NOD november 2018

Citrus ik hoop dat je met de antwoorden op je vragen de voor jou juiste beslissing kan nemen. Sterkte meid en weet wij zijn hier allemaal voor jou. Xx
 
Wat erg citrus , maar mag ik vragen in hoeveel tijd die gegroeid is van 0 naar 5,6 cm , en als ie gaat groeien hoe snel kan die dan groeien in hoeveel tijd , en zijn er factoren waardoor je zelf kan zorgen dat ie niet kan draaien enz enz , ik begrijp je heel goed over het zwanger worden , ik ga zelf ook de 7e maand in , ben net terug van de rontgedokters en mijn gevoel klopte ook , het eitje zit er nog heb wel een kleine bloeding gehad, maar is niet mijn menstruatie geweest , hij is nu 1,9 cm dus nog onder de 2 cm , ze zeg hij kan elk moment klappen , die van augustus duurde ook 33 dagen voor ik me menstruatie had , maar heb met zoveel pijn gelopen , en dan heb je ook kans dat ie kan draaien , maar denk minder snel kans als bij jou , maar tegenwoordig telt elke minuut . Laat staan als je 4 mnd moet wachten, maar stel hij groeit wel en sneller dan verwacht onder invloed mischien van hormonen dat je lichaam tijdens de zwangerschap aanmaakt , dat wil je ook niet natuurlijk. Hoe schatten ze de kansen in dat ie kan gaan groeien tijdens een zwangerschap , en hoe snel zou die dan kunnen gaan groeien , zoiezo denk ik dat je beweegelijkheid enorm beperkt word om hem niet te kunnen laten draaien , maar ja dat kunnen andere organen ook op hun geweten hebben denk , zoals je darmen , er verplaatst zich veel in het begin van de zwangerschap qua ofganen enzo , pppfff schat als je een beetje de kansen op schaal breng mischien kan je dan makkelijker kiezen , ik wens jou in ieder geval enorm veel sterkte toe in het maken van de juiste keuzes , en onthoud , hierbij kan je geen foute keuze maken , ga op je eigen gevoel af en laat je goed informeren wat de kansen en risico,s zijn bij elke keuze en probeer die dan af te wegen zelf . Heel veeeeel sterkte van mij , het komt wel goed , en alleen jij kan deze keuze maken en onthoud dat jou keuze de beste keuze voor jou is , jij kent jou eigen lichaam het beste en ga in dit geval ook op je eigen gevoel af , je instinct liegt niet tegen je , en heb maling aan mensen die je keuze geen goede keuze vinden , jou eigen keuze is de beste keuze onthoud da goed , wat mensen soms ook zeggen tegen je ! Xxxxxxxxx princessworld
 
Dank je princes, voor je lieve woorden. 
Het probleem is juist dat ze geen idee hebben of en wanneer hij gegroeid is. Met zo'n teraroom wordt je geboren. Het zou dus zomaar kunnen dat hij in 33 jaar naar 5cm is gegroeid. Het kan ook zijn dat hij binnen een jaar 1cm is gegroeid, dan moet het er wel uit ja. Maar het feit dat dat niet duidelijk is, maakt dit zo moeilijk, zonde als er niks aan de hand is en mij eigenlijk deze maand een zwangerschap gegund was en nu miss na de operatie complicaties zijn ontstaan waardoor zwanger worden wel heel moeilijk gaat, dat is ook een risico namelijk. Terwijl zwanger worden nu geen probleem is ondanks dat ding. Dat zou ik ook vreselijk vinden. 
Ik ga zo inderdaad vragen wat de kansen zijn op groei dmv hormonen en verdrukking maar ik denk dat ze daar geen antwoord op kan geven, dat ze niet weten hoe het paar maanden geleden was dus nu ook niet weten of hij wel of niet groeit. Miss uit ervaring.. 
Snap je de frustraties? Ik kan totaal niks hiermee.mij gevoel zegt dat ik zwanger kan worden eerst, aan de andere kant, zodra ik maar 1 pijntje voel (en dat heb je nu eenmaal tijdens zwangerschap) ik in de stress kan raken, paniek van zou dat dat ding zijn? Maar dat hoeft niet. Pfff ze kan elk moment bellen nu. 
 
Oja en er is geen pilletje nee om hem te laten krimpen of groei tijdelijk te stoppen, meepikken is ook geen optie omdat er dan bloedingen kunnen ontstaan waar je ze niet wil hebben. Dus in vergelijking met een cyste, kun je totaal niks van buitenaf of met pilletjes oid. Hij zit er en blijft er. Groeit wel of niet. Blijft goedaardig, kleine kans naar slecht. 
 
@Citrus
 
Wat een vervelend nieuws.. :(
 
Persoonlijk denk ik (als ik mn ongezouten mening mag geven) dat je hem eerst er uit moet laten halen alvorens je zwanger gaat worden. Ik begrijp heel goed dat de kinderwens er is, maar wanneer je hem laat zitten en zwanger word en hij er tijdens de zwangerschap bij 20 weken uitgehaald moet worden neem je een heel groot risico voor je ongeboren kind lijkt mij. En het leven van je baby wil je dan niet op het spel zetten.
Ik zou navragen wat de complicaties zijn bij het verwijderen en in hoeverre er dan een kans vermindering is op zwanger kunnen worden. Mocht daar weinig uitkomen dan zou ik het risico nemen om hem eerst te laten verwijderen. Die risico's zijn bij de eindstreep minder groot dan wanneer je hem laat zitten en zowel je eigen leven als dat van de baby op het spel zou zetten. 
 
 
 
[quote quote=10137979]Suus DG ik ging op controle voor een uitstrijkje en vertelde hem ook dat ik in september 3 keer ongesteld ben geweest en we al anderhalf jaar proberen om zwanger te geraken. Hij heeft dan een inwendige echo genomen en daar zag hij dat verrekte ding van 5cm schoon zitten op mijn eierstok. Met dat ik zo vaak ongesteld werd zei hij dat ik best Nogest kon nemen voor het sneller verkleinen van de cyste moest eerst 10 dagen de pilletjes nemen en dan wachten tot ik ongesteld werd. Gelukkig was dit er snel en moest ik na 4 dagen wachten direct terug beginnen met de medicatie. Ondertussen ben ik bijna 5 weken mijn pilletjes aan het nemen en moest ze zeker 6 weken nemen voor ik op controle mocht komen. Wel door blijven pakken tot de controle. Ik schrok er wel van omdat als 26 jarige had ik dit nooit gedacht. Blijkbaar komt het voor aan mijn moeders kant en is het blijkbaar toch erfelijk. Ben al gewoon dat alles wat erfelijk is en in de familie zit ik ook heb ?[/quote]
Jeetje ik wist niet eens dat dat ook erfelijk was! 
Hopelijk gaat alles goedkomen met de pilletjes!


Ik vandaag NOD en nog geen menstruatie gezien. Wel had ik vannacht iets geks. Ik moest plassen, stap uit bed en met dat ik wilde gaan lopen kreeg ik een enorme pijnscheut in mn buik/lies. Zag gewoon sterretjes en moest mezelf vasthouden aan t bed. Net even boodschapjes gedaan en voelde tijdens het lopen in de supermarkt ook wat steekjes. Ik snap er niks van tot zover nog!
 
Citrus wat een nare keuze sta je voor! Ik begreep dat je nu snel zwanger wilde worden omdat je niet zo veel tijd wilde hebben tussen dit kindje en de andere 2.
Ik zou je adviseren zet al je overwegingen waarom je NU dat kindje wil even op papier (inclusief de redenen die je liever niet aan jezelf toegeeft). Dan moet je jezelf even gaan afvragen hoe dit in verhouding staat met de risico's die bij een zwangerschap NU kunnen komen. 
De afweging is aan jou, zoal ook jouw redenen van jouw zijn.
Als ik voor deze keuze zou staan zou ik het zelf graag weg willen halen. Dan haal je een hoop onzekerheid weg. Je was zelf nog relatief jong dus dat zou ook niet uit moeten maken. En je kinderen vinden het over een half jaar nog steeds wel leuk om een broertje of zusje te krijgen.
Maar vervelend is het natuurlijk zeker.
 
Terug
Bovenaan