Bedankt voor alle reacties op mijn vraag. Ik heb voor mezelf dus de conclusie getrokken dat het slijm helemaal niets zegt. Tenminste, het geeft geen duidelijkheid.
Ik heb nooit echt slijm gehad. Hooguit 1 dag en dan meestal ook nog maar 1 moment. De afgelopen dagen heb ik regelmatig slijm bij het afvegen, met als toppunt gisterenochtend. Toen was het echt veel (voor mij dan). Ik had eigenlijk verwacht dat ik afgelopen dagen mijn menstruatie zou krijgen. Wellicht heeft het slijm daar iets mee te maken, wel slijm, maar geen bloed. Ik heb soms ook waterige afscheiding. Dat denk ik in ieder geval. De afgelopen dagen was mijn onderbroek steeds nat als ik wakker werd. Vandaag was het wel iets minder.
Na het vele slijm van gisteren besloot ik toch maar even een ovulatietest te doen en die was best donker. Ik baal nu een beetje dat ik geen testen meer heb, dus hopelijk kan ik vanmiddag nieuwe testen halen. Dan kan ik zien of de test minder wordt of dat mijn piek nog gaat komen. Ik ben echt even helemaal in de war. Het was zo een rustige maand, omdat ik had besloten om er even niet mee bezig te zijn. Aan de hand van het slijm dacht ik drie weken geleden wel echt dat ik mijn ovulatie had. Sinds vorige week donderdag ben ik dus een beetje in de war, geen menstruatie en geen positieve zwangerschapstest. Dit vind ik altijd de moeilijkste fase. Tuurlijk wil ik zwanger zijn, maar als het niet zo is, laat me dan ook maar ongesteld worden. Sorry voor al mijn geklaag, maar moet het cht even van me af schrijven en ik kan het verder met niemand (behalve mijn vriend) delen.