NOD november 2018

WOW wat een heerloijk nieuws, van harte gefeliciteerd EsthervanG en WR! Wat ben ik JALOERS. Hoeveelste ronde was het nu raak ?
Citrus: ja het verschilt denk ik ook per keer bij de man. Ik moest het sperma van mn vriend naar t ziekenhuis brengen tijdje terug (HAHAH ja tussen mn boobies... zodat het op temperatuur blijft...) en dat is best een breed potje. Ik zei per ongeluk (ohhh zo onaardig) is dit ALLES? :eek: En mn vriend schrok en dacht huh? Is het zo weinig dan hahaha. Die is dus gaan googlen. Dus dit:
Per ejaculatie wordt ongeveer 3 tot 5 ml sperma geloosd (een vingerhoedje vol), dat normaal gesproken tussen 100 en 200 miljoen zaadcellen bevat. Per milliliter zijn er dat er zo'n 20 tot 50 miljoen.
Das echt niet veel, 3 tot 5 ml. Ik heb soms ook dat het eruit loopt, of naja, golft. En de andere keer merk ik er veel minder van. Als je vruchtbaar bent neemt je baarmoeder ook meer op dacht ik, omdat hij open staat.
Dus dat. Zaadexpert hier nu hoor hahaha!
Ik wil ook zwanger zijn. Nog tot 9 november wachten. Een week dus :eek:

Hahaha ja soms ja het echt wel meer dan 2-5 mililiter, dan loopt het gewoon langs mijn benen omlaag...
Ik ben woensdag vrijwel niets verloren (ook vreemd), maar hopelijk is alles gaan zitten waar het hoort ?

Hoi allen!
Pff nog 5 dagen voor mij. Merk dat ik steeds meer hoop begin te krijgen, terwijl ik me juist had voorgenomen om gewoon af te wachten zodat de teleurstelling niet zo groot is. Nu ja... Merk dat shoppen mij ook goede afleiding geeft ?. En yoga. Ga straks een extra gaatje in mijn oren laten schieten - ook leuk ;).
Vraagje; hoeveel dagen voor de menstruatie daalt jullie temp? En hebben jullie na ovulatie nog een derde stijging? Bij mij blijft hij rond 37.1 hangen (normaal 36.7), is dat een slecht teken? Dat progesteron niet verder stijgt? 
@ Joena; spannend, onze datum ligt bijna gelijk! Ik ook beetje zelfde traject; ik krijg na volgende menstruatie een hsg en het sperma van mijn vriend is al na gekeken (en was gelukkig goed!). De afgelopen maanden wisselde mijn cyclus ook tussen de 30 en 38 dagen, dus misschien krijg ik ook iets voor regelmaat (had eerder pcos, maar nu geen cystes meer aan eierstokken).
@ WR en Esther gefeliciteerd!!!! Super goed nieuws. En WR volgens mij ben je het eerste half jaar na je zwangerschap meer vruchtbaar, dus misschien daarom zo snel nu.
@ Feyre snap dat je het moeilijk vindt. Heb ik ook. Aan de andere kant geven verhalen van vrouwen bij wie het langer duurde en nu toch zwanger zijn mij ook veel hoop. 
@Annap ik houd soms ook paar dagen na ovulatie pijn. Gynaecoloog gaf aan dat dat vrij vocht in je buik kan zijn dat vrijkomt na ovulatie. Dus 2 opties: of een rijpende eicel die ergens tegenaan duwt, of een gesprongen eicel met vrijvocht wat irriteert in de buikholte. 

Valentinee ik ben ook zeker blij voor alle dames! antwoord op je vraag. mijn basale temp is 36.7 soms 36.8/9 na ovulatie is me tempt tussen de 37 en 37.3 toen ik zwanger was steeg deze zelf nog meer nar 37.4/5 niet veel hoger maar wel duidelijk hoger als gewoon na ovulatie. dus ik had een 3e temp stijging. en een dag voor menstruatie of op dag zelf zakte mijn temp terug naar 36.8

@ Feyre, dankje voor t toevoegen! Ah ok. En die hogere (extra) stijging toen je zwanger was, was dat al ruim voor je nod? 
Dankjewel!

Wauw! Gefeliciteerd dames!!! ?

Ik ga denk ik morgen een testje wagen?
En sorry.. Maar jullie schrijven zo ontzettend veel.. ik heb geen tijd om alles te lezen en op alles te reageren! (Niet lullig bedoeld!!) Probeer te lezen, maar overal op reageren is echt onmogelijk. ?

Valentinee ik wist helaas me NOD niet exact was de 1e ronde dat ik een volledige cuclus zou hebben (wat nu dus ook niet zo is) als ik de cyclus van 28 dagen aanhoud was de eerste extra stijging op NOD dit hield 4 dagen aan en op de dag van menstruatie was hij nog iets hoger 37.3 maar de dag erna echt gezakt naar 36.9 (ff me grafiek erbij gepakt)

Terug
Bovenaan