NOD september 2018..

knuffeltjeee: wat naar zoveel onduidelijkheid.
Hopelijk kan de dokter je morgen verder helpen.
Ik heb een beetje jou oude berichten terug gelezen en begrijp dat je nog niet heel lang bezig bent met zwanger worden toch?
Ben je ook pas net gestopt met pil oid of dat wel al langer?
 
Nee, 17 augustus laatste stopweek. Na een x aantal weken kwamen dus al die klachten... Dat ik stopte met de pil eerst nog flink hoofdpijn gehad. Daarna al meer dingen: Misselijk, moe, geen eetlust of eetbuien. Niet tegen koffie kunnen en etensgeuren... Slecht slapen...  en dus geen menstruatie... Ik heb wel een dag wat bloedverlies gehad maar vergeten te noteren wanneer dit was.
 
Je lijf kan rare dingen doen. Stoppen met de pil ook...
ik had altijd een cyclus van 21 dagen. Als ik een periode aan de pil was en dan weer stopte had ik altijd een paar x (2 a 3) een cyclus van 28 dagen en ineens werd dat weer gewoon 21 dagen. Dit was tot een jaar of 6 geleden denk ik, daarna ben ik gestopt met pil toen ik zwanger wilde worden. Zowel bij de eerste als de tweede had ik zodra ik weer ongesteld werd een cyclus van 28 dagen. Na de tweede ben ik ongeveer een jaar aan de pil geweest en nu dus al weer zo'n 3 kwart jaar gestopt. Ik heb het voordat we besloten voor een 3e kindje te gaan niet bijgehouden maar volgens mij zat mijn cyclus redelijk rond die 28 dagen. tot we besloten dat een 3e welkom was, heb ik een cyclus van 22 en 2 van 26 dagen gehad...

Dus wellicht moet je nog gewoon ontpillen, maar het kan van alles zijn. Ik hoop echt dat de huisarts je verder kan helpen of in ieder geval duidelijkheid kan bieden...
 
Houd er idd rekening mee dat ontpillen gekke dingen met je lichaam kan doen.. toen ik gestopt was had ik ook echt allemaal 'symptomen' die uiteindelijk kwamen door het stoppen. 
Hopelijk kan de dokter je meer duidelijkheid geven! 
 
knuffeltje, je bent niet gek. Maar een lichaam kan rare dingen doen. Om je mentaal een beetje voor te bereiden op je huisarts, er zijn heeeeel veel huisartsen die de eerste 6 maanden nog niks doen omdat dat er nou eenmaal voor staat na t stoppen met anticonceptie. Ook verwacht ik weinig van een bloedtest. En dat bedoel ik meer van; je hebt al behoorlijk lang 'klachten' die normaal gesproken van het hcg hormoon komen (zoals misselijk zijn). Een bloedtest duidt lang niet altijd meer aan, kan t al wel eerder 'opsporen' alleen zou ik nu al wel bij jou meerdere hcg verwachten dan
ik hoop oprecht dat je snel meer duidelijkheid krijgt, al is het maar een verdomde menstruatie...
 
Terug
Bovenaan