November/december 2021 baby's

Hey! Ja hier gaat het redelijk..vind het best zwaar! Evi komt hele dag door elke 3u..dus ook 's nachts. En als ze 's middags slaapt en ik dan denk van mooi kan ik ff rustig kolven en daarna dutje doen, dan wordt ze meestal net wakker als ik klaar ben met kolven...Geen dutje voor mij dus ?
Gisterenavond was ze trouwens heeel onrustig en veel huilen. Volgens mij krijgt ze ook steeds meer last van verborgen reflux. Als ze eindelijk ligt te slapen dan moet ze soms opeens slikken en even huilen of ze verslikt zich opeens en moet ze hoesten en ik zie soms ook echt het opgegeven melk in haar mondje, maar dat slikt ze dan weer door. En soms heeft ze ook hele zure adem. En laatste beetje van de fles drinkt ze altijd zo onrustig. Alsof ze dan opeens gaat verslikken en ze gaat dan overstrekken, met armen slaan en melk morsen en dan trek ik fles maar uit mondje, maar dan gaat ze opeens hard krijsen en wilt ze toch wel verder drinken. Weet niet zo goed wat ik daar mee aan moet. Woensdag moet ik naar cb dus zal daar eens navragen. In de tussentijd jullie nog tips? Ik houd haar al rechtop tijdens en poosje na het voeden..

Nicole wat vervelend zeg ☹️ laat je haar tussendoor ook boeren en naderhand ook? En zeker 20 minuten overeind houden na het drinken en in die tijd ook af en toe boertjes laten doen.Sinds wij dat doen spuugt ze wat minder.

Bij ons is het ook wel pittig hoor de laatste 3 weken. Ze is morgen 8 weken dus we zitten midden in de huil en darmkrampjes piek. Ze is ook af en toe benauwd door de melk die naar boven komt door haar neusje. Heel akelig. Dit gebeurd ook tijdens het slapen of als ze in de kinderwagen ligt, vaak ineens plotseling gegil of gekrijs en dan proesten en is ze ineens heel benauwd. Afgelopen week was het heel heftig en ging het meer door. Zo zielig en ze is dan ook zo ontroostbaar.
We zijn hiervoor toch maar naar de huisarts geweest, ze heeft ook vaak een piepende schokkende ademhaling maar die zag of hoorde niks geks en zei dat het normaal is en er allemaal bij hoort ?‍♀️.

Ze heeft de laatste weken ook vaak diarree en is heel onrustig. Veel huilen en steeds meer ontroostbaar ☹️. Ook veel last van de darmpjes. dus we denken aan een koemelkallergie misschien. Deze week moeten we weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd wat hun zeggen!

Heey hoi. Hier ook ongeveer zoiets behalve dat de melk naar boven komt. Die blijft over het algemeen wel in zijn buikje. Maar ook in zijn piek met huilen en krampjes (vrijdag is Logan 8 weken). Slapen is af en toe ook een ramp. De ene keer slaapt hij super goed en de andere keer elke 10 min wakker. Afgelopen nacht heeft hij tot 3 uur rustig geslapen en daarna met een hoop lawaai (nu slaapt hij op mijn borst verder dus hij sliep wel door). Ik denk ook dat onze kleine man last heeft van koemelk allergie aangezien hij steeds moeilijker drinkt en ineens begint te huilen of gewoon niks meer doorslikt en steeds vaker en meer huiduitslag krijgt en dikke oogjes heeft. Ook is hij net na het eten vaak ontroostbaar wat ook zo zielig is. En het gepiep alsof ie helemaal verstopt zit is ook niet alles.

Dit is ook mijn eerste week alleen met hem dus dat maakt het ook niet makkelijk. Vanmiddag naar het consultatiebureau kijken wat zij zeggen. En dan denk ik maar even pepti proberen als ze het daar mee eens zijn.

@Janneke Hoe oud is je kindje nu? Ik mocht bij ons zoontje (10 weken) baby neusspray (zoutoplossing) gebruiken als hij snotterig/vol is. Dit geeft hem wel wat verlichting. Misschien dat een optie?

Hier gaat het aardig goed. Ons zoontje zit nu sinds afgelopen woensdag aan de Neocate (na de Pepti en Nutramigen, alles op advies van de kinderarts) en hij is wel rustiger. Nu is bij ons de ergste krampjesperiode ook voorbij. Hij heeft helaas wel met de Neocate moeite met z’n ontlasting eruit te krijgen… dat was met de Pepti een stuk beter. Ik heb morgen weer een telefonische afspraak met de kinderarts. Ik merk ook dat ons zoontje echt veel behoefte heeft aan rust en regelmaat. Een redelijk vast ritme en genoeg slaap. Als hij oververmoeid raakt, is hij echt niet te doen. Dan gaat hij huilen/schreeuwen en stopt hij niet weer. Ook valt hij dan nog heel moeilijk weer in slaap. Herkennen jullie dit ook?

Hij wil ook ineens niet meer overdag in z’n bedje slapen, dat ging de afgelopen periode super goed en nu ineens is dat even over? savonds en snachts gaat het goed in z’n bed maar overdag is het huilen geblazen.

Vandaag heeft hij 2 uurtjes gewend op de opvang. Dat ging heel goed gelukkig. Nog 2 weekjes en dan gaat het beginnen en moet ik alweer werken ?

Dat stukje oververmoeid herken ik helemaal. Had ik vandaag nog met mijn schoonouders. S ochtend ging fantastisch maar toen zij er waren om op te passen was het mis. Ze waren gaan wandelen en voor het grootste gedeelte was hij wakker. Pluk ik nu nog de vruchten van helaas. Maar goed zij willen het ook alleen maar goed doen dus is ook niet erg. Ik hoop dat hij vannacht weer door slaapt. Dat zou de 3e nacht op rij zijn?

Heey vraagje... Ik geef mijn kleine man flesvoeding en heb daarom minder huid op huid contact maar probeer elke dag minstens 1 uur met hem huid op huid te liggen... En dat gaat rampzalig ?. Hij is dan zeer onrustig en schreeuwt de hele boel bij elkaar. Gebeurt dat ook bij iemand anders en iemand misschien een idee wat ik fout zou kunnen doen? Ik zou denken dat hij ervan zou genieten maar dat doet hij absoluut niet

@Kim: dank je wel. Ze is nu 8 weken, dus die gebruikte ik ook. Maar hielp voor mijn gevoel weinig. Is vanzelf opgelost ;-)
@Cheza: heel eerlijk. Ik heb het nooit gedaan. Bij allebei mn kinderen niet. Na de bevalling heb ik ze huid op huid vast gehouden en mijn man de eerste nacht. Maar verder niet meer. Er is overigens niets mis met de hechting van allebei ;-). Het kan zijn dat hij er niet van geniet en dus een andere manier van geborgenheid zoekt. Jette ligt graag tegen me aan en dat ik haar aai. Ook helemaal prima! Dat is even zoeken wat fijn is. Hoe is het met de voeding en je bezoek aan het CB?

Hoe gaat het bij de anderen? Nog veel last van krampjes?

CB ging goed. Hij mocht wel iets minder drinken dus krijgt hij weer 120 wat hij goed opdrinkt. Wel veel huilen maar het was ook even een druk dagje dus snap het ook wel.
Geef je borstvoeding trouwens? Want dan heb je volgens mij toch ook vaker huid op huid of zie ik dat verkeerd? Iemand die laatst bij ons op kraamvisite was vertelde wel dat iedereen borstvoeding moest geven en dat als je dat niet doet je niet mag zeggen dat je dat niet mist (was echt pist), ik mis het niet en vind dat iedereen dat zelf mag bepalen. Ook dat baby's die borstvoeding krijgen geen krampjes konden krijgen... Dat is geloof ik niet helemaal waar

Terug
Bovenaan