NOD oktober 2019

Ik ga niet iedere dag testen denk ik, dan maak ik mezelf nog gekker.  Wanneer ik wel ga testen weet ik ook niet meer. Ik ga een weekendje weg met schoonfamilie dus dan heb ik veel afleiding wel hadden weer gehoopt om met dan te kunnen vertellen over me schoonmoeder dan jarig is. Ik zal geduld moeten hebben helaas. 

Ik ben ook benieuwd! Hopelijk vind je hem. En ik dronk ook altijd gewoon. Dit keer had ik het niet gedaan en zag echt duidelijk verschil in mijn streepje. Met drinken krijg je zo'n twijfelachtige streep.
Nou ik heb een telefonisch consult gehad met de verloskundige! Een super lieve dame die mij echt gerust heeft gesteld. Dit bloedverlies telt niet als menstruatie, dus de cyclus is nog steeds 28 dagen. En dat er dan wat bloedverlies is maakt niet uit. Dat kan door hormonen komen een beetje meer hormoon dan het ander en dan schommelt het wat en is dit een voorloop naar de menstruatie. Offff het is een zwangerschap zei ze want dat kan heel goed.
Maar mijn lichaam doet wat het moet doen ookal verlies je soms wat eerder bloed, daar hoef ik me geen zorgen om te maken. En met de lf is er dan ook niks mis! Pas als de menstruatie nu meteen had doorgezet was het wel een kortere lf en cyclus.

Dus ik ben gerust gesteld! Denk nog steeds dat het mijn menstruatie is maar ik heb hoop voor de volgende rondes ?

IB in ieder geval even wat afleiding dit weekend dat is wel fijn aan een kant.
Farru ik heb net nog een ovutest gedaan, maar nog steeds lichter dan de vorige. Dus morgen maar even kijken wat een nieuwe dag brengt baal er wel van dan het nu allemaal nog langer duurt...pfff ben er gelijk een beetje chagrijnig door zeg bleh

IB, gelukkig heb je wat afleiding maar natuurlijk had je dat liever met goed nieuws doorgebracht! Ik hoop nog steeds dat je later wel gewoon positief test.
Zwindo, ow dat is raar! Dan lag het niet aan het drinken dus. Op welke dag zit je nu? Wat vervelend zeg, wachten en zoeken totdat jullie kunnen. 
De verloskundige zei me trouwens dat ik niet persé veel geld hoef uit te geven aan ovulatietesten en zwangerschapstesten want die van action zijn ook hardstikke goed. 

Farru fijn dat je vk je heeft kunnen bellen en je gerust heeft kunnen stellen. En dat  nieuws maakt het allemaal toch weer spannend zeg! Goed dat ze je ook nog even de tip gaf dat die testen ook gewoon prima werken. Scheelt weer geld ipv de cb testen.
Om antwoord te geven op welke dag ik zit al op dag 26? duurt allemaal al zo verschrikkelijk lang en zo alleen nog maar langer. Het enige wat nu ook nog in mn achterhoofd zit is dat ik zo'n 2 weken geleden wel slijm verloor maar het idee had dat het misschien gewoon sperma was. Maar we hebben nu nog steeds om de dag gezellig en alleen verlies ik niet meer datzelfde slijm. De ovu test die ik uiteindelijk had gedaan was echter negatief dus ging er vanuit dat het gewoon sperma was. En van de week natuurlijk ook nog dat verhaal van het hele lichte bloedverlies nadat we het gezellig hadden gemaakt. Zet je toch even aan het denken zou ik toch een eerdere eisprong hebben gehad? Maar dit is meer de hoop die spreekt volgens mij. Dus denk dat ik gewoon (heel fijn) een nog langere cyclus heb deze ronde. Sorry hoor even wat frustratie eruit gooien.

Ik heb net een heel verhaal getypt maar kan het nu nergens meer terugvinden ... heel gek. Ik ben dus benieuwd of deze wel wordt geplaatst. 

Ja .... deze dus wel. Nou hele verhaal weg. En ik had op iedereen gereageerd :( sorry!!!
Farru Fijn dat de verloskundige je gerust heeft gesteld! Ik dacht vanmiddag dat het hier ook nog goed ging want het werd niet meer. Tot net na het avondeten. Ik voelde het vloeien en ging naar de wc en toen was er dus best wat uitgekomen met wat roodkleurig bloed. Net ben ik nog een keer geweest en toen kwam echt de menstruatie door. Dus hier is het doorgebroken helaas. Maar ook twee/drie dagen te vroeg. NOD was al een dag vervroegd omdat m'n ovulatie zaterdag was. Maar nu dus nu net ongesteld geworden i.p.v. zaterdag ... Dit is dag 26. Dus een cyclus van 26 dagen i.p.v. 28. Weet nu even niet hoe ik moet rekenen voor m'n volgende NOD want ik heb vanaf m'n eerste echte menstruatie een cyclus van 28 dagen gehad en één keer 29. En nu 26. Wat zouden jullie doen? 

Farru: wat fijn dat de verloskundige je gerust heeft kunnen stellen! En wie weet is het echt niet je menstruatie. Maar het belangrijkste is dat je weer hoop hebt voor de komende ronde.
Zwindo: zo irritant he, heel herkenbaar. Zo te lezen heb jij ook vaker een lange cyclus gehad? Dan zou ik zeker door blijven testen, wie weet zie je dan alsnog een piek. Wel rot dat je cyclus dan zo lang is, maar misschien is het deze ronde wel raak als je je piek kunt vinden!
Maja: ah jammer! Ik heb geen idee hoe je dan moet tellen, bij mij is er sowieso geen touw aan vast te knopen. Ik zou denk ik de 28 dagen aanhouden, als je dat normaal hebt. En hopen dat die ongesteldheid de volgende keer helemaal niet meer komt natuurlijk :)
IB: veel plezier dit weekend! Wel fijn dat je dan afleiding hebt, probeer er lekker van te genieten. Je kunt toch alleen maar afwachten verder..

Terug
Bovenaan