NOD tussen 5 en 20 februari

Hi lieve meiden,
Ik sluit me heel graag aan bij jullie! Sinds september bezig om zwanger te worden en helaas nog geen geluk gehad. Ook erg last gehad van onregelmatige cycli, dus pas sinds een maand of 2-3 het gevoel dat er een echte kans in zit. Mijn NOD is 13 feb, dus het duurt nog heel even voordat ik in mijn vruchtbare dagen zit.
Heel fijn om jullie ervaringen en overwegingen te lezen: inderdaad nóóit gedacht dat het zo intensief zou zijn om zwanger te worden (zonder er te obsessief mee bezig te zijn haha). Beetje naïef misschien maar ik ben blij om te lezen dat jullie er gelukkig ook zo actief mee bezig zijn. Merk dat ik het ook lastig vind om elke maand rustig aan te doen met alcohol (in de dagen voordat je kunt testen) en alles dus geheim te houden voor vrienden en familie om vervolgens helaas toch ongesteld te worden. Pittig wel...
Enorm verdrietig om te lezen dat een aantal meiden een miskraam hebben gehad. Kan me zó voorstellen dat je alles al voor je ziet zodra je een positieve test in je handen hebt! Heb dit stiekem al voor die test, hihi. Ik hoop dat jullie snel weer het vertrouwen hebben in een volgende positieve ronde met hopelijk over 9 maanden echt dat kleine wondertje in je armen. 
Ik duim mee voor iedereen!
xx
 
@ Rene e, Het is nog een beetje afwachten in mijn geval, maar als ik mijn app mag geloven, hebben wij tegelijkertijd onze NOD dag.
11 februari dus….
Gister even een heerlijk biefstukkie gegeten met als vooraf Carpaccio, heb ik afgelopen maand natuurlijk niet mogen eten, dus dat was een ware traktatie…

@Suuuske, wij vrijen precies hoe we willen vrijen, maar eindigen dan wel in de missionaris.
En een kussen onder mijn billen heb ik vorige keer wel gedaan en ik was hartstikke zwanger, dus of dat daar nou door komt of niet… ik doe het deze maand ZEKER weer!! ;)

En dat verplichte nummertje, tja acht, wij vinden dat allebei geen enkel probleem.
Vinden het eigenlijk ook gewoon heel erg leuk om te vrijen met het idee dat we een kindje aan het maken zijn.
Het maakt het voor ons echt niet minder passievol.
Denk dat iedereen dat in zijn/haar eigen koppie creeert.

@Yv on, Spannend zeg, wat fijn dat je de dagen goed hebt weten te benutten.
Ik ga in ieder geval voor je duimen.
Zou echt zo super voor je zijn.
Ja, die 2 weken wachten duurt echt heel lang… En daarna komt er weer 4 weken wachten bij voor je naar de echo mag om een hartje te zien kloppen en daarna nog meer wachten…
Dus wen er maar vast aan, want op het moment dat je voor een kindje kiest, wordt wachten je hoofdtaak :p

@Biho, Wij doen het precies hetzelfde. Vanaf het moment dat de ongesteldheid over is, gaan we beginnen.
Aangezien wij niet samenwonen, kijken we wel naar de meest gunstige dagen om te beginnen, om te kijken welke dagen hij hier het meest is.
En anders komt hij wel langs om te klussen, maar we willen ook niet dat het lijkt of hij even zijn kwakkie in komt leveren hahahaha :p
Moet wel leuk blijven.

@xWill, Welkom bij onze groep.
Ik kan heel goed begrijpen dat je als je ongesteld wordt denkt, nou dan had ik ook wel een wijntje kunnen drinken.
Ik was afgelopen weekend met de meiden van de handbal een weekendje weg.
Iedereen aan de carpaccio en ik netjes wat anders. Dag erna had ik een miskraam, paar dagen later had ik ook zoiets van, nou dan had ik ook wel dit en ook wel dat, maargoed we zijn nu al goede moeders en doen het niet, dat zegt toch ook wel iets over ons en de liefde die we nu al in ons hebben voor het ukkie dat er nog niet eens is,….

Ze zeggen dat de kans om zwanger te worden na een MK heel hoog is omdat het HCG hormoon nog in je lichaam zit.
Ik gebruik wel Ovulatietesten, omdat ik gewoon heel graag wil weten of ik uberhaubt een eisprong heb na mijn miskraam.
Elke ovulatietest is op dit moment positief door dat HCG Hormoon, gelukkig wel met een lichte streep, dus ik hoop dat als mijn eisprong er aan komt ik een hele dikke vette streep heb.
Ik ga dus nog even door.

Duscce meiden de aankomende weken.
We gaan er gewoon weer voor met z’n allen.
SPANNEND!!!!
 
De vruchtbare periode is inmiddels begonnen, we zijn al lekker bezig. Ik ben sinds gisteren bezig met ovulatietesten (gisteren was dag 12) en mijn cyclus duurde vorige keer 34 dagen. Is het zo dat je echt alleen een streep hebt op de dag van ovulatie, of bouwt dat ook op, dus eerst een licht streepje en dan steeds donkerder? Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
 
@Suusske nee geen ervaringen mee, wij gebruikten geen ovu testen omdat ik een hele constante cyclus heb van 28 dagen al 6 maanden lang. 
Inderdaad de vruchtbare periode is begonnen, vet kut dat ik totaal niet fit ben, maar gaan het toch gewoon doen, om de dag klussen hebben we vanaf het moment gedaan dat de ongesteldheid is gestopt ik ben benieuwd. Dit is de trend die wij de komende week tot 2 weken door gaan zetten. 
Nu ben ik heel benieuwd hoe jullie over het volgende denken: ik moet vanaf dan wachten tot 14-02 (dat zou een mooie datum zijn om erachter te komen haha) tot die tijd heb ik wel wat feestjes, zoals; carnaval en een concert in de ziggodome op de 14e, verjaardagen, etentjes etc, maar wil eigenlijk mijn vriendinnen niet laten blijken dat we 'bezig' zijn. Ik ben altijd degene van onze groep die de meeste drank naar binnen werkt. maar dat wil ik nu niet meer doen, je wilt je toch goed voorbereiden. 
De 14e dan weet ik het misschien wel of niet. ongesteldheid die dag is 's avonds lekker aan het bier. niet ongesteld die dag en zwanger is die avond direct aan het fris of water, maar ik ga vragen krijgen waarom ik niet drink. 
Carnaval 10-2 wil ik ook liever niet meer drinken, gewoon uit voorzorg. Iemand een idee hoe ik die 2 avonden vlak achter elkaar kan verbloemen voor mijn vriendinnen dat we bezig zijn en dat het raak is you never know! 
En de tips antibiotica doesn't work, gebruikte mijn vriendinnetje ook en we hadden haar wel door haha. 
Thanks voor de tips die ik zou kunnen krijgen. 
 
 
 
@suuske, ik had echt een dikke vette streep op de dag voor de eisprong.
alle testen waren wit, toen in een keer bam een positieve test.
en daarna zakte het keisnel weer af...
 
Hallo allemaal! Ik sluit me hier ook bij aan. Al jullie berichtjes gelezen, fijn zo'n forum :) En we hopen het beste van februari voor iedereen!
Wij gaan nu ronde 7 in. Had ook nooit verwacht het het zo lang zou duren, en dat het zoveel met je doet. Vooral nu om me heen veel zwangeren zijn, voel ik regelmatig een steek van pijn en jaloezie. Ik heb één keer eerder ovulatietesten gebruikt, deze maand weer. Verwacht rond 2/3 feb. ovulatie, met m'n cyclus van 30/31 dagen heb ik dan 17 feb mn NOD. Eerst nog een paar weken niks dus. Wat duurt zo'n maand dan lang zeg!
 
@Biho, datzelfde probleem heb ik ook ja, met carnaval drink ik ook altijd! Misschien iets drinken wat lijkt op wijn, of alcoholvrij bier in een glad zodat ze niet zien dat het alcoholvrij is? Lastig ja!
@junibaby, heb je de test ook in de middag gedaan? Of in de avond? Ik heb het nu twee keer rond 12 uur gedaan. 
 
 
 
@suuske ik heb ook ovulatie sticks gebruikt bij mij werd het streepje wel steeds donkerder tot de dag knal streep.
ik teste in de avond Rond half 7.
nu gebruik ik ze om de dag weet veel beter nu de symptomen na ronde 9?
ik verwacht donderdag mijn eiersprong.
 Klusse iedereen!! ??
 
Terug
Bovenaan