NOD oktober 2019

Hoi Dames,

Gister was mijn nod. Tot op heden geen bloed, af en toe wat steekjes in mijn buik en liezen.. mijn cyclus is redelijk regelmatig. 31 (na stoppen met nuvaring)-28-29-27. Vorige week woensdag heb ik mijn eisprong ontdekt dmv ovulatietesten. Ik ben dus bang dat ik dit keer een langere cyclus heb.. anders is het wel een korte luteale fase van 8 dagen.. wel geklust op de 2 dagen dat ik een positieve test had. Ik durf daarom ook nog niet te testen en wil wachten op zaterdagochtend. Bang om teleurgesteld te worden ook al is het pas ronde 4. 
Gefeliciteerd alle zwangeren deze maand!❤

Nansie: is dit de eerste ronde dat je ovulatietesten hebt gebruikt? Ik zou namelijk wachten tot volgende week woensdag met testen als er dan geen bloed is, uitgaande van een LF van 14 dagen, mits je eerder geen kwaaltjes krijgt. Ook om teleurstelling te voorkomen, het kan natuurlijk gewoon een langere cyclus zijn. Verder zeg je dat je een regelmatige cyclus hebt van 31 dagen maar zie ik in je lijstje van de vorige 3 maanden geen 31 terug, hoe reken je nu? Van de eerste dag dat je echt vloeit tot de eerste dag dat je echt vloeit of anders? 

Dank voor alle reacties, heeft me goed gedaan! Ik ben er gelukkig nu al weer relaxter over, gewoon door naar ronde 2, niks aan de hand :)
Zwindo ik denk dat je me door elkaar haalt met iemand anders. Ik ben sinds mei van de pil af, heb cyclussen gehad van 41-53-32 dagen gehad tot nu toe dus dit is niet de eerste cyclus na het stoppen met de pil. Maar ook volstrekt geen NOD te bepalen dus. Ik heb mijn NOD aan het begin van deze maand voor de vorm op 15 oktober gezet omdat ik op 1 oktober mijn eisprong dacht te voelen. Daar zijn we inmiddels ruim overheen, de testen zijn dus negatief en ik ben nog niet ongesteld ( dit is cyclusdag 37). Safe to say dus dat ik het niet bij het juiste eind had op 1 oktober haha. Helaas! 
Nu dus gewoon rustig afwachten tot mijn menstruatie zich gaat laten zien. 
En dan volgende ronde netjes met ovulatietesten aan de slag tot ik een piek vindt. Iemand ervaring met die van 2-besure? 

Gefeliciteerd aan alle zwangeren! 
Runbabyrun, Ik heb ervaring met die van 2-besure, vind ze erg fijn en goede service! Ik ben er super blij mee, zie ze ook echt oplopen tot de piek. Ik hoop dat de volgende ronde meer geluk voor je in petto heeft! 
Ik heb zelf een positieve test gehad op 15 oktober, dus mn NOD zal de 29ste zijn (al maanden precies 2 weken na mn positieve ovulatietest). Sinds gisteren wat vollere borsten en grotere tepelhoven. Daarnaast vandaag behoorlijke krampen (9dagen na ovulatie). Iemand enig idee of dit een innesteling zou kunnen zijn? 
Ik vind t spannend! Heb nog zwangerschapstesten van 2-besure liggen waarmee je tot 6 dagen voor de NOD kan testen, morgen 4 dagen voor NOD. Zit erg te twijfelen om er morgen een testje aan te wagen.. anders sowieso zondag testen.. 

@Wilkindje: ja eerste keer dat ik testen gebruik. Ik heb rond dag 14 getest en toen had ik lichte streepjes, maar op 16 en 17 oktober twee knallers van testen. De cyclus van 31 dagen was de 1e maand na het stoppen met de nuvaring, dus die tel ik eigenlijk niet echt mee. De cyclus van 28 dagen was de eerste cyclus zonder hormonen. Daarna is het nog een keertje 29 en 27 dagen geweest. Dus vrij regelmatig. Ik houd het bij via een app en die rekent inderdaad vanaf de dag dat je echt begint met vloeien tot de dag dat je weer begint met vloeien. 
Andere rondes kreeg ik een dag voordat ik ongesteld moest worden steekjes aan de zijkanten van mijn buik. Nu weer, maar nog niet ongesteld. Hoop niet dat het ineens onregelmatig wordt. Bedankt, dan denk ik dat ik inderdaad maar tot woensdag wacht. En duimen maar dat het zo mag zijn. 

en hier heeft het helaas doorgezet :-( weer ineens een cyclus van 35 dagen bah, 
succes dames die vandaag testen!

Gebruiker hopelijk kom je zo met een positief berichtje van een positieve test
Gebruiker2 als maandag je nod zou zijn geweest zou je nu al kunnen testen. Snap de onzekerheid omdat je net van de pil bent, maar het geeft aan een kant wel ook wat duidelijkheid.
Haha runbabyrun zou zomaar kunnen soms loopt het een beetje door elkaar heen. Maar als je zo schommelt in je cyclussen zou ik indd even kijken met ovu testen. Hopelijk vindt je dan makkelijk je piek vindt en makkelijker je NOD kan bepalen. Ik had nu de laatste keer die van 2besure zag het wel oplopen maar uiteindelijk dus gestopt met testen omdat ze op waren. 
Nansie spannend zou inderdaad nog even wachten als je vorige week je piek hebt gevonden. Hopelijk dan een positieve test in handen.
IDK balen zeg dat het toch heeft doorgezet. Een cyclus van 35 dagen is indd wel weer een lange. Ik deel die frustratie helaas met je. Momenteel zit ik zelf op dag 48? ik hoop voor je dat je volgende ronde korter mag zijn.
Marr denk dat het inderdaad nog wat te vroeg is. Nog even die laatste dagen doorkomen met wachten. En dan hopelijk gewoon over een paar dagen wel die positieve test.

Terug
Bovenaan