November/december 2021 baby's

Hey cheza, 
dat is moeilijk he! Onze Nora vindt het savonds ook lastig om in slaap te komen. Onze kraam adviseerde al om dr max 10 minuten laten mopperen/huilen en dan troosten en boertje laten of als ze zoekt extra drinken. Op het begin vond ik dat lastig, maar vaak valt ze bijv na 7 minuten toch in slaap. En ik heb het beredeneerd naar dat ik zelf ook altijd even moet ontprikkelen/woelen in bed voordat ik in slaap val. 
maar inderdaad wat janneke zegt: doe wat voor jou goed voelt! 

Wij doen het hetzelfde als Emma inderdaad. Zo is ons dat ook vanuit het ziekenhuis verteld (onze zoon heeft ter observatie in het ziekenhuis gelegen 3 dagen ivm heel veel huilen, overstrekken en onrust).

Wij zaten aan de Pepti maar sinds een paar dagen lijken de klachten weer langzaam terug te komen. Nu sinds vandaag overgestapt op nutramigen lgg. Hopelijk blijft dit langer goed gaan?

Vanmiddag viel hij zomaar in slaap. En bij zijn voeding van 19.00 uur was hij zo moe dat het weer gebeurde?. Nu is hij meer wakker dus toch weer huilen. Maar omdat hij het vanmiddag kon moet het nu ook lukken. Vanmiddag was ook een hele verademing, ik had eindelijk weer wat tijd met mijn vriend, ook fijn?

Hoi hoi!!
Wat leuk!! Iedereen nog gefeliciteerd!!??
Ik ben op 8 november bevallen van ons 2e kindje! We hebben al een dochter van 2,5 en nu een zoontje van nu dus ruim 8 weken. Ik ben helaas nog steeds niet helemaal geland en heb nog EMDR therapie, na 37+3 ingeleid met zwaar HELLP syndroom en nu in de molen met onze kleine man. Maar helemaal trots op onze kids! Onze dochter is helemaal trotse grote zus, echt geweldig om te zien.
Ons zoontje drinkt helaas heel slecht, hij heeft bijna geen zuigreflex en zuigkracht. Inmiddels al bij osteopaat, logopedie, kinderarts, kno en fysio geweest en het is nog steeds niet duidelijk wat het precies is. CB maakt zich zorgen omdat hij dus ook niet goed genoeg meer groeit. We krijgen er gemiddeld over de hele 600ml in over 7 flessen verdeeld. Hij woog gisteren 4470 (geboortegewicht was 2900), dus zeker wel gegroeid gelukkig! alleen het zwakt nu wat af de groei.. verder lijkt hij wat last te hebben van verborgen reflux, we zijn dus lekker aan het tobben..? Gelukkig is het (als ik hem maar niet plat neer leg) wel een heel makkelijk ventje! De nachten gaan met de puckababy piep gelukkig wel heel goed? 

Heey Jessicca wat vervelend zeg dat het zo gaat. Ik hoop dat jullie snel de oplossing zullen vinden.
Wij zitten ook na te denken over de puckababy piep. Werkt dat echt zo goed? Onze kleine man kan steeds beter zelf in slaap vallen maar wanneer hij iets wakker word begint hij al te slaap met zijn armpjes en valt hij niet meer terug in slaap.

Nog gefeliciteerd @Jessica! Hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt. Heb je wel het idee dat ze jouw probleem ook zien? En hoe is het nu met jezelf?

Hoe gaat het met de anderen? Tijd gaat zo snel! Onze meid is alweer 7 weken. Maar we genieten volop!!

@Cheza; ja ik hoop het ook, hebben nu andere voeding, dus tjah afwachten weer. Morgen weer fysio. Ik heb hem vanaf nacht 1 al in de puckababy piep liggen en ik kan alleen maar zeggen dat ik er heel blij mee ben! Hij wil ivm verborgen reflux echt niet op zijn rug liggen, alleen de nachten in zijn piep gaan wel goed. Probeer hem steeds vaker overdag ook lekker op bed te leggen en dat gaat vaak ook redelijk en zonder piep is het echt drama. 

@Janneke; sinds vandaag voel ik me eindelijk echt serieus genomen ook door de kinderarts. Het lastige is dat ze blijkbaar graag een baby zien die ontroostbaar is voor er echt stappen ondernomen worden, maar dat is die van mij niet. Hij is te troosten zolang je hem maar rechtop op schoot houdt en groeide in het begin niet veel, maar genoeg. Nu begint de groei terug te lopen en nu ziet de kinderarts gelukkig wel het probleem. CB en logopedist zijn gelukkig wel echt voor me in de bres gesprongen, die zagen wel echt het probleem! Ik denk dat ik pas echt alles kan gaan verwerken als het met ons mannetje beter gaat. Ik zet een masker op voor de buitenwereld en lach alles maar weg. Heel veel mensen snappen niet waarom ik een trauma heb.. een bevalling van 5 kwartier is toch super! Tjah dat kan je denken inderdaad.. dus dan hou ik maar liever mijn mond. De EMDR gaat wel gewoon door en dat is wel heel heftig.. hoop dat dat het gewenste effect gaat hebben in ieder geval!? Aah gaat hard heah! Goed zo vooral GENIETEN! Gaat allemaal al veel te hard!

Terug
Bovenaan