NOD november 2018

Jammer Mio, wat een tegenvaller weer ? Ik merk dat het bij mij goed gaat vandaag. Alleen vanmorgen op het forum gekeken en vandaag echt bezig geweest met mijn werk! Nu lekker weekend houden waarin ik ook ga proberen mijn zinnen te verzetten. Eisprong is net geweest dus ik moet nog 13 dagen wachten. Laat ik er dan ook maar wat van maken!
Zo stoer dat ik dit zeg, nu de uitwerking nog ?

ElsieJoy zover ik weet heb ik zelf geen PCOS. gyn paar jaar terug zei wel dat ik het mogelijk wel had. Maar mijn zus heeft wel de diagnose PCOS gekregen. Ze waren toen een jaar bezig en naar de HA gestapt. Die hebben ze doorverwezen en is alles nagekeken waaruit PCOS kwam. We tobben ook allemaal met wat overgeweicht en zo moeat me zus dus ook wat kilo's kwijtraken. Ze is toen 10kg afgevallen en vlak voor ze naar het zkh moest voor de eerste behandeling kwam ze erachter dat ze zwanger was.
Nu haast 4 jaar later heeft ze opnieuw meegedaan aan een test en heeft ze geen PCOS meer helaas wel een cyste op een eierstok.
Mijn andere zus daarintegen had vanaf het begin cystes op beide eierstokken en vrij ernstig en groot. 2x aan geopereerd 1x leeggezogen 2e keer weggehaald. Zij heeft elke behandeling ondergaan die er was en dus ook uiteindelijk IVF zonder succes. Na 4 jaar proberen hadden ze het opgegeven. Ook zij was iets van 10kg kwijtgeraakt. Bij de bevalling van me zus zei ze nog "ik ben blij dat ik dit niet mee hoef te maken" (was een erg heftige bevalling) niet wetende dat ze al 8 weken zwanger was ?
Er kan dus veel gebeuren ondanks diagnose PCOS of erger en gewicht kan ook goed tegenwerken. Ikzelf ben inmiddels 18kg kwijt en heb weldegelijk gemerkt dat me gewicht voor verschil zorgt. Mogelijk had ik 3 jaar terug PCOS geen cyclus had langer als een jaar geen spiraal en ik heb 1 menstruatie gehad dit was toen ik nog 20kg zwaarder was. Nu dat eraf is merk ik dus ook dat ik een normale cyclus heb tot wat ik zover heb gezien. Als ik afgelopen maand niet zwanger was geweest had ik hoogstwaarschijnlijk gewoon op dag 28 ongesteld geworden (had toen de innestelingsbloeding) en de maand ervoor was het 26 dagen.
Zo heel verhaal maar goed ?

Mio volgens mij lopen wij aardig gelijk! Ik ben helaas ook weer ongesteld, na een gekke maand! Moet eigenlijk pas morgen ongesteld worden met een cyclus van 27 dagen, dat was vorige maand iig m’n cyclus. Ik ben gisteren al ongesteld geworden en had afgelopen weekend al veel bruinverlies. Snap er niks van! Wilde het deze maand juist loslaten dus heb niks bijgehouden, maar word er nu ook weer beetje onzeker van.. heeft iemand dit ook weleens gehad?
Mijn NOD is waarschijnlijk 27 nov met een cyclus van 27 dagen. 

Hier echt even een jankavond. Ik voel me gewoon zo onzeker en gespannen. Ik probeer vanaf nu te denken dat gisteren (of misschien vandaag) mijn ovulatie was en dat ik dus een hele lange cyclus heb. Ik vind het nog moeilijk om het los te laten en weer twee weken te wachten. 
Het helpt ook niet dat ik lage buikpijn heb, een beetje zoals bij een menstruatie en het trekt ook een beetje naar mijn rug. Ik voel me ook alsof ik verstop zit. Kan ook niet goed naar het toilet. 
Vandaag maar op tijd naar bed. Iemand tips hoe ik dit los kan laten, zodat ik weer een beetje kan ontspannen?

catlover ik had deze maand ook allemaal andere kwaaltjes maar omdat ik dat de maand ervoor ookal had, had ik me nu voorgenomen om te denken dat het toch niets was. En dat heeft wel geholpen want daardoor kon ik het deze maand beter plaatsen. Enja, dat bruinverlies heb ik sinds vorige cyclus.. blijkbaar hebben nog vrouwen dat als ik zo op internet op zoek...dus ik weet dan eigenlijk al een paar dagen voor NOD dat ik dan niet zwanger ben. Handig en niet handig... ? wat is jouw luteale fase?

Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik heb een soort van gelijke cyclus 26/27 dagen. Ik gebruik daarom ook goed de ovulatietesten en begin ermee zoals aangegeven 3 dagen voor tijd en dan monitoren. Nu had ik gisteren 1 donker en 1 licht streepje. Betekende dat hij eraan komt de ovulatie, vandaag weer getest maar nu maar 1 donker streepje. Is er iemand die dit ook meemaakt? Morgen is einde week 2, ik blijf komende dagen monitoren mocht hij weer komen....

Wie heeft dit ook meegemaakt? Ik heb een soort van gelijke cyclus 26/27 dagen. Ik gebruik daarom ook goed de ovulatietesten en begin ermee zoals aangegeven 3 dagen voor tijd en dan monitoren. Nu had ik gisteren 1 donker en 1 licht streepje. Betekende dat hij eraan komt de ovulatie, vandaag weer getest maar nu maar 1 donker streepje. Is er iemand die dit ook meemaakt? Morgen is einde week 2, ik blijf komende dagen monitoren mocht hij weer komen…

Mio ja dat had ik mezelf nu ook voorgenomen om niet zo op de kwaaltjes te letten en ik was ook vrij relaxt! Totdat ik dus dat bruinverlies had... maar nu weet ik dus ook dat dan m’n menstruatie eraan komt. Idd opzich wel fijn, maar nu wist ik het dus al bijna een week van tevoren haha. Mijn luteale fase was vorige rondes 14 dagen en nu denk ik 12, heb er deze maand niet echt op gelet. Hoelang is die van jou?

Terug
Bovenaan