ik ongesteld werd. Gelukkig was dit er snel en moest ik na 4 dagen wachten direct terug beginnen met de medicatie. Ondertussen ben ik bijna 5 weken mijn pilletjes aan het nemen en moest ze zeker 6 weken nemen voor ik op controle mocht komen. Wel door blijven pakken tot de controle. Ik schrok er wel van omdat als 26 jarige had ik dit nooit gedacht. Blijkbaar komt het voor aan mijn moeders kant en is het blijkbaar toch erfelijk. Ben al gewoon dat alles wat erfelijk is en in de familie zit ik ook heb ?
 
Hoi hoi.
Gisteren naar de gyn geweest en kwam er goed geschrokken van thuis. Het is inderdaad een teraroom van 5,6cm bij 2cm... Hij moet operatief verwijderd worden. Als ik dit nu laat doen dan absoluut niet zwanger worden en daarna ook een maand of 3 niet. Aangezien ik liever gister dan vandaag zwanger ben is dit voor mij erg moeilijk.
Ik kan ook eerst zwanger worden en daarna laten verwijderen, maar als hij tijdens zwangerschap ineens groeit dan wordt het een heftigere operatie en zouden er weeën kunnen ontstaan. Als dat bij 36 weken is dan geen probleem, maar bij 20 wel. Nu moet ik dus een keuze maken. Je zou denken....logisch, eerst operatie en dan zwanger worden? Maar zo makkelijk is het voor mij niet. Want wie zegt dat het ding gaat groeien ineens in die 9 maanden? Dat hoeft niet en ben ik zomaar 4 maanden kans kwijt. Ik heb er namelijk absoluut geen pijn aan. De pijn die hierbij hoort is het feit dat als die tumor groot is of wordt, hij de eierstok doet draaien wat erg veel pijngeeft, zo erg dat daar geen paracetamol tegenop kan. Dit heb ik niet en ook altijd een nette eisprong en cyclus. Daarom zegt mijn gevoel dat ik wel deze maand zwanger wil worden.mocht dat niet het geval zijn, dan denk ik dat het zo had moeten zijn en dat ding laat weghalen. Via een laparoscopie.
Ik wil hem sowieso eruit halen voordat hij kwaadaardig wordt, dit kan maar hoeft niet. 
Pfff wat vind ik het toch moeilijk, mijn wens is zo huge. Ik heb mijn ouders gister laten komen en ze alles verteld, ook over de kinderwens, dit gaf voor mij wel wat rust. Al die geheimen, ik moest het kwijt. 
Vanmiddag belt de gyn mij terug omdat ik nog vragen heb, ik hoef pas over 2 weken te beslissen maar zondag is mijn eisprong, dus eigenlijk moet ik dfit weekend beslissen of we veilig of onveilig vrijen.snap? 
Wat vreselijk moeilijk is dit. 
 
citrus wat heftig allemaal ? ik snap dat dit een moeilijke beslissing is voor jou. Zeker omdat het allemaal wat dubbel is. Je wilt het kwijt maar je wilt ook zwanger worden. 
Bemoeilijkt dit het zwanger worden? Dan zou ik persoonlijk het gewoon eerst laten weg halen. 
Dikke knuffel en zou zeggen laten het even bezinnen. ?
 
Jeetje citrus wat shit zeg! Ik snap je dilemma helemaal. Heb alleen ook geen antwoord voor je. Het feit dat het nu (nog) goedaardig is zou je haast denken: laat nu maar even lekker zitten. Maar snap ook helemaal je angst; wat als dat ding gaat groeien en weeën opwekken. Ik hoop dat je met je partner en gyn goede gesprekken kunt voeren.. En als het niet goed voelt, komend weekend dan toch maar niet? Pfffff, dit gun ik je niet! (niemand trouwens) X
 
Dank Je meiden. Dubbel he! En diegene die niet bezig zijn met kinderen denken, weghalen toch, wat maakt die maanden nou uit. En jullie begrijpen mijn gevoel van kinderwens. Dat die maanden veel uitmaken haha. 
Nee, het belemmerd het niet, elke maand een mooie eisprong en zaad van partner ook goed, feit dat ik nog niet zwanger ben, nu 7de maand heeft daar niets mee te maken nee. Dus ja....lastig. Ik kan niet beslissen dus ik denk, laat mij nu zwanger worden, dan is er voor mij beslist! Stom hè, de makkelijke weg. 
En de grens van dat hij weg moet is vanaf 5 cm. En hij is 5,6 vandaar.... Dus ik vraag vanmiddag ook of die 6 mm echtineens zo heftig is, of meer een veiligheid is. Dames, wat vind ik dit onwijs moeilijk. 
En jep, kan heel goed praten met mijn man, vanmiddag gyn en dus nu ook mijn ouders, welke keuze inkoop maak, ze staan erachter. 
 
Terug
Bovenaan