November/december 2021 baby's

@KimvdMark wat goed zeg zo snel resultaat ! Ik vind het hier echt minimaal en misschien zelfs niets. Heel lastig vind ik het en vooral dat haar voeding zo erg omhoog komt. 
Het poepen loopt hier ook nog moeizaam ik hoop zo dat dat ook eens lekker door gaat lopen. Want indd flinke kramen elke keer. 

@Janneke wat deed die iberogast dan precies voor reflux ??? Mijn partner gaat morgen weer werken na 1,5 week vrij en die van jou ?
Die van mij neemt geen vaderschap verlof op..

Hoi meiden
Ik zat ook in vorige forum.
Nu weer wat actiever deelnemen aan deze groep! Ga even alles bijlezen.
Hier een zeer zware week achter de rug met feline. Heel veel huilen ze denken aan verborgen reflux. Vandaag ook haar eerste vaccinatie gehad (2 mnd) Ze is te vroeg geboren

@Chantal: het is op basis van 9 kruiden speciaal voor maag en darmen. Om precies de werking, zou ik het weer even na moeten vragen. Zij had toen nog een ander medicijn gekregen. Maar die was hier niet te krijgen.
Wat Kim ook zegt, olijfolie in de fles werkt ook om verstopping tegen te gaan! Ik gebruikte het later alleen als het nodig was, vaak met een half uur tot een uur kwam het goed los. Inmiddels wordt meneer deze week 2 en doe ik het nog weleens als hij last heeft.
Mijn man heeft 3 weken vrij gehad na de bevalling, dus werkt nu alweer 3 weken. En vanaf deze week heeft hij elke week 1 dag vrij. Vooral fijn voor mij en onze oudste zoon.
@Marieke: gezellig! Wat een mooie naam ook! Vervelend dat het een mindere week was. Heb je wat voor verborgen reflux gekregen?

Feline is van 5 november. Ze is ons 2de kindje. De oudste is 5 jaar. Maar toch zijn de eerste weken en nu nog zeer zwaar, vooral door slaapgebrek. Omdat de oudste week langer vakantie heeft door lockdown, is bijslapen bijna niet haalbaar overdag. Manlief gewoon aan het werk.
Vandaag heb ik zelf echt een slechte dag gehad met heel veel huilen.

@Marieke: heel herkenbaar wat je schrijft! Onze oudste is bijna 2. Maar ook dat slaapgebrek en de hormonen nekt je soms... echt dan kan je huilen om niets! Hoop dat je bij je man wel kan uithuilen, dat kan al veel helpen.

@Mariska wat heftig zeg! Heb je wat gekregen voor de verborgen reflux ? En ging ze opeens heel veel huilen ??
Niet gek hoor dat je soms zelf ook even er helemaal doorheen zit en verdrietig bent. Ik huil ook nog met regelmaat vooral s avonds als je moe bent en klaar met de dag bent maar helaas ben je de eerste weken continu bezig dus kan je soort niet klaar met de dag zijn. Voor ons ook ons tweede kindje en ook wederom gewoon weer echt pittige weken met een baby'tje! Enigste wat ik nu meer in zie is dat het straks echt wel weer beter en relaxer word. 
@jannekeN ooo en dat hielp ook voor het zuur wat omhoog komt ? Dat is vandaag zo erg aan de orde hier valt ze in slaap en hup komt het weer dus ook gelijk weer wakker dan! Zo rot is dat 

Heey dames ik heb een vraag... Hoe doen jullie het met slapen? Kunnen jullie kleintjes al zelfstandig in slaap vallen of echt alleen op de arm? Dat is bij onze Logan wel het geval en als we hem snachts dan in zijn bedje leggen word hij weer wakker. Nu moeten we hem van het CB in zijn bedje leggen 5 min laten huilen en dan 2 min troosten en weer 5 min laten huilen tot hij in slaap valt of tot zijn volgende voeding. Alles in mij zegt niet doen maar mijn vriend wil het zo en het breekt mijn hart. Wat moet ik nou???? Ik kan het niet meer aan

@Chantal: ja het hielp hier echt voor maag en darmen. Het schijnt dat bij alle baby's het klepje van de maag niet goed afsluit nog, bij jongetjes schijnt het nog erger te zijn. Hij heeft uren gehuild en gaf veel later nog steeds melk terug. Ik dacht toen... baadt het niet dan schaadt het niet.
@Cheza: zwaar hè! Doe waar jij je goed bij voelt! Dat is zoveel belangrijker en ze voelen dat haarfijn aan. Jette valt zelfstandig in slaap, maar savonds vind ze het heerlijk om op mij te liggen. En ik ook. Onze oudste zoon heeft heel lang alleen op mij geslapen en moest in slaap gewiegd worden. Dat was weleens zwaar. Maar nu hij 2 is en geen 2 minuten kan knuffelen, denk ik er weleens aan terug. En bedenk ook dat onze kindjes 9 maanden in ons gezeten hebben... dan is het heel normaal dat ze geborgenheid bij je zoeken!!

Terug
Bovenaan