NovemberBaby

Hi dames,
Gefeliciteerd allemaal. We zitten allemaal in een spannende tijd! Volgens de verloskundige ben ik nu 6 weken +2 dagen zwanger (het was na het stoppen met de pil meteen raak dus heb geen normale menstruatie gehad). Heb 1.5 week iedere dag wel bruin bloed/afscheiding gehad bij afvegen, nu komt het ongeveer om de dag 1 drup. Wanneer ik lichamelijk erg actief ben voel ik dit terug in m’n rechter lies en net daarboven dat doorstraalt naar m’n bovenbeen, sinds een aantal dagen ook snel duizelig. Het bloedverlies heeft me erg onzeker gemaakt waardoor ik morgen voor een vroege echo mag komen. Daarbij blijf ik wel gevoelige borsten hebben en is m’n energieniveau nog nooit zo laag geweest. Vanmorgen voor de 4e (ik weet het, het zegt niks) keer dezelfde test gedaan en de plusjes worden iedere keer weer veel blauwer, dus dat en m’n kwaaltjes stellen me daarentegen wel een beetje gerust. Ik kan niet wachten totdat ik na 2.5 week in onzekerheid morgen eindelijk heen kan!

@hopefully ik heb hetzelfde gehad tot vorige week. Wat voor mij hielp is kleine beetjes eten zoals een beschuitje of een crakker. 
Gember thee helpt me ook met de misselijkheid. ( hier mag je wel maar 1 kopje per dag van ivm de bloeddruk) probeer het eens. 
Als dit niet lukt zou ik even de vk of de ha bellen en aan hun vragen wat het beste is. 
Succes!

Ik heb al crackers en beschuitje geprobeerd, maar dat komt er gelijk weer uit. Ik zal gemberthee wel ff proberen, al lust ik geen gember?

Afgelopen vrijdag de intake gehad bij de VK. Zenuwachtig maar stelde natuurlijk niks voor ? VK zei dat ik nu rond 1 november uitgerekend ben. Volgende week maandag pas eerste echo met 10 weken. Jeetje wat duurt dat wachten toch langs.. Schoonmoeder heeft overigens ook al besloten dat het prima was om het al aan wat familieleden te vertellen zonder onze toestemming, want “ja dat kan toch wel” ? Hopelijk kalmeert ze weer een beetje.. 

@hopefully nee lekker is het niet haha. Vind het ook smerig. Kleine slokjes nemen haha. 
Dames weten jullie dit? Mogen wij makreel in tomaten saus? Ik lus eigenlijk qua vis alleen makreel en zalm maar om nou 2x per week zalm te gaan eten.. 

@PreggoCynthia
Ik heb de app ZwangerHapp. Dus ik heb even voor je gekeken. Hierin staat het volgende:

Makreel is een roofvis. Hierin kunnen schadelijke stoffen zitten zoals kwik en dioxine, wat gevaarlijk kan zijn voor je ongeboren baby. Neem daarom geen makreel, ook niet uit blik of gerookt.

Alternatief: Neem een ander soort vis bijv. Zalm, Sardines of Bokking.

@Ellonor Spannend zo'n eerste gesprek. Ik heb de mijne aanstaande donderdag. En mag ook lekker wachten tot de 29e voor een echo. Het is niet te doen joh! Wij gaan het dit weekend pas vertellen aan mijn ouders en schoonvader (schoonmoeder leeft helaas niet meer). Ik ben dan 7+3. Maar ik zal ook wel even er op benadrukken dat ze het nog even voorzich moeten houden. 

Heel vervelend van je schoonmoeder dat ze het zonder jullie toestemming doorverteld. Snap dat ze zo enthousiast is.. maar goed, heeft ze vast niet over nagedacht.
Succes met het wachten op de echo :) en gefeliciteerd trouwens!

Hee 
hier weer even een berichtje, lees alles mee maar hier wat stress dus weinig reacties vanuit mij. 
Vorige keer typte ik al bloedverlies te hebben, dit bleef maar wel minimaal. 
Verloskundige gebeld en voor de zekerheid vandaag geweest voor een echo. Moest inwendig omdat uitwendig niks te zien was. 
Inwendig zag ze een vruchtzak/dooiertje die paste bij net 6 weken maar deze leek leeg. Nu kon het zijn dat het te vroeg nog is of dat het uitloopt op een miskraam ( vorige keer bij 5 weken miskraam gehad). Ze dacht dat mogelijk minder lang zwanger was als gedacht en dus 6 weken ipv 7 weken door onregelmatige cyclus en miskraam. 
Maargoed de echo zou me gerust moeten stellen maar deee dit eigenlijk helemaal niet... dus nu beetje spijt van dat ik geweest ben. Nu hadden we 15de de intake staan en daarvan zei ze dat dit een echo werd en dan twee weken later intake. Daar ging ik natuurlijk over nadenken of dat het meer was dan checken we of het daadwerkelijk fout zit en dat scheelt weer tijd in de planning... Maarja dat is interpretatie met een hoofd vol verwarring! Pfff moest even kwijt want komende twee weken wachten worden killing. 

Terug
Bovenaan