NovemberBaby

Wat leuk dat jullie tegelijk zijn uitgerekend!

Vraagje voor alle dames, hoe doen jullie dat met het vertellen, of beter gezegd het niet vertellen aan de buitenwereld?

Ik wilde eigenlijk wachten tot de eerste termijnecho (10-12 weken), maar ik vind het wachten zo lang duren dat we waarschijnlijk onze ouders informeren na de 7 weken echo (als alles goed is). Mocht het na het horen van een kloppend hartje alsnog fout gaan dan vind ik het alleen maar fijn als ik het met mijn moeder kan delen. 
Werk, andere familie en vrienden etc vertellen we het pas na de 12 weken als alles goed is. 
Het niet vertellen kost mij op dit moment niet zoveel moeite. Mijn vrienden en familie zie ik niet dagelijks. Dat scheelt wel denk ik. 

Hoe wil jij het zelf aanpakken StephsNovBaby?

hopsasaa wat moeilijk inderdaad. Hoop dat ik me nooit kan voorstellen hoe het is om een miskraam te hebben, maar kan me voorstellen dat het je nog veel meer onzekerheid geeft dan bijv. ik die gewoon voor de 1e keer zwanger is. Hopelijk maandag leuk en goed nieuws voor je.
pandababy ik herken je verhaal een beetje. Bij mij betreft het geen vriendin, maar wel een collega waar ik op werk redelijk close mee ben. Ben nu al aan het bedenken hoe ik het haar ga vertellen. Het zal ondanks mijn geluk, voor haar moeilijk zijn.
famkejanna ik mag tot op heden ook van geluk spreken, maar als mijn berekeningen kloppen (zeer onregelmatige cyclus dus weer het nog niet precies) ben ik nu 5wk+2 dus ergens verwacht ik nog wel wat meer dan dit. Nu vooral slecht slapen, vroeg wakker en hier en daar wat buikkrampen en hoofdpijn. Ohh en wel gespannen borsten.
Mijn partner is er verder nog best nuchter onder, maar vindt het wel heel leuk. Voor hem is het nog veel moeilijker te bevatten dan voor mij. Ik voel vanalles en hij moet het maar aannemen. Denk dat het wel wat tastbaarder wordt na de eerste echo en het bij hem dan ook wat meer zal gaan leven.
Wij gaan het waarschijnlijk familie ook in dezelfde week vertellen als de echo plaatsvindt. Vrienden niet heel veel later. Ik zou het ook graag met hen willen delen als het nog fout zal gaan. En eerlijk is eerlijk, dat verzinnen van smoesjes e.d. Mensen zullen zich bij mij gaan afvragen waarom ik niet drink of ineens niet meer naar de kroeg ga. 1+1 is dan alsnog snel twee..
Heel verhaal haha.. Al mensen die de eerste echo hebben gehad? Ben benieuwd naar hun verhalen / ervaringen.

Wij wachten tot 12 weken. We hebben in juni een miskraam doorgemaakt en hadden het toen ook bij de 1e echo al tegen familie verteld. Net voor de 12 weken echo aan de rest van de familie ivm familiedag en ook al tegen vrienden en collegas vertelt. 2 dagen voor de 12 weken echo had ik bloedverlies en moest ik iedereen vertellen wat er gebeurt is.

Dit willen we nu niet nog eens mee maken.
Ik had tegen mijn vriend gezegd het dit keer niet speciaal te willen doen want dat hadden we de vorige keer wel gedaan. Ik wil er nu niet teveel mee bezig zijn met die dingen. Want dat had ik de vorige keer dus wel. Ik zie het wel.
Nu bewust tot 12 weken wachten aangezien mijn vader geen geheimen kan bewaren en het iedereen al vertelt helaas..

@Lynnepin Ja het is echt lastig. Vaak denk je ook, wat als het ons ook niet gegunt is? Ik heb daar met haar ook zoveel over gesproken. Maar ik ben binnen 10 maanden toch zwanger geraakt en dat komt dan natuurlijk hard aan. Succes en sterkte als jij het je collega gaat vertellen. Weet je al hoe je dat wil gaan doen? 

Ook al ben ik nog maar pril zwanger, ik moest het haar zo snel mogelijk vertellen. Want ze is me zo dierbaar dat zij als eerste door mijn hoofd schoot... "oh jee nu moet ik het haar vertellen". Ik heb het op geschreven voor mezelf wat ik haar wou vertellen en dat hielp me wel.

Nogmaals succes met het vertellen aan je collega.

@StephsNovBaby
we hebben het al wel aan onze ouders verteld. mijn schoonouders ivm het feit dat we bij hun inwonen al jaren en iedereen hier rookt, hierdoor moesten we het wel vertellen zodra we het wisten.
omdat ik pcos heb is mijn eigen moeder altijd heel bezorgd geweest dus ik moest dit ook wel meteen met haar delen.
met de rest van de familie wachten we tot 28 april, dan vieren we de verjaardag van mijn partner en zijn we ook ongeveer op de 12 weken.
ik vind het wel erg moeilijk om het geheim te houden zeker tegen mijn vriendin omdat zij momenteel ook zwanger is (24 weken al) 

Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend dat ik het steeds makkelijker vind worden om het nog niet te vertellen. Heb alle familie en vrienden nu al een paar keer gezien sinds we het weten en wist me heel normaal te gedragen haha! Alle verplichte nummertjes zijn nu ook geweest tot aan de echo, dus dat is fijn. 
Morgen over twee weken is onze eerste echo, ik ben dan bijna 8 weken volgens mijn berekening. Had vandaag mijn eerste ‘nieuwe’ kwaaltjes. Snel duizelig en misselijk gevoel bij opstaan als ik heb gezeten vooral. Ook beginnen mijn boobies nu gevoelig te worden, wat ze normaal nooit zijn. Menstruatie-achtige krampen lijken langzaam wat minder te worden, alleen af en toe een vlaag. Blijft maf wat al die veranderingen in je lijf teweegbrengen. 

Terug
Bovenaan