@KimvdMark; dankjewel! Ja ben ik ook heel blij mee! Hoop dat het nu beter gaat. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed met de nieuwe voeding!
@Janneke; Oef 2,5 uur is ook gewoon heel snel!! Daarentegen is 1,5 uur persen weer heel lang dus klinkt idd als heel heftig ook!!
Mijn trauma is eigenlijk al begonnen bij de bevalling van mijn eerste, daar heb ik in het ziekenhuis een half uur persweeën weg moeten puffen omdat er gewoon niemand kwam toen ik op de bel drukte. Ik heb me nog nooit zo hulpeloos gevoeld. Nu kreeg ik door dat ik weer HELLP had ontwikkeld toen we nog in een centerparcs huisje zaten, hele angstige nacht gehad en volgende ochtend als een idioot naar huis en daar de verloskundige gebeld.. vanaf daar is het 1 achtbaan geweest.
EMDR is echt het herbeleven van het moment. Je gaat in je hoofd terug naar een traumatisch moment, vervolgens ga je vanaf daar een soort film afspelen in je hoofd en ondertussen (in mijn geval) vingerbewegingen volgen. Ik ben van mezelf een heel nuchter persoon en dacht echt uuhm okay, maar binnen de kortste keren zat ik keihard te janken.. mijn advies, ga een keer naar je huisarts en praat erover waar je tegenaan loopt, zij kunnen heel gemakkelijk doorverwijzen naar vaak de praktijkondersteuner die er is voor dit soort dingen. Baat het niet dan schaadt het niet, maar zou het zeker een kans geven! Je moet hier echt niet mee rond blijven lopen! Wat iedereen ook zegt, niemand kan voelen en begrijpen wat jij hebt doorgemaakt! De EMDR zorgt er puur voor dat het een plekje krijgt in je hoofd en het trauma weg gaat en het puur een herinnering wordt. Het is een ontzettende heftige therapie, maar als het maar werkt! Succes meid!!