NovemberBaby

Ik heb het mij ouders en schoonouders verteld na de eerste echo. Deze was met 6 weken. Volgende week woensdag heb ik de 2e echo, ben dan 9 weken. 
Wil hierna wel nog een aantal mensen in vertrouwen nemen maar de rest het nieuws pas vertellen na 12 weken. Ik vindt het overigens steeds makkelijker worden om het niet te vertellen. 

Mijn vriendinnetje is ook nu 2,5 jaar bezig en had vorige week haar eerste terugplaatsing via ixsi.  Super spannend dus  voor haar en ik hoop heel erg dat het voor haar raak is deze maand dat zou het voor mij ook makkelijker zijn.   Ik wacht nog een  week denk ik omdat zij dan duidelijkheid heeft en we elkaar face to face zien.  
Wat denken jullie als het voor  haar nog niet raak is. Wanneer zal ik het dan vertellen? En hoe? 
Veel mee bezig, je kunt het nooit goed doen maar wil wel zo goed mogelijk doen . 

Dag iedereen!
Ik ben uitgerekend op 19 november. Vanochtend (had geen week geduld meer) ging ik voor de 1e echo. In plaats van 6 weken 2 dagen ben ik net 6 weken. De embryo meet 3.3 mm. Ik was alweer aan het flippen of dit al dan niet groot genoeg is (je leest zoveel online), dus de gynaecoloog nog eens gebeld en die zegt dat ik me over niets moet zorgen maken. Hartslag gezien en gehoord!
Als ik mij de komende 8 maanden nog zo zorgen ga maken... amai. Ik kan er precies echt niet van genieten. 

pandababy ik ga het haar sowieso apart van mijn andere collega's vertellen om haar niet voor het blok te zetten. Ik wil haar de mogelijkheid geven om te reageren hoe zij wil en met de anderen erbij zal dat niet gebeuren, denk ik. 
Cktje ik vind dat wel moeilijk hoor. Wat je zegt is waar.. hoe je de boodschap ook "inpakt" ze zal horen dat jij zwanger bent, waar ze er zelf al zolang mee bezig is. Ik denk dat je het het beste gewoon kan zeggen en haar moet ontvangen in haar gevoelens. Ze zal het ook fantastisch voor je vinden, ondanks haar eigen klote situatie. Ze is niet voor niets je vriendin.
Fijn om te lezen dat meerdere het gemakkelijker vinden om niet te vertellen, maar ik moet zeggen dat ik het niet vertellen niet zo moeilijk vind. Het is meer dat ik weet wat er de komende weken in mijn agenda staat en ik al erg verdacht ben als ik bij die feestjes niet drink. Heb mezelf in de vingers gesneden door voor mijn kinderwens sowieso altijd een drankje mee te doen haha. Ik zit meer met het probleem dat ik het mijn vriendinnetjed graag persoonlijk wil vertellen ipv dat ze het raden omdat ik wederom niet drink tijdens een feestje.

@Cktje Ja in mijn geval is mijn vriendin dus al 10 jaar bezig en binnenkort (lees over 1 week) gaan ze voor een laatste poging. Dus ik kon het echt niet opkroppen omdat af te wachten en dan dood leuk te gaan vertellen dat ik zwanger ben. Dus ik heb met mijn vriend overlegd en hij vond dat ik het in ons geval meteen moest vertellen. Dus zij is nu de enige die het weet. Omdat ik haar niet in de ogen kon aankijken om het te vertellen heb ik alle woorden die ik haar wou zeggen op geschreven. Ik weet hoe moeilijk ze het vindt als er ineens babynieuws op de loer ligt. Ze doet wel stoer en nuchter, maar ze verteld me ook vaak hoe k*t ze het vind als iemand vertelde dat ze zwanger was of dat er een buurvrouw met haar pasgeboren baby door de straat liep.

Ik denk dat je het beste weet wanneer je haar dit wilt vertellen. Op jouw manier. Ik was er dus ook veel te veel mee bezig en nu ik het kwijt ben en dat zij het zo goed heeft opgepakt.. Ze was zo blij voor mij en noemt zich al tante. Ze zei: je hebt er echt goed aangedaan om dit aan mij te vertellen. Hoe moeilijk ze dit ook vond om te horen.

Succes en sterkte met het vertellen.

@Lynnepin Ja dat lijkt me inderdaad een goed idee als je het haar eerst verteld en los van je andere collega's. Dat zal ze zeker waarderen. Het is en blijft lastig dat kinderen krijgen niet vanzelf gaat. Normaal dacht je daar nooit zo over na.. totdat je zelf dus aan kinderen wil beginnen. 

Ik herken het zo, het moeite hebben met het goede nieuws aan iemand vertellen. Bij onze eerste waren we na drie keer in verwachting en moesten we het een vriendin vertellen die al minstens twee keer zolang bezig was en daar enorm van baalde/zich zorgen maakte dat het ‘zolang’ duurde.
Nu zijn ze alweer een paar maanden bezig voor een tweede en zijn wij wéér eerder in verwachting. Kijk er niet naar uit om het ze te vertellen binnenkort en had zó gehoopt dat zij ook in verwachting zouden zijn nu. 

Heel herkenbaar allemaal! Ik heb ook een vriendin die nu 3 jaar bezig is, ik ben van ons vriendinnengroepje van 4 dames nu de 2e die op dit moment zwanger is. Zij heeft volgende week haar 2e ixci behandeling. :'( zo oneerlijk.
Wel goed @Lynnepin om het apart te vertellen inderdaad misschien was dat in mijn geval ook tactischer geweest..
Gelukkig... heb ik het al verteld, we waren de dag na de test samen en ze vroegen toevallig hoe het met mij ging en onze wens. Toen werd ik knalrood en huilerig van blijdschap. Alleen was toen wel ons geheimpje verklapt. Ze pakte het gelukkig supergoed op, en de dag erna hebben we nog even gebeld. :)
Ik vind het dus heel moeilijk om als mensen ergens naar vragen om te liegen, of inderdaad geen wijn meer te bestellen terwijl ik dat eerder altijd deed en wil het graag zelf vertellen ipv dat er naar gegokt wordt, net als wat jullie zeggen.
De nieuwe tactiek is de komende 4 weken zo min mogelijk sociaal contact in het openbaar (zoals met vrienden en ouders icm diners/uitgaan/wijn) en dan met een dikke 10 weken vertellen, dan staan er ook weer sociale activiteiten op de planning.
Ondertussen rijd en werk ik veel met paarden, ik merk aan mezelf dat ik dat nu iets spannender vind maar schijnbaar (volgens verloskundige) niets om me zorgen over te maken!
Jullie allemaal sportief? :)

Hoii, 
Gefeliciteerd allemaal! Ik wordt ook in november mama van ons eerste kindje. Ik ben 13 november uitgerekend. Erg leuk maar toch ook best spannend. 
Liefs Sháron 

Terug
Bovenaan