NOD september 2019

Knufje hier ook hoor met het opstaan dat het er zo weer uit glijd haha. Meestal zorgen we dat we een handdoek in de buurt hebben liggen. En indd toch gewoon op vertrouwen dat er een goede zwemmer tussen zit.
Farru hier zojuist een beetje licht bruin/roze na het plassen. Dus ga er nu eigenlijk een beetje vannuit dat het deze ronde niet raak is en dat ik doorga naar oktober. Baal er wel weer van, maarja het is niet anders. Ik zit aan een kant te twijfelen om weer ovulatietesten te halen of gewoon regelmatig te klussen. Aan een kant is het fijn om te weten wanneer je piek is aan de andere kant kan ik het allemaal misschien net iets meer loslaten als ik het niet doe. Naja eerst nog maar even mn NOD afwachten, duurt nu gelukkig niet zo lang meer.

@chantal2109 als ik jou was zou ik een paar dagen afwachten of het echt doorzet of niet. Zet 't nou niet door dan voor de zekerheid een test doen. Maar je moet natuurlijk doen waar je jezelf goed bij voelt. 
@zwindo ik herken jouw afweging zo goed! Wij hebben deze ronde geen ovulatietesten gebruikt maar nu begin ik dus heel erg te twijfelen of 10 september wel echt m'n nod is. Aan de andere kant was deze ronde wel wat rustiger qua 'babymaakstress'. Wij klussen vrijwel iedere dag dus daar ligt het niet aan. Jammer dat je wat bruinig afscheiding enzo hebt maar indd zoals je zegt.. Eerst nog maar even afwachten.
Hier nog steeds niks. Gisteren heel erg jeuk aan m'n tepel ? en dan ga ik natuurlijk denken oehhh dat is een zwangerschap symptoom etc. Dus vanochtend kon ik me niet inhouden en een vroege zwangerschapstest gedaan. Maar negatief. Dus dan is er weer dat stemmetje 'deze ronde wordt ook niks' ?
Conclusie: wachten en onzekerheid zijn stom!
P.s. Heel herkenbaar die verhalen met een handdoek tussen je benen naar de wc strompelen ?

Hee hoi, 
Mijn vriend en ik zijn bezig voor ons eerste kindje. 
Afgelopen woensdag was mijn nod. Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen. Toen de menstruatie uitbleef werd het ineens wel heel echt en spannend, helemaal omdat het onze eerste ronde is. 
Vrijdagmiddag en gisterochtend heb ik getest. Vrijdag een heel vaag streepje. Gister duidelijker, maar nog steeds best vaag. Dus voor de zekerheid een digitale van Clearblue besteld die we morgen binnenkrijgen. 
Nu had ik net bij het afvegen een beetje bruin/rood bloedverlies. Verwarrend.. Iemand hier ervaring mee? 

Snicks je zou nog even moeten afwachten wat of het door gaat zetten of niet. Het zou namelijk niets kunnen zijn, maar het zou ook nog kunnen doorzetten.
Hier vanmorgen(sorry voor de details) een beetje een donkerrode/bruinige slijmerige bloedprop na het plassen met afvegen. Heb alleen (gelukkig) geen erge buikkrampen die ik normaal wel heb. Maar zie dit nu wel als een teken dat mijn menstruatie eraan komt, dus weer een ronde verder...pffff en door mn lange cyclus zal mn NOD rond 18 oktober zijn. Blegh sorry even de frustraties hier kwijt
Pimpeloentje Ja ik zit dus heel erg te twijfelen wat nu te doen. Haha. Misschien kan ik het zonder ovu testen even wat meer los laten. Geen idee, mijn man is nu wel net met een nieuwe baan begonnen en gaat hierdoor onregelmatige diensten draaien. Dus weet niet hoe dat dan effect gaat hebben op het regelmatige klussen. En dus dan is het miss wel weer handig om te weten wanneer de piek is.

Chantal Je weet pas waar je aan toe bent als je een test doet. Dus ik zou dat gewoon doen. Helpt je direct uit je onzekerheid ;)
Pimpeloentje Inderdaad. Als je gewoon sowieso blijft liggen, moet het goedkomen. De echte zwemmers, zijn al begonnen met hun tocht zodra je man hem eruit trekt. Dus de echte die-hards overleven dat zeker ;)
MSnegeneen Dat doen wij inderdaad ook maar dan met een washandje, handdoek of boxer. Vooraf al klaarleggen op nachtkastje. Deden we toen ik aan de pil zat inderdaad ook al. Lijkt me niks als je niks gebruikt om het op te vangen en het op je bed valt of een spoor naar de wc ...
KKK Hahaha precies dat, handdoek tussen je benen naar de wc. Is inderdaad gewoon normaal. 

Nou meiden, ik ga naar de volgende ronde .. mijn menstruatie heeft zich vannacht ruimschoots aangetoond. Ik heb vanochtend wel voor de zekerheid een test gedaan voor het geval dat. Maar die was negatief. Dus mijn NOD is voor komende ronde 6 oktober. Ik blijf jullie hier sowieso volgen. Meiden die een zwangerschapstest hebben gedaan, ga er heerlijk van genieten! En voor degene die mee gaan naar de volgende ronde, we gaan er weer voor!

Ho ik miste één pagina .. dus nog even reageren op de rest
Zwindo Ik twijfel dus ook of ik deze maand weer ovulatietesten ga halen of gewoon ga klussen.. ene kan inderdaad die zekerheid maar als je toch om de dag klust, moet het ook zonder ovulatietest goed gaan. 
Pimpeloentje Iedere dag is echt veel! Ik lees op heel veel websites dat iedere dag eigenlijk helemaal niet goed is omdat de zaadcellen dan op kunnen raken. En als je daar al vrij vroeg mee begint, zijn ze misschien wel op op het moment dat je ze nodig hebt ... 
Snicks Een heel vaag streepje is wel een streepje. Maar als je nu beetje bruin/rood bloedverlies hebt, kan het wel gaan beginnen. Het is zo lastig inschatten allemaal ..

Ik lees trouwens ook best veel dat 's ochtends seks hebben, meer effect heeft omdat de kwaliteit dan beter is .. weet iemand daar meer van? Wij hebben het afgelopen maanden eigenlijk alleen maar 's avonds gedaan omdat we beide vroeg op moeten voor werk. Maar als 's ochtends beter is, dan weten we wat ons te doen staat komende maand. 

Dit vond ik net: 
Kwaliteit van het zaadJawel, ook de man kan zich voorbereiden!

Zorg dat hij niet te strakke onderbroeken draagt
Geen hete baden of elektrische deken
Gezond en gevarieerd eten
Niet te veel zaadlozingen (3 tot 5 keer  per week is goed)
Geen alcohol, roken en drugs
Verliezen van overgewicht
Stop met overmatig sporten of eventuele hormonen
In de ochtend zijn er meer spermacellen

Terug
Bovenaan