NOD november 2018

Ik heb ondertussen en test gedaan en die was omowit. Maar nog altijd niets te bespeuren. Pff vind het niet normaal dat ik al heel de week dat drukkend gevoel heb in mijn onderbuik en die rommelende darmen. Ook al paar dagen last van maagzuur. 
Momenteel dan helemaal niet mee bezig om zwanger te worden door onze verhuis die dichterbij komt. En nu ik al 33 dagen cyclus heb ben je er ineens terug mee bezig. Maar vooral van wanneer word ik nu ongesteld....
 
[quote quote=10138015]Dank Je meiden. Dubbel he! En diegene die niet bezig zijn met kinderen denken, weghalen toch, wat maakt die maanden nou uit. En jullie begrijpen mijn gevoel van kinderwens. Dat die maanden veel uitmaken haha. Nee, het belemmerd het niet, elke maand een mooie eisprong en zaad van partner ook goed, feit dat ik nog niet zwanger ben, nu 7de maand heeft daar niets mee te maken nee. Dus ja….lastig. Ik kan niet beslissen dus ik denk, laat mij nu zwanger worden, dan is er voor mij beslist! Stom hè, de makkelijke weg. En de grens van dat hij weg moet is vanaf 5 cm. En hij is 5,6 vandaar…. Dus ik vraag vanmiddag ook of die 6 mm echtineens zo heftig is, of meer een veiligheid is. Dames, wat vind ik dit onwijs moeilijk. En jep, kan heel goed praten met mijn man, vanmiddag gyn en dus nu ook mijn ouders, welke keuze inkoop maak, ze staan erachter.[/quote]
Oh Citrus, wat rot om te horen! Op zich goed dat het is ontdekt en nu (nog) goedaardig is. En dat je het ook weet, mocht je deze maand zwanger worden. Maar jeetje, dat je dit moet overkomen. En dat je zo’n ding in je hebt... kun je dus ook niet met een uitstrijkje achterkomen? En is het alleen een operatie of ook bog bestraling of iets dergelijks? 
Ik snap heel goed dat je deze maand nog wilt proberen en soort van het lot laten beslissen. Vind het wel een mooie oplossing. Al zal, als het deze ronde niet lukt, het volgende ronde wel zuur zijn om dan alsnog onder het mes te gaan. Dan heb je het alleen een maand opgeschoven. Misschien moet je dat dan wel echt duidelijk afspreken met je man: deze maand proberen, anders het mes en er 3 maanden uit. Is er geen wachtlijst voor het weghalen? En is het een zware operatie?
Veel sterkte met beslissen. 
 
[quote quote=10138210]hier ook tussen de eisprong en NOD misselijk.. best nogal een opgeblazen gevoel. Maar ik had vorige maand veel meer kwaaltjes dan deze en toch ongesteld geworden. Ik heb dan ook een hele zere rug nu ik dichterbij mijn NOD kom.. nog 5 dagen wachten[/quote]
Ik herken het allemaal. Ik heb dit niet altijd gehad. Ik denk nu een maandje of 2/3. Misselijk, maagzuur, moe, meestal gevoelige tepels, opgeblazen gevoel, andere ontlasting, etc. Ik hebben nooit last gehad van mijn rug bij mijn menstruatie en de afgelopen twee keren, leek het wel alsof ik door mijn rug was gegaan. 
Bij mij is overigens ook geen pijl te trekken op het slijm. Ik vraag me sowieso af hoe je dat zeker kunt weten. Als je de dag ervoor seks hebt gehad, kan er ook nog iets anders uit komen.
 
@ Citrus, lees en leef met je mee. Al gaat eigen gezondheid natuurlijk voor... Maar het blijft *!
 
Morgen echt overtijd. Ik vind het zo spannend dat ik bijna niet durf te plassen want straks wordt ik toch nog ongesteld. Ik ga ook pas 5 december testen. Hoewel ik iedere dag denk, morgen ben ik ongesteld. Ik start nu iedere dag met een hondsberoerd gevoel en ik blijf ook veel moe. Qua smaak veel meer zin in een vette hap. Wegens bezuinigingen zouden we het eenmaandelijkse bestellen deze maand niet doen maar een vette hap klonk toch veel beter als rode kool...
 
Goed nieuws! Gezien de situatie dan he....
de gynaecoloog belde en ze hadhett met een andere arts besproken. Ze zei dat we vooral door moesten gaan met de kinderwens en ik elke 3 maanden een echo krijg om de teraroom in de gaten te houden.
Zolang hij niet groeit halen ze hem niet voor of tijdens zwangerschap weg. Als hij wel groeit in de tussentijd en ik ben nog niet zwanger dan kan hij alsnog weggehaald worden. Hij zit net op de grens dus nu vooral in de gaten houden dat dat zo blijft. Ik stelde voor om 1 maand te proberen en daarna laten verwijderen en toen zei ze, nee hoor, probeer gewoon 3 maanden, het zit echt goed.
 
Dus...de afspraak van 17 december laten we staan zodat ik dan nog meer vragen kwijt kan en het een en ander kan bespreken. En ik word gebeld om een echo in te plannen voor februari om te kijken of hij gegroeid is ten opzichte van de echo eind oktober. 
 
Ik was enorm opgelucht dat de arts er zo positief over was en zelfs 3 maanden proberen voorstelde.
 
Grote druk van mijn schouders nu.
 
 
 
[quote quote=10138291]Goed nieuws! Gezien de situatie dan he….
de gynaecoloog belde en ze hadhett met een andere arts besproken. Ze zei dat we vooral door moesten gaan met de kinderwens en ik elke 3 maanden een echo krijg om de teraroom in de gaten te houden.
Zolang hij niet groeit halen ze hem niet voor of tijdens zwangerschap weg. Als hij wel groeit in de tussentijd en ik ben nog niet zwanger dan kan hij alsnog weggehaald worden. Hij zit net op de grens dus nu vooral in de gaten houden dat dat zo blijft. Ik stelde voor om 1 maand te proberen en daarna laten verwijderen en toen zei ze, nee hoor, probeer gewoon 3 maanden, het zit echt goed.
 
Dus…de afspraak van 17 december laten we staan zodat ik dan nog meer vragen kwijt kan en het een en ander kan bespreken. En ik word gebeld om een echo in te plannen voor februari om te kijken of hij gegroeid is ten opzichte van de echo eind oktober.
 
Ik was enorm opgelucht dat de arts er zo positief over was en zelfs 3 maanden proberen voorstelde.
 
Grote druk van mijn schouders nu.
 
 
[/quote]
Wat fijn om te horen!! Kan me voorstellen dat je meer gerust bent nu! 
 
Elsiejoy Het is iets anders dan een goed of kwaadaardige tumor, dit is een lichaamseigen teraroom. Dat wil zeggen dat er haren of tandjes kunnen groeien (goor ja, i know) dus niet wat plots uitbarst en kwaadaardig wordt. 
Maar wat een ontzettend nare ervaring voor je broer moet dat zijn geweest. 
 
En dames, sorry dat ik alleen op mijn eigen sores reageer, kon even niets anders bij. Morgen ben ik de hele dag op pad maar zal daarna uiteraard weer netjes reageren op jullie. Mijn hoofd zat zo vol... 
Nogmaals heel erg bedankt voor jullie medeleven en ook eerlijkheid!! Niet altijd wat je wil horen, maar meestal wel wat je moet horen ;)  
Ik ben wel heel erg blij dat we zulk groen licht hebben gekregen en ook zo snel al, zou ze niet zeggen als er mega risico's aanzaten. En ik word goed in de gaten gehouden dus zien ze snel of hij groeit, krimpt of gelijk blijft. 
 
Oma, iemand vroeg zich af of het onder invloed van hormonen extra kan groeien of verdrukt door zwangerschap. Dat waren goeie vragen en heb ik gesteld aan de gyn. Ze zei dat het zeker niet hormoongerelateerd is dus niet daardoor zullen groeien en het zou ook niet in verdrukking kunnen komen door groeiende baarmoeder enzo.
Bedankt voor deze goede vragen. Xx
 
Terug
Bovenaan