NOD oktober 2019

Zwindo, ja bij veel sporten maakt het lichaam veel minder testosteron aan en dat verminderd de aanmaak van zaadcellen aanzienelijk. Sporten is goed en staand werk beter dan zittend ivm de temperatuur daar beneden dus dit zal niet snel veel uitmaken. Maar 3x per week een uurtje sporten bijv en 5/6x per week 3,5uur vind ik nogal een verschil. Vandaar dat ik dit met mijn man besproken heb, je weet maar nooit. 
Aii ja roken heb ik ook echt niks (meer) mee! Dus dat snap ik heel goed. Gelukkig is het af en toe bij jou man... maar inderdaad gezond is het niet. Ik ben zelf nu bijna 3jaar gestopt met roken en merk nu pas hoe veel het stinkt bah! Ook hier denk ik dan weer, vroeger deden ze niets anders dan roken en werden er hele elftallen geboren... zo lastig. 

Hoi allemaal, 
Ik sluit me ook weer aan deze maand. Vandaag op dag 36 toch ongesteld geworden. Ik heb dus echt geen idee wanneer m'n volgende nod gaat zijn. Ergens tussen 17 en 22 oktober waarschijnlijk. Maar we gaan deze ronde weer ovulatietesten gebruiken dus dan wordt het over een paar weken wel duidelijker. Ik heb niet alle berichten gelezen maar veel succes met wachten en de onzekerheid ?
NOD 17-22 oktober? – Pimpeloentje – 25 jaar – 5e ronde – 2e kindje 

Ik doe ook graag mee deze ronde. Ik ben afgelopen zondag ongesteld geworden nu dus een cyclus van 34 dagen.. Ben deze maand weer benieuwd wat mijn cyclus zal zijn. Veel succes iedereen deze maand. 

NOD rond 13 oktober of 19 oktober? - LV - 27 jaar - 2e ronde - 1e kindje 

Zo heb hem weer even bijgewerkt!

NOD 2 oktober – LiefMadeliefje – 30 jaar – 11e ronde (na mk september 2018) – 1ste kindje  
NOD 4 oktober – XSamantha – 25 jaar – 3e ronde – 2de kindje
Nod 4 okt – evyh – 27 jaar- 4e ronde – 1ste kindje
Nod 4 okt —humpje— 34 jaar— 1e kindje
Nod 6 Okt – Farru – 29 jaar – ronde 9 – 1e kindje 
NOD 6 okt – Maja – 27 jaar – ronde 4 – 1e kindje

NOD 6 Okt – EVSS – 24 jaar – ronde 1 – 1e kindje
NOD 10 Okt – XkArEn – 28 jaar – ronde 1 – 1e kindje
NOD 10 Okt – KSAS – 32 jaar – ronde 6 – 2de kindje 
NOD 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

NOD rond 13 oktober of 19 oktober? – LV – 27 jaar – 2e ronde – 1e kindje 

Hoi dames,
Ik sluit me ook weer aan.
Wij gaan voor ons 2e kindje en weer de 1e ronde :)
NOD 2 oktober – LiefMadeliefje – 30 jaar – 11e ronde (na mk september 2018) – 1ste kindje  
NOD 4 oktober – XSamantha – 25 jaar – 3e ronde – 2de kindje
Nod 4 okt – evyh – 27 jaar- 4e ronde – 1ste kindje
Nod 4 okt —humpje— 34 jaar— 1e kindje
Nod 6 Okt – Farru – 29 jaar – ronde 9 – 1e kindje 
NOD 6 okt – Maja – 27 jaar – ronde 4 – 1e kindje

NOD 6 Okt – EVSS – 24 jaar – ronde 1 – 1e kindje
NOD 10 Okt – XkArEn – 28 jaar – ronde 1 – 1e kindje
NOD 10 Okt – KSAS – 32 jaar – ronde 6 – 2de kindje 

NOD rond 13 oktober of 19 oktober? – LV – 27 jaar – 2e ronde – 1e kindje 

NOD 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

NOD 23 oktober? – Niempje – 29 jaar – 1e ronde – 2e kindje  
Toch weer best spannend allemaal maar hoop me niet zo erg er op te focussen zoals bij de 1e. Weet nu dankzij de 1e zwangerschap precies wanneer mijn eisprong is etc dus dat is wel fijn.

IB drinken en gezond leven heeft wel degelijk te maken met de kwaliteit van het zaad. Alleen helaas niet voor de seks even niet drinken.

Eens in de 3 maanden 'ververst' het sperma van de man.
Als hij dus vandaag stopt met drinken en echt gezond gaat leven dan is over 3 maanden de kwaliteit verbeterd. Hoe veel verbeterd weet ik natuurlijk niet.

IB Wij hebben afgesproken om beide niet meer te drinken. Ik heb ervoor gekozen omdat je vruchtbaarder bent maar je weet soms misschien nog niet dat je zwanger bent. Moet zeggen dat ik het niet echt mis maar in de zomermaanden was het soms wel lastig met verjaardagen. Mijn vriend drinkt bij vrienden soms één biertje, max twee. Maar dat is omdat het anders te veel opvalt. En dat gebeurt hooguit 1 keer per week. 
Snap dat het lastig is als jij inderdaad ook niet kan duiken. Het is wel fijn dat als jij iets moet laten, hij dat ook doet. Je doet het immers samen.
En wat Farru zegt, er zijn genoeg mensen die dingen doen die niet goed zijn voor de kwaliteit van sperma, vruchtbaarheid of baby. 
Farru Snap heel goed dat je wel hebt aangegeven dat hij iets moet minder. Ik dacht dat dat ook alleen voor vrouwen van toepassing was. Ik leer wel veel van jou ;) weet je waar ik zondag achter kwam .. jij vroeg wanneer ik moest beginnen met testen en ik had in m'n hoofd dat afgelopen cyclus 29 dagen was zoals die daarvoor, maar toen controleerde ik toch even in de app en bleek m'n cyclus deze keer 28 dagen te zijn dus ik had zondag al moeten beginnen met testen ... (denk niet dat het heel veel uitmaakt) nu ben ik gisteren begonnen, toen had ik een leeg rondje en vanochtend gewoon al een knipperende! Vorige periode had ik 3 dagen een leeg rondje en 4 dagen een knipperende en toen m'n piek. Ben wel heel blij dat ik toch ben blijven testen!
Ik vind het soms toch een beetje gek want ik heb iedere dag wel iets in m'n buik wat ik voel. Ik let er nu natuurlijk ook heel erg op. Vind het ook zo lastig in te schatten hoe het nou moet voelen als je zwanger bent. Straks heb je negatief getest op je NOD, heb je een bloeding gehad (zoals Zwindo zegt) en blijk je toch zwanger ... wil misschien tussendoor toch nog wel een keer testen en anders merk ik het deze ronde met m'n NOD wel. Maakt ook niet echt uit. Ik let nu toch al op alcohol en eten. 
Zwindo Dan zit er toch nog hoop ;) ik hoop ook echt zo dat het deze ronde raak is! Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen. Ik las ergens op een forum dat iemand zei dat zij en haar zus beide keren in de eerste ronde zwanger waren. Vraag me af of dat dus ''erfelijk'' is. Of vaak overeenkomt. Mijn zus is nu een aantal maanden zwanger (ze is wel 7 jaar ouder) en is na 8 maanden zwanger geraakt. Ik word helemaal bang van het idee dat het straks bij ons ook zo is ... wil natuurlijk eerder dat het raak is, maar dit is natuurlijk sowieso beter dan dat het niet zou lukken. Daar moet ik al helemaal niet aan denken ...
Pimpeloentje Welkom! Fijn dat je deze ronde weer ovulatietesten gaat gebruiken. Heb je in ieder geval zicht op je eisprong, dan maakt je NOD niet meer uit ;) 
LV Welkom! Gezellig :)
Niempje Welkom! Gezellig :)

Hallo allemaal!
Ik sluit me ook graag aan! Vandaag besloten dat wij een poging willen wagen voor een 2e kindje, heel spannend. Ergens in aankomend weekend verwacht ik mijn ovulatie, ben benieuwd. Gaan wel weer ovulatietesten gebruiken, vorige keer ook gedaan en was toen na 3 rondes raak. Leuk en spannend om hier weer mee te lezen!
X

Terug
Bovenaan