November/december 2021 baby's

Mijn zoontje valt ook nog niet zelf in slaap hoor. Is heel normaal. Maar uiteindelijk wil je er natuurlijk wel heen. Inbakeren is dan inderdaad een optie. Opletten op de wakkertijden. Meteen in bed bij de eerste signalen van moeheid. 
Hier valt hij makkelijker in slaap met witte ruis. Dus ik wil nog wel eens stofzuigen als hij in z'n bed ligt. Hij valt dan wel in slaap maar is dan na 20 minuten weer wakker. Is ook niet zoals het heurt dus 

@Jessica Nog gefeliciteerd en pff heftig hoor. Fijn dat je nu eindelijk serieus genomen wordt. Hopelijk is er snel een oplossing!

Ons zoontje kan inmiddels redelijk goed zelf inslapen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer maar dat is oké. Hij slaapt nu ook ineens de laatste 2 dagen savonds van 20:00 - 03:30 uur, geen idee hoe dat ineens kan. ??‍♀️? hopelijk blijft dat zo haha.

Inmiddels zijn we qua voeding sinds vandaag over op Neocate (volledig koemelkeiwit vrij) omdat de Pepti en Nutramigen wel wat maar niet volledig effect gaven. Hopelijk gaat het nu eindelijk de goede kant op?.

@ Jessica: hopen dat het nu beter gaat. Oh dat herken ik heel erg! En idd het is zo begrijpelijk dat je er een trauma aan overhoudt. Vooral ook door die recties! In plaats dan mensen helpen door iets 'liefs' te zeggen.
Hier ging iets langzamer, ze was er met 2,5 uur. Waarvan 1,5 uur persen. Ik ging om 1 uur naar het ziekenhuis en was om 9 uur weer thuis. Maar mensen begrijpen niet dat de bevalling onmogelijk was en dit niet nog een keer mogelijk is.
Wil je misschien vertellen wat je doet bij therapie? Ik twijfel soms namelijk of het ook niet verstandig is.
@ Kim: hoe is deze dag gegaan? Heb je het daar last van toch?

@ zwanger yes: heb je ervaring met inbakeren en dat afbouwen? Jette vindt het heerlijk, maar wil haar er niet te veel aan laten wennen eigenlijk.

@KimvdMark; dankjewel! Ja ben ik ook heel blij mee! Hoop dat het nu beter gaat. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed met de nieuwe voeding!
@Janneke; Oef 2,5 uur is ook gewoon heel snel!! Daarentegen is 1,5 uur persen weer heel lang dus klinkt idd als heel heftig ook!! 
Mijn trauma is eigenlijk al begonnen bij de bevalling van mijn eerste, daar heb ik in het ziekenhuis een half uur persweeën weg moeten puffen omdat er gewoon niemand kwam toen ik op de bel drukte. Ik heb me nog nooit zo hulpeloos gevoeld. Nu kreeg ik door dat ik weer HELLP had ontwikkeld toen we nog in een centerparcs huisje zaten, hele angstige nacht gehad en volgende ochtend als een idioot naar huis en daar de verloskundige gebeld.. vanaf daar is het 1 achtbaan geweest. 
EMDR is echt het herbeleven van het moment. Je gaat in je hoofd terug naar een traumatisch moment, vervolgens ga je vanaf daar een soort film afspelen in je hoofd en ondertussen (in mijn geval) vingerbewegingen volgen. Ik ben van mezelf een heel nuchter persoon en dacht echt uuhm okay, maar binnen de kortste keren zat ik keihard te janken.. mijn advies, ga een keer naar je huisarts en praat erover waar je tegenaan loopt, zij kunnen heel gemakkelijk doorverwijzen naar vaak de praktijkondersteuner die er is voor dit soort dingen. Baat het niet dan schaadt het niet, maar zou het zeker een kans geven! Je moet hier echt niet mee rond blijven lopen! Wat iedereen ook zegt, niemand kan voelen en begrijpen wat jij hebt doorgemaakt! De EMDR zorgt er puur voor dat het een plekje krijgt in je hoofd en het trauma weg gaat en het puur een herinnering wordt. Het is een ontzettende heftige therapie, maar als het maar werkt! Succes meid!!

Ik heb de piep binnen en na een keer wassen gelijk uitgeprobeerd. Niet echt een succes. Hoe strak moet hij eigenlijk zitten? Zijn nek heeft nog wat ruimte en zijn armpjes kan hij nog net kan bewegen maar zit naar mijn idee best strak. Logan is 7 weken maar ik ben bijna bang dat de piep te strak zit

Ik heb de puckababy piep in de 1e week 2 nachten gebruikt, werkte fantastisch. Ze kwam toen nog maar 1x per nacht. Maar 3e avond werd ze ontzettend driftig toen we haar er in wilde doen. Vanaf toen niet meer gebruikt, ze slaapt ook het liefst met haar armpjes omhoog naast haar hoofd.
Maar is het niet bedoeling dat armpjes beetje strak zitten? Dan krijg je inbaker-effect toch? Volgens mij is de piep geschikt tot 3 maanden dus zou nog moeten gaan denk ik?

Goedemorgen allemaal! Hoe is het met iedereen?
@ Jessica: dank je wel. Ik ga de huisarts eens bellen. Ben zelf ook wel nuchter, maar merk dat het me toch wel bezig houdt.
@ Cheza: het is idd de bedoeling dat het strak zit en dat hij zijn armen niet meer kan bewegen. Het kan zijn dat hij het niet fijn vindt zitten hoor!

Hebben jullie nog tips? Jette heeft heel veel last van slijm door verkoudheid. Ze drinkt goed, lacht nog steeds en is alert. Maar er komt weleens wat terug met hoesten. Echt zo zielig. Zolang ze nog drinkt, plast en alert is, kan ik er nu nog niets voor krijgen. Dus ben benieuwd of jullie nog tips hebben! Bedankt alvast!

Terug
Bovenaan