November/december 2021 baby's

Nou ik sluit me ook weer aan hoor! Gelukkig nieuwjaar iedereen ten eerste :) dat we gezegend mogen zijn met gezonde, gelukkige babies en gezinnetjes! 
Lynn is nu ruim een week. Ze is de eerste dagen heel erg misselijk geweest en wilde niet aan de borst dus ik kolf nu full time af. Verder doet ze het super! Soms heeft ze een moeilijke nacht (zoals nu) door de darmkrampjes en dat is wel vervelend. 
Ons grootste probleem nu is het slaapgebrek... 

aan iedereen een gelukkig nieuwjaar:D
@chantal die van ons heeft er gelukkig geen last van. wel hebben we het probleem dat hij nu 120 drinkt en met een prematuur speen gaat het te langzaam en met een 1 speen knoeit hij de helft erlangs. we hebben nu dr. brown. ook hebben we nog een avent fles dus die gaan we opnieuw proberen omdat dat eerst ook niet goed ging. en anders omdat hij toch een grotere fles moet hebben een difrax proberen. daar kunnen we ook nog speentjes van kruidvat enzo op proberen.
@jl gezellig dat je er weer bent. vervelend dat het niet echt wilden met voeden. maar als ze uit de fles goed drinkt is dat ook een goede oplossing denk ik. die darmkrampjes is bij ons ook wel een probleem. en ja dat slaapgebrek is zeer bekend XD

Gelukkig nieuwjaar allemaal ?

@Cheza haha heel herkenbaar. Wij hebben inmiddels ook 5 verschillende soorten flessen gebruikt en uiteindelijk zijn we weer bij degene waar we mee begonnen zijn, de difrax. Alleen nu met een m speen.

Ons zoontje is bijna 8 weken en krijgt nu sinds 1,5 week Pepti voeding. WAT een verademing is dit. Hij heeft zo intens veel last van krampen gehad en had heel veel moeite met z’n ontlasting. Hij was constant aan het huilen/krijsen, overstrekken, persen. Sinds we over zijn op deze voeding gaat het echt een heel stuk beter en heeft hij nu dagelijks ontlasting ?.

Ik ben wel heel blij dat we al bijna 8 weken verder zijn. Wat vond ik de eerste weken zwaar (en nu alsnog wel af en toe). We hebben nu wel iets meer onze draai gevonden en ook het huilen wordt langzaam minder. Ook begint hij steeds meer contact te maken en deelt hij volop lachjes uit. Hoe ervaren jullie de eerste weken?

@KimvdMark ik ben erg benieuwd hoe snel je het verschil van de pepti merkte. Wij zitten er nu ruim een week aan en ik denk soms ook wel verschil te merken. Ook hier indd het verhaal met slecht poepen en enorm kreunen en persen. Wij zijn er ook een "laxeermiddel" bij gaan geven maar vandaag was niet nodig dus dat is ook gunstig. Ik vind ook wederom het moederschap op sommige momenten zwaar vooral doordat je nog niet de oude bent en het mindere slapen erin hakt. Het is nog erg zoeken naar alles. Had jullie kindje ook last van reflux erbij Kimvdmark ?

Nou hier juist ontzettend veel poepluiers! Bijna elke luier wel. Vanmiddag 3 in 2u tijd. Bijna altijd na voeden krampjes, dan uiteindelijk scheetjes met hoop gepruttel ? maar ik geef borstvoeding, misschien dat dat scheelt..

Zo herkenbaar alles weer! ?

Ze is morgen 6 weken en het lijkt wel of sinds 2 dagen alles tegelijk komt nu. Regeldagen, darmkrampjes en haar eerste sprongetje (omdat ze met 38 weken is geboren zijn de sprongetjes ook ong. 2 weken later las ik). Wel heftig hoor! Gelukkig heeft mijn vriend deze week vakantie dus kunnen we om en om haar troosten en vasthouden.
Ze heeft gisteren heel veel gehuild en had ook een enorme explosie luier ?. Wanneer spreken jullie van verstopping? Ze had eerst bijna elke 3 uur een poepluier en nu ongeveer 2 per dag. Ik heb gelezen dat dit zo hoort, hoe is dit bij jullie?

Ze slaapt sinds 2 nachten in een inbakerdoek en daardoor maakt ze minder geluid snachts, ze kreunt/perst ook veel minder. Dat is wel heel erg fijn omdat ze overdag zo onrustig is en daardoor weinig slaapt. ☺️

Wat fijn om al jullie verhalen te lezen! Het moederschap is soms echt zwaar en je moet alles (opnieuw) uitvinden. Tenminste zo voelt dat voor mij. En dan wil ik ook nog eten op tafel krijgen, zorgen dat het huis er fatsoenlijk uitziet voor het bezoek en dat jk zelf er ook nog leuk en niet verkreukeld uitzie.
Over de poepluiers... je merkt als ze een verstopping hebben dat ze soms al dagen niet gepoept hebben, met de beentjes druk zijn en vaak proberen te persen. Hier wordt er vaak om de dag gepoept.
Over reflux... mijn schoonfamilie komt uit Zuid Afrika. Daar zijn ze, vanuit het ziekenhuis, veel meer met natuurlijke middelen bezig. Een van mn nichtjes daar heeft heel erg reflux gehad. Zij kreeg toen Iberogast voor geschreven. Onze zoon had er ook behoorlijk last van in combinatie met darmkrampjes. Ik ben het toen ook gaan gebruiken en hier heeft het toen goed geholpen.

Zijn jullie partners nog thuis deze week? Maken ze gebruik van het ouderschapsverlof?

@Chantal Wij merkte na +/- 3 dagen verschil denk ik. Ik moet wel zeggen dat ik soms 10ml extra water erbij doe (al stop ik daar nu even mee omdat hij steeds eerder voor z’n voeding komt dus heb het idee dat het dan wat minder vullend is ofzo, dus ga even aankijken hoe z’n ontlasting gaat als ik niet 10ml extra water erbij doe). Daarnaast krijgt hij 2x per dag een flesje met een klein drupje olijfolie erin en geef ik hem 1x per dag een flesje met 1 schepje probiotica (Orthiflor Start). Ook krijgt hij in ieder flesje 15 druppels Sab Simplex. Hij heeft verder niet echt last van reflex gelukkig.

Sinds we Pepti zijn gaan gebruiken merkte we na 3-4 dagen echt verschil. En na 1 week werd hij echt steeds een vrolijker ventje. Maar ik durf met de olijfolie enzo nog even niet te stoppen haha. Het gaat nu net goed. Hij heeft nu soms ineens 2 of 3 poepluiers op een dag. Ook merken we dat hij amper nog krampen heeft???. Ik ben zo blij dat dit aan lijkt te slaan. Die intense krampen en dat krijsen en overstrekken is echt zwaar en zo zielig

Terug
Bovenaan