NOD oktober 2019

XKaren, ik ben zodra wij besloten hadden om voor een kindje te gaan begonnen met ovu testen. Dit omdat ik wou weten hoe mijn cyclus verliep. Ik merk het namelijk aan mijn lichaam maar wou dmv testen ook kijken of het klopte. Sinds toen weet ik dus precies hoe mijn eisprong te herkennen. Na 3 rondes ben ik gestopt met testen. Nu gebruik ik ze alleen als ik de signalen van mijn lichaam niet op het verwachte moment heb. Zo weet ik dan weer dat ik een latere ovulatie heb gehad. 
Als jullie meerdere keren per week klussen zit het goed hoor. En als je cyclus regelmatig is zijn ovulatietesten niet perse nodig.
Doen wat voor jullie het fijnste is ?

XKaren ik heb eerst gewacht tot ik voor de eerste keer weer mn “echte” menstruatie kreeg die heb ik nu gehad en het was 29 dagen. Dus ga nu tijdens de eerste ronde gelijk met ovulatietesten werken, zodat ik kan zien of mn cyclus hetzelfde blijft. 

Xkaren ik ben na mijn miskraam nadat ik mijn eerste menstruatie had gehad begonnen met ovu testen. Het duurde bij mij allemaal langer voor het weer goed op gang kwam dus wilde weten hoe mijn cyclus zich had hersteld. Helaas is deze dus langer geworden. Voor deze ronde zit ik te twijfelen om ze te gebruiken of niet. Misschien dat ik het zonder meer los kan laten.

Ik doe weer mee deze ronde! 
Ik baseer dit nu op wat mijn app zegt (maya app), maar dan moet mijn NOD 2 oktober zijn. Het kan ook wel zo zijn dat ik eerder ovuleer ivm mijn onregelmatige cyclus, dus het blijft spannend allemaal. 

NOD 2 oktober - LiefMadeliefje - 30 jaar - 11e ronde (na mk september 2018) - 1ste kindje  
NOD 4 oktober – XSamantha – 25 jaar – 3e ronde – 2de kindje
Nod 4 okt – evyh – 27 jaar- 4e ronde – 1ste kindje
Nod 6 Okt – Farru – 29 jaar – ronde 9 – 1e kindje 
NOD 6 okt – Maja – 27 jaar – ronde 4 – 1e kindje
NOD 6 Okt – EVSS – 24 jaar – ronde 1 – 1e kindje
Nod 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie de eerste rondes dan wel hoe het loopt. Ik vul mezelf even aan in het lijstje.
NOD 2 oktober – LiefMadeliefje – 30 jaar – 11e ronde (na mk september 2018) – 1ste kindje  
NOD 10 Okt - XkArEn - 28 jaar - ronde 1 - 1e kindje
NOD 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

[quote quote=10244343]
ik zet mezelf ook in het lijstje. Wij zijn niet echt rondes aan het tellen. Zijn wel al tijdje bezig en vorige jaar deze tijd een miskraam gehad. Mijn vriend is regelmatig weg voor werk en dat valt soms net tijdens de eisprong dus daardoor een aantal keer “gemist” volgende week is mijn eisprong en vriend gewoon thuis (we hebben vakantie) dus wie weet is het deze x raak.
NOD 2 oktober – LiefMadeliefje – 30 jaar – 11e ronde (na mk september 2018) – 1ste kindje
Nod 4 okt —humpje— 34 jaar— 1e kindje
NOD 10 Okt – XkArEn – 28 jaar – ronde 1 – 1e kindje
NOD 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

[/quote]

Ik gebruik ook de app met dat bloemetjes icoontje. En dat gaat eigenlijk prima. Je kan er alles in aangeven. Ook qua symptomen. 
Over de ovulatietesten, ik ben hier afgelopen ronde mee gestart. En dat was ronde 3 na het stoppen met de pil. Ga het deze ronde wel weer doen, ook al heb ik een regelmatige cyclus. Toch een fijn idee met een smiley tussendoor. Ik gebruikte de vorige ronde de paarse, die geeft 4 of meer vruchtbare dagen aan. Daar hoorde ik wisselende verhalen over maar ik vond het opzich prima. Maar denk dat ik nu de normale, de roze, ga bestellen. Die geeft je twee vruchtbaarste dagen aan. 
Ik zie ook inderdaad ooooooveral zwangere vrouwen. Het is niet normaal. En iedereen heeft het er ook ineens over. Laatst op m'n werk begonnen ze ook ineens over vrouwen die met zwangerschapsverlof gaan enzo. Maar ik denk dat het qua kleding inderdaad komt doordat je in de zomer minder kleding draagt dus valt een klein buikje al op. 
Farru Mijn menstruatie is ook rustiger dan normaal. Heb niet echt buikpijn gehad deze periode. Normaal voel ik het de eerste dag wel echt. Niet heel pijnlijk maar wel de menstruatiepijn. Maar het is wel veel ... en echt zondag t/m gisteren en vandaag zag ik met afvegen nog heel licht rozig maar verder niks. Dus we mogen weer ;) 
Op naar positieve zwangerschapstesten in oktober voor ons allemaal!!

Maja, hier dit keer ook een langere menstruatie. Normaal beetje spotting dan 3 dagen veel en 4e dag wat spotting. Maar dit keer dag 5 vandaag wel minder sinds vandaag maar nog steeds zoals jou roze met afvegen. Opzich wel handig want zo is het voor mijn man meer onduidelijk wanneer mijn ovulatie is en heeft hij misschien minder druk met presteren haha.
Ik heb wel een weekendje weg geboekt zodat we echt even kunnen genieten. Toevallig heeft hij vrij dus daar maak ik maar meteen gebruik van. Dit keer wil ik proberen iedere dag te klussen ipv een dag over te slaan tussendoor.
Hopelijk vliegen de dagen voor ons zodat we snel meer duidelijkheid hebben!

Terug
Bovenaan