NOD oktober 2019

nee nog niet eerder ovulatietesten gebruujt met mn zoontje was het de 1e x raak dus dacht wie weet nu ook snel! wacht het nog even af

wow veel zwanger ! gefeliciteerd !! 
ik heb geloof ik eindelijk mijn eisprong gevonden! 
streepje was gisteren even donker als het test streepje, of net iets lichter. is dat dan goed? vandaag was hij weer lichter dus loopt wel af. mn temp is ook iets hoger 0.1 maar dus weet ook niet zeker of dat klopt. 
vrijdag en gister gemeenschap gehad dus hopelijk is dat goed getimed. nu afwachten spannend!!! 

Kkkk Jaaa gok ook wel. Ik voel mijn eisprong ook dus dat is wel fijn. We hebben nu donderdag, zondag en gaan vanavond nog en woensdag. 
Lisserose Als die gisteren dikke streep had komt binnen 48 uur eisprong. Je kan nog wel proberen deze dagen. We lopen dan ongeveer gelijk. Gisteren ook even dik. Ga straks nog ff kijken of die al afgelopen is. Vanmorgen nog last gehad nu ebt het weg dus denk vanmorgen gesprongen. Wanneer is je nod ?

Hoi allemaal,
De laatste twee weken heb ik weinig geplaatst, wel regelmatig meegelezen. Mijn NOD is over twee dagen, dus ik kom weer even mee kijken ?. Heb sinds vanmorgen menstruatie krampen, dus ik vrees dat het de volgende ronde wordt, we gaan het zien... Blijft toch spannend allemaal. 
Succes met wachten allemaal ? ik duim ook voor jullie! 

@zonnebloem90 
ik weet niet wanneer mn NOD is... heb de pil altijd doorgeslikt. dit is pas de eerste ronde.. ik wilde een foto van die testjes plaatsen maar dat lukt niet. doen jullie ook temperaturen? die was namelijk wel gewoon normaal bij mij.. spannend hoor !

Ik heb jullie hulp even nodig. Zit even met m'n handen in het haar. Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus gehad. Even mijn cyclus in beeld voor diegene die het in voorgaande rondes niet hebben gehoord.
Gestopt met de pil: 11 juni
Ontrekkingsbloeding: 15 juni t/m 17 juni.
Na ontrekkingsbloeding direct na 28 dagen echte menstruatie (13 juli t/m 17 juli)
Cyclussen na eerste echte menstruatie:

juli-aug 29 dagen (geen ovulatietesten gebruikt)
aug-sept 28 dagen (ovulatietesten gebruikt, knipperende smiley dag 11, 12, 13 en 14. Piek op dag 15)
september-okt 25/26 dagen (ovulatietesten gebruikt, knipperende smiley dag 10, 11, 12 en 13. Piek op dag 14)

Ik gebruik de paarse Clearblue ovulatietesten. Deze testen 4 of meer vruchtbare dagen. Dus je zou denken, ziet er prachtig uit. 
Nu ben ik afgelopen ronde dus eerder begonnen met testen (dag 7) omdat m'n cyclus 2/3 dagen korter was dan daarvoor. Ik zit nu op dag 12 en m'n ovulatietest geeft nog steeds een leeg rondje aan. En donderdag zou m'n ovulatie moeten zijn volgens de app en deze kwam afgelopen dagen constant overeen met de ovulatietesten. Maar nu dus niet..
Hoe kan het dat ik 1,5 week geleden 2/3 dagen eerder ongesteld werd en nog steeds geen hoge vruchtbaarheid heb gevonden terwijl voorgaande cyclussen had ik dat met een cyclus van 28 dagen die nu wel al. Je zou denken, kortere cyclus dus eerder vruchtbare dagen.
Ik probeerde vandaag al de klantenservice van Clearblue al te bellen maar die is maar tot 16:00 bereikbaar en ik dacht er om 16:30 aan. Maar er klopt iets in ieder geval niet. 
HELP!

Hoi Maja,

Wat vervelend! Ik heb geen pasklaar antwoord voor je, maar wil je wel een beetje geruststellen. Voor mijn 1e zwangerschap en na het laten verwijderen van mn spiraal had ij altijd een cyclus van exact 30 dagen. De enige keer dat ik overtijd was bleek ik zwanger van onze zoon. Na de zwangerschap, bevalling en borstvoeding schommelde mijn cyclus ook rond de 30 dagen (Tussen 29 en 31), totdat ik in juni ineens onverklaarbaar een cyclus van 55 dagen had, hierna werd t tussen de 28 en 29 dagen en de laatste 2 maanden 28 dagen. Nu heb ik in mn app mn cyclus aangepast van 30 naar 28 dagen en ontbreekt mn knaltest die ik eigenlijk gisteren had moeten hebben. Wie weet is t nu dus weer een cyclus van 30 dagen? Maar misschien ook getest met te weinig geconcentreerde urine? Gewoon rustig doortesten is mijn advies. menstruatiecycli zijn meestal niet zo voorspelbaar en stabiel als we t graag willen zien, een simpele verkoudheid of stress kan er al voor zorgen dat je hormoonbalans iets anders is waardoor t eitje later springt. Daarnaast kan je lichaam wel een jaar nodig hebben om te 'ontpillen', dus dat kan ook nog meespelen.. Ik hoop dat je hier een beetje geruststelling uit haalt. Je hebt al een redelijk stabiele cyclus na de pil dus t komt vast goed en een dezer dagen zal je vast een positieve ovulatietest (En hopelijk ook zwangerschapstest) hebben! 

@maja  ik zou gewoon rustig door testen je bent pas sinds juni gestopt met de pil. 
Ik ben zelf ook gestopt in juni en kreeg na 39dagen pas 1e menstruatie, daarna 55 dagen pas. Dus wacht nu op mijn 3e. Maar jij hebt dus wel heel mooie cyclus al. Maar het kan een jaar duren voordat het echt weer loopt zoals hoort. Dus kan gerust zijn dat je nu paar dagen later bent met ovulatie. Zou me daar echt niet druk om maken,  gewoon lekker rustig door blijven testen. 

Terug
Bovenaan