NOD oktober 2019

Zwindo
We willen het nog 1 cyclus zelf proberen, maar zijn nog geen jaar bezige n denk dat we daardoor zo de deur worden gewezen. Ook omdat we gezegend zijn met een kerngezond ventje, wat in 1x raak was. 
Ik heb er ook al veel over gelezen. Kans is groot dat het komt door de borstvoeding, terwijl veel andere onderzoeken zeggen dat zodra je cyclus weer wat regelmatig is, en na 9mnd, je prolactine niveau gewoon normaliseerd en het niet uit zou moeten maken.. 
Ik wil dus, als het deze cyclus niet lukt, dus die hormonen laten prikken.. Kijken of alles wel is zoals het moet zijn.

Zwindo, ja he je mist toch wel wat als je even niet op het forum zit haha! Het was wel even grappig ja om die test te doen. Totdat we de uitkomst zagen en niet echt wisten wat we er nu van moesten denken...ik heb nog geen reactie van de drogist. Maar we hebben het er maar een beetje bij gelaten. Er zat kleur in dus onvruchtbaar is hij niet. Zelf wil hij graag nog een 2e keer testen maar daarvoor moet je dan 6 dagen geen sex hebben en aangezien mijn vruchtbare dagen de 18e beginnen en ik ergens tussen 21 en 23 mijn ovulatie heb, ben ik bang dat dat misschien te veel effect gaat hebben op hem mocht de uitslag weer zo onduidelijk zijn haha.
Ik snap heel goed dat je er een beetje klaar mee bent! Ik heb dat ook. Het liefst wil ik geen ovulatie testen doen. Maar dan ben ik bang dat ik m mis of dat het later is. Dus ik kan het toch niet zo goed loslaten. Misschien hebben jullie deze maand wel geluk, ook omdat je juist bezig bent met het rennen binnenkort!

Farru Ik heb het inderdaad teruggevonden op zozwanger. Weer wat geleerd ;) Ik snap dat je niet voor de 2e keer wil testen als het rond je vruchtbare dagen zit. Dan kun je inderdaad maar beter deze dagen klussen. Niet geschoten is altijd mis ;) en wie weet is het dan gewoon raak. Zo niet, kan je het testen op het moment dat je ongesteld bent. 
XSamantha Ik gebruik ook de paarse. Hm het is wel gek dat je alleen maar een rondje hebt als je eisprong morgen zou moeten zijn .. het moet wel oplopen. Ik denk wel dat je cyclus wat van slag kan zijn doordat het de vorige ronde vroeg mis is gegaan. Weet niet hoe veel effect het heeft. 
Fishy Oh wat jammer zeg! 5 dagen is inderdaad wel écht kort! Je zou dan inderdaad eerder denken aan een innesteling. Maar als je dit al vaker hebt gehad zou ik inderdaad toch contact opnemen met verloskundige of arts. Iedere zwangerschap is anders. Wel fijn dat het bij jullie zoontje in 1x raak was!  
Zwindo Nou echt he, als je een dagje niet leest, moet je al een aantal berichten terug lezen. Ja, heel fijn dat het zo snel na pilgebruik weer op gang is en regelmatig. Maargoed ik ben in juni gestopt met de pil, dit wordt ronde 4 (als ik de ronde direct na het stoppen met pil mee tel) en voor m'n gevoel duurt het lang omdat alles zo snel regelmatig was .. vraag me dan af waar dat aan ligt .. ook al heb ik genoeg websites gelezen waarin ze duidelijk aangeven wat de kans per maand is op een zwangerschap als het allemaal goed is. Het is balen als je inderdaad niet veel wijzer wordt van je lichaam omdat het allemaal onduidelijk is. 

Even een vraagje. Drinken jullie mannen nog wel alcohol?
Mijn vriend wil niet geloven dat dat invloed heeft op zijn sperma.
Nu heb ik hem zo ver dat hij rond de eisprong niet drinkt of we de seks zo plannen dat we seks hebben voor hij gaat drinken.
Ik vind het wel lastig omdat ik mijn hobby duiken ook al 7 maanden niet heb kunnen doen en hij de alcohol niet wil laten staan.

IB, wat lastig! Ik kan me voorstellen dat dat lastig voor je is. Wij beide drinken bijna niet, mijn man al helemaal niet. En ik enkel eens als we uit eten gaan of op een terras. Wel heb ik mijn man gevraagd iets minder fanatiek te sporten. Hij loopt makkelijk 3u per dag (plus op en neer lopen op het werk) en als hij thuis komt wil hij ook nog gewichten en cardio doen... ik las dus dat TE veel sporten niet goed is. In mijn ogen is 5 dagen in de week iedere dag 3u lopen + 30a40 minuten intensief gewichten en cardio extra wat veel van het goede. Dit was voor hem ook moeilijk want sporten is toch altijd gezond... maar uiteindelijk wil hij dan toch minder doen. 
Nu probeer ik wel in mijn achterhoofd te houden dat genoeg mensen zwanger worden die wel sporten, drinken, enz enz..... het ligt er ook een beetje aan hoeveel hij drinkt. Af en toe een glaasje/flesje/blikje kan niet veel kwaad lijkt me. 
Heb je hem al laten weten hoe lastig dit voor jou is?

farru. Hij weet het. Hij benoemd dan ook dat vrienden zwanger zijn geworden (ongelukje) terwijl ze beide veel hadden gedronken. Dus daar houd ik me dan maar aan vast.
Ik ben wel echt super blij nu. Ik had net me ovulatie test gedaan en hij is gewoon nu al positief. Pak ik die van gister er bij en die is ook nog mega donker geworden dat had ik de andere maanden niet. 
Morgen weer testen die zal nog wel donkerder zijn denk ik.
Ik ben zo verbaasd ik had hem nu echt nog niet verwacht. Vandaag is de 4de test die ik deze ronde doe.  2 sept een druppel bloedverlies gehad tot 7 sept toen 1 dag door gezet daarna nog 4 dagen 1 druppeltje per dag. Ik kan het echt nog niet geloven dat hij nu al positief is?

Farru Haha echt he moest echt even flink bijlezen. Dus misschien toch wel een beetje het lezen in ieder geval bijhouden. Ik zie het allemaal wel haha zal je zien dat ik toch gewoon nog regelmatig reageer. Ik zag ook je berichtje over het minder sporten voor mannen. Ik wist niet dat dit ook voor mannen zo was. Mijn man heeft ook een baan waar hij eigenlijk de hele dag op zijn voeten staat.
Maja ronde 4 is nog niet lang hoor, maar snap je gevoel wel. Ik duurt altijd lang als je ergens op moet wachten wat je graag wilt. Bij mij duurde het even voordat het opgang kwam na de pil, maar zat daarna wel in een gelijkmatige cylus en het was toen het op gang kwam ook in ronde 3 of 4 raak (moet even terug kijken hield toen nog geen rondes bij, pas na mijn mk ben ik mij er meer mee bezig gaan houden).
IB Zelf drink ik eigenlijk geen alcohol meer, tenzij ik ongesteld ben en ik er of echt zin in heb of een feestje heb. Ik hou het dan eigenlijk ook maar bij 1 glaasje. Mijn man drinkt ook nagenoeg niet. Echt alleen met een feestje of uiteten. Dus daar maak ik mij niet zoveel zorgen om. Het enige wat het bij mijn man is, is dat hij af en toe (stiekem) rookt. Ik heb zelf een bloedhekel aan roken, vandaar het "stiekeme". Het stinkt, het is slecht voor je en eigenlijk nergens goed voor en dus ook niet de kwaliteit van het zaad. Dus daar irriteer ik mij dan wel regelmatig aan. Over je menstruatie die klinkt wel heel bijzonder. Had je wel een eisprong gemeten vorige keer? En hoeveel dagen geleden was je voor het laatst ongesteld? Want zou die menstruatie niet een innestelling kunnen zijn geweest? En dat je ovu testen nu positief uitslaan doordat ze op het HcG reageren? Wil geen valse hoop geven, maar die menstruatie klinkt wel echt heel raar.

Zwindo: de menstruatie daar voor was bij mij ook zo echt raar. Heb wel me eisprong gemeten dat was 24 en 25 aug dus dan zou de 7de wel kloppen. Ik heb de 7de ook een zwangerschapstest gedaan omdat me moeder de eerste maanden bloedverlies heeft gehad. Het geeft me dan rust. Dus ga er niet van uit dat ik zwanger ben. Wel heb ik pijnlijke borsten, maar dat geef ik de schuld aan bikinis dragen dat je dan minder steun hebt.
Als ik wel zwanger geweest zou zijn hadden de eerste 2 ovulatie testen dat ook al moeten aangeven lijkt mij

Terug
Bovenaan