November/december 2021 baby's

Haha, geweldig die opmerkingen! Nee, ik geef flesvoeding. Heb er ook heel veel commentaar op gekregen. Bij de eerste al, maar nu nog veel meer waarom ik het niet probeerde enzo. Het antwoord is heel simpel: het past niet bij mij, heb sowieso niet genoeg voeding ook en onze kinderen doen het heeeel goed op flesvoeding! Dat van krampjes is ook echt onzin ja!
Minder drinken? Hoezo dat dan? Honger is toch honger?
Dat klopt wel dat je dan meer echt huid op huid contact hebt. Of ander huid op huid contact. Knuffelen is ook heel belangrijk. Dus ik denk dat de manier waarop je het doet, minder belangrijk is als hoe je het doet. Misschien is samen douchen een idee?

Bij 150 drinkt hij het de ene keer op en de andere keer maar 90. Ook valt hij dan in slaap tijdens de fles en word hij wakker als ik zijn luier verschoon... En dan is hij overstuur. Met 120 drinkt hij het netjes op en kan ik zonder een hoop geschreeuw en te vechten zijn luier doen. De laatste paar keren ligt hij er zelfs bij te lachen? helemaal leuk

Ah super lief is dat hè! Geef je 5 of 6 voedingen? Ben eigenlijk wel benieuwd. Onze dochter krijgt ook 150 per keer, die ze eigenlijk altijd opdrinkt. Ik verschoon trouwens voor de voeding altijd. Dat als ze slaapt na het voeden ik haar niet wakker hoef te maken. Alleen maar neer hoef te leggen, in de hoop dat dat lukt.

De laatste tijd krijgt hij 5 voedingen. Wij deden hem eerst ook voor zijn voeding te verschonen alleen kreeg onze poepmachine de gewoonte om tijden zijn flesje te poepen. Nu is dat weer wat minder dus nu kan het ook weer voor zijn flesje. En wat dat weg leggen bij ons betreft heb ik geprobeerd maar dat gaat lang niet altijd goed. En ik ben bang dat hij niet genoeg wakker tijd heeft als hij telkens gelijk in slaap valt. Even lekker moe worden in de box is ook niet verkeerd en dan heeft hij ook gelijk tummy time.

@cheza Nou ik geef (afgekolfde) borstvoeding en Evi heeft wel degelijk krampjes hoor! Ze is nu ruim 6 weken dus zit net in de piek..Veel huilen dus. Maar ze heeft ook net sprongetje achter de rug denk ik. Vorige week kwam ze snachts opeens paar keer elke 2-2,5 uur en sinds 2 nachten komt ze na laatste fles savonds pas na 5,5 uur weer! Heerlijk, heeft ze nog nooit gedaan zo lang ertussen. En ze kijkt me opeens beter aan en lacht meer enzo. Heb het gevoel dat ik er eindelijk iets voor terugkrijg ?
En dat huid-op-huid contact heb ik na de bevalling denk ik ook maar 2 keer gedaan hoor. En 1 keer daarvan was omdat kraamhulp vond dat ik dat moest doen en 2e keer was ze ook super onrustig dusja.

Hoe vaak voeden jullie per dag? Ik zat met 8 weken nog steeds op 7x per dag maar we proberen er nu wat meer tijd tussen te laten zodat we uitkomen op 6x per dag. En snachts ook lekker door laten slapen ?

@MyrtK: ik voed flesvoeding op verzoek en soms een beetje hoe het mij uitkomt ;-) dus ik geef 5-6 150ml (niet afgegoten).
@Cheza: hoeveel wakkertijd houdt je aan dan?

Met voeding en alles een uurtje. Maar soms valt hij idd in slaap en probeer ik hem zo in bed te leggen maar vaak valt hij een uur voor zijn volgende voeding pas in slaap. Dus is hij zo'n 3 uur wakker of heeft haze slaapjes.dat houd hij een paar dagen vol en is daarna zo moe dat hij dan ineens heel veel slaapt

Terug
Bovenaan