NOD oktober 2019

XSamantha, heb je de ovulatietesten van CB? Ik ben benieuwd wanneer je een positieve test gaat krijgen. Dat zou dan als je eisprong op tijd is Morgen of overmorgen moeten zijn. Ik ben benieuwd!
Wij waren gister helemaal klaar om de vruchtbaarheids check voor mijn man te doen, nu stond daar in dat het beste is om van te voren 3 tot 7 dagen geen sex te hebben. Dus we moeten sowieso minimaal nog 1 of 2 dagen wachten, was ook wel even balen want als je iets wil dan het liefst meteen natuurlijk haha. Maar nu was ik ook verbaasd over het aantal dagen. Want dat betekend dat de kwaliteit van het zaad pas na 3 tot 7 dagen weer optimaal is? Ik dacht altijd dat langer dan 4 a 5 dagen al niet meer heel top is en dat om de dag het beste is. Dus wij hebben denk ik weer iets nieuws geleerd ofzo...

Farru Ja, precies. De dag voor je eisprong en de dag zelf snap ik wel inderdaad. Wij lopen inderdaad gelijk dus dit is pas dag 7 van mijn cyclus. En pas dag 3 na m'n menstruatie nu. Behalve op die twee keer een lichtroze afscheiding. Denk ook dat het nog wat van m'n menstruatie is. Blaasontsteking las ik ook maar daar ga ik niet vanuit. Heb nog nooit een blaasontsteking gehad en heb verder geen pijn bij het plassen of iets. 
Oh handig dat het gewoon bij de Kruidvat ligt. Ga ik ook maar eens zoeken, ben wel benieuwd. Tenzij het deze ronde natuurlijk raak is ;) 
Wat rot dat je moet wachten ... ik las dat na 10 dagen het niet meer top is. Dus dan zou dit wel goed moeten zijn. Maar ze zeggen van tevoren 3 tot 7 dagen geen seks. Ik zou lekker 3 dagen aanhouden haha. 
Zwindo Nou dan moet het wel een heeeele vroege eisprong zijn. Het is vandaag pas 3 dagen nadat m'n menstruatie gestopt is. En ik heb een hele regelmatige cyclus, altijd 28-29 dagen. Ook voel ik m'n eisprong altijd en dat houdt echt een paar uur aan terwijl dit alleen even een steek was, ik naar de wc ging en ik dat slijmerige, lichtroze op m'n wc papiertje had. Maar verder niet. Verder ook geen slijm gehad met afvegen. En dat heb ik normaal wel met rond ovulatie. Ik denk dat het gewoon nog ''overblijfselen'' waren na m'n menstruatie. 
XSamantha Rustig aan. Die komt wel inderdaad. Heb je de paarse of roze van Clearblue? Ik had drie dagen een rondje (vanaf dag 8 met testen), 4 dagen knipperend en daarna m'n piek op dag 15.

Maja, oh dan lopen we echt gelijk ja. Ik denk dat het gewoon nog van je menstruatie was ik had het toevallig deze ronde ook het roze bij afvegen. Want blaasontsteking had je echt wel gemerkt en eisprong is gewoon onmogelijk lijkt mij. Ik hou het inderdaad op 3 dagen dus vandaag mag hij testen. Ik vond 7 dagen zo lang voor mijn idee zijn ze niet meer in top conditie dan haha. Ze lagen zelfs bij de zwangerschapstesten. 
Ik wil dit keer ook CB gaan gebruiken de roze, vanaf welke dag kan ik dan het beste beginnen met testen? Ik moet ze namelijk nog bestellen

Hoi dames,
Ik sluit me hier ook weer aan. Mijn menstruatie is  net begonnen. Ik verwacht 10 oktober mn NOD. Dit wordt ronde 6 voor ons, ga dit keer weer ovulatie testen gebruiken, die van action en bij twijfel die van CB. Laatste ronde niet echt duidelijke piek kunnen vinden met die van action... wil er nu alles aan doen dat dit wel zo is, qua diensten van mijn man zitten we rond de vruchtbare dagen ook wat beter als afgelopen ronde dus hopen op een positief resultaat ?

NOD 2 oktober – LiefMadeliefje – 30 jaar – 11e ronde (na mk september 2018) – 1ste kindje  
NOD 4 oktober – XSamantha – 25 jaar – 3e ronde – 2de kindje
Nod 4 okt – evyh – 27 jaar- 4e ronde – 1ste kindje
Nod 4 okt —humpje— 34 jaar— 1e kindje
Nod 6 Okt – Farru – 29 jaar – ronde 9 – 1e kindje 
NOD 6 okt – Maja – 27 jaar – ronde 4 – 1e kindje
NOD 6 Okt – EVSS – 24 jaar – ronde 1 – 1e kindje
NOD 10 Okt – XkArEn – 28 jaar – ronde 1 – 1e kindje
NOD 10 Okt - KSAS - 32 jaar - ronde 6 - 2de kindje 
NOD 18 Okt – Zwindo – 28 jaar – ronde 5 (na mk maart) – 1e kindje

Farru Spannend! Het staat in de beschrijving van de Clearblue. Ik heb die paarse. Vind die fijn omdat je daar ook al een hoge vruchtbaarheid te zien krijgt en daarna je piek. Kun je je al een beetje voorbereiden dat het eraan zit te komen. Toen ik de piek zag, had ik echt zo iets van: moeten we het nu gaan doen of ben je dan al te laat omdat je eisprong sowieso binnen 48 uur dan is. Maar misschien wel minder omdat je niet weet wanneer die echte piek is geweest, misschien wel de vorige avond of 's nachts. Altijd lastig ... dus liever dan de avond ervoor ofzo.
Maar ik begin met mijn cyclus op dag 8 volgens de beschrijving. Met een cyclus van 29 dagen: https://nl.clearblue.com/node/24544
Bij de roze is dat zo te zien later. 
KSAS Spannend en succes!

@Maja, ja ik merk het aan mijn slijm wanneer ik moet beginnen met testen. Ik gebruik die van action maar omdat ik die niet heel duidelijk vind wil ik als ik denk mijn piek te hebben een cb er bij doen. En dan daarna klussen want na die piek is het nog 24 tot 48u. Dus ik test wel van te voren en de cb is voor de duidelijkheid vandaar de roze. Vanaf volgende week woensdag kom ik in mijn vruchtbare periode Dus ik denk dat ik donderdag begin met testen. Jij begint morgen dus met testen? 

Farru ik vind andere testen ook altijd een stuk lastiger af te lezen. Geef mij maar gewoon een rondje of smiley haha.
Ik zag net toen ik het naar jou stuurde dat dat met 28 dagen is. Dus ik moet overmorgen beginnen met testen. Maar ik zag net toen ik ging plassen al een “sliertje” in mn ondergoed zitten met draderige afscheiding maar het was nog wit. Daarnaast ook wat witte afscheiding dat wat droger was. Ik weet eigenlijk niet hoe veel dagen van te voren je afscheiding verandert naar draderiger. Want dat is dus pas sinds net. Maar met afvegen zat er niks aan. Wat is dit toch lastig telkens ... was het maar zo dat je 1 keer seks hoefde te hebben en je gewoon zwanger zou worden ? zou een hoop gedoe schelen. 

Terug
Bovenaan