NovemberBaby

Hoi allemaal,
Ik ben vandaag precies 7 weken zwanger en heb op 18 april de eerste echo. Ik volg al een tijdje al jullie berichtjes en herken mezelf in heel veel dingen van jullie. Super leuk om te lezen, en natuurlijk gefeliciteerd!!
Sommigen hebben al een echo gehad en vroeg me zomaar af of je een inwendige echo of een gewone echo kreeg. Dit is m’n 2e zwangerschap en bij m’n eerste kreeg ik bij 6 weken wel een inwendige echo maar nu is het toch een paar weken later dus ik ben zomaar benieuwd hoe het dan gaat!
Wie herkent bloedverlies?? Het is heel typisch dat het deze week om de dag is, vorig weekend begon het en toen had ik het wel elke dag maar niet zo veel. Vandaag is het veel meer maar ik heb de vk nog niet gebeld omdat ik me gek genoeg geen zorgen maak... Heel apart natuurlijk want bij m’n eerste had ik echt geen dag gewacht om te bellen naar de vk, maar het blijkt heel normaal te zijn in het eerste trimester. Het is ook niet zo veel, vandaar... zijn er meer die dat ook hebben?

Gelukkig begrijpt mijn vriend heel goed dat ik het al graag aan (sowieso) mijn ouders wil vertellen. Ik heb dagelijks contact met mijn ouders en zie ze heel veel. Heb ook het idee dat ze al wel een vermoeden hebben!! 
Ben nu ook al 2 dagen thuis van mijn werk omdat ik het momenteel echt niet trek. Enorm moe en hele dag misselijk gevoel (nog geen een keer echt over moeten geven gelukkig).
Qua dingen laten staan.. dat kost me geen moeite. Ik rook en drink sowieso al nooit. Eten zullen andere misschien wel aan mij merken omdat ik weinig trek heb of juist rare dingen eet.
Hai @BDK, ik heb volgende week mijn eerste echo. Ik ben dan ongeveer 7 weken denk ik. Dat wordt zoals de verloskundige vertelde aan de telefoon een inwendige echo. Ik vind dit gelukkig geen probleem. Wel vind ik het erg spannend omdat je nu echt totaal niks weet. Ook mijn eerste zwangerschap. 
Bloedverlies heb ik nog helemaal niet gehad. Wel elke keer een opluchting als ik naar de wc ga moet ik zeggen. Maar ik weet dat het heel normaal is en dat veel vrouwen dit hebben. Wel fijn dat je je niet zo snel zorgen maakt!!

Wel typisch dat het bij iedere vk zo verschillend wordt aangepakt. Ik heb a.s. maandag mijn eerste echo. Dan ben ik 7 weken. Zal ook inwendig zijn. Dan wordt er ter plekke een afspraak gemaakt voor een intake. Ik ben wel blij dat ik eerst een echo heb en niet meer zo lang hoeft te wachten. Bij een eerste zwangerschap is het toch allemaal gissen en onzeker. Het horen van een hartje zal wel wat rust geven.
Verder vallen mijn symptomen enorm mee. Ik ben wel vermoeid, slaap slecht en hier en daar een kramp, maar bijvoorbeeld geen gekke dingen wel/niet eten, niet meer plassen, niet misselijk, geen bloedverlies..
Wij gaan het na de eerste echo delen met ouders en broers. Wat anderen ook zeggen: als het nog mis gaat, willen wij dit ook met hen delen. Daarnaast ben ik wel een enorm bourgondisch persoon. Ik ging vaak mee uiteten (sushi, carpaccio , biefstuk, alles) en ging bijna wekelijks wel mee op stap met een glas alcohol in de hand. Ik geloof niet dat wij het tot 12 weken geheim kunnen houden bij goede vrienden haha, maar dat hoeft van mij ook niet. Ben een flapuit, open boek en deel dit soort dingen ook gewoon heel graag met dierbaren.
Wat je ook besluit te doen, als het voor jou goed voelt, is het goed. Toch? Blijf de ervaringen van de eerste echo delen meiden. Ik lees alles met veel plezier:)

Ja @Lynnepin vond ik ook al. Als ik al zie dat er al veel meiden al vroeg een echo hebben. Ik ben dus al iets verder dan jou en jij krijgt je echo dus al aanstaande maandag. ik moet gewoon nog drie weken wachten. Ik vind dat ergens wel moeilijk, maar ik zit bij een klein praktijkje omdat ik in een dorp woon. Zij doen zelf echo's maken bij 10 weken. Tenzij ik bloedverlies heb, een miskraam gehad heb of iets anders wat voorrang zou geven op vroege echo zou ik het krijgen. Maar goed... het is niet anders. Veel plezier aanstaande maandag en laat het ons vooral even weten hoe het gegaan is :) 
--
En inderdaad wanneer het goed voelt en als je er samen achter staat, gewoon vertellen aan wie je dat wil. Ik kan niet wachten tot ze het morgen weten. Gelukkig kun je op dit forum ook altijd even van je afschrijven. Ik lees jullie berichtjes met al jullie kwaaltjes altijd, leuk om te vergelijken. Ook al is iedere vrouw en zwangerschap anders. 

Bij mijn eerste zwangerschap wilde ik niet langer wachten en hebben we zelf een extra echo geboekt. Toen was ik 6.5 week en had nog geen intake bij de vk gehad. Maar omdat het vlak daarna oud en nieuw was en we het toch maar gingen zeggen (want waarom drink je niet?) wilde ik 'iets' gezien hebben. 
Ik kreeg een uitwendige echo en dat was goed zichtbaar! Dus als je vindt dat het wachten te lang duurt, dan kan je het altijd nog zelf eerder regelen :) 
En wij hebben de afweging gemaakt van: wie wil ik het ook vertellen als het mis zou gaan, dan vertellen we het die persoon/personen voor de 12 weken grens. 

Wij hebben het onze ouders eigenlijk meteen verteld. En bij de rest wachten we tot 28 april. Dan hebben een "verjaardags" feestje. En dan zijn we toch bijna 10 weken. 
Ook bij mij nemen de kwaaltjes af. Behalven de vermoeidheid en zeere borsten dan. Ben vandaag precies 8 weken. 

Wij hebben het meteen verteld zodra ik de test had gedaan. Mn vriend moest het sowieso meteen vertellen aan zijn broer haha. Die hadden het ook meteen aan ons verteld. Ook weten een paar van zijn collega’s het al, want ook van hun wisten we het al met 6 weken of zelfs minder.
aanstaande maandag de eerste echo en ben zo benieuwd wat we te zien krijgen! Op het moment 10 weken, maar zelf denk ik 11 weken. Ben benieuwd of ik gelijk heb. 
Ook wel fijn om te horen dat veel van jullie ook zo moe zijn! Zien jullie er tegen op om het op je werk te vertellen? Ik heel erg want verwacht zeer weinig begrip.

Wat fijn om hier ervaringen te lezen. In je omgeving hoor je natuurlijk ook dingen maar dit beïnvloed je wel. In mijn familie/vriendenkring heeft nog nooit iemand het eerder verteld. Dus dan ga je twijfelen om dat zelf wel te doen. Voor mij voelt het fijner als onze ouders op dr hoogte zijn dus wij gaan het gewoon doen.
Verder hoop ik dat vooral de misselijkheid en vermoeidheid wat af neemt!! Zit elke keer zo in dubio of en wat ik moet eten. Als ik niet optijd eet krijg ik honger en dan word ik enorm misselijk.
@ellonor 
Ik zie er niet tegenop om het op mijn werk te vertellen. Begripvolle leidinggevende. Maar ik sta voor de klas en dit werk is moeilijk wat rustiger aan te doen.. afgelopen 2 dagen moest ik helaas al thuis blijven.
Wat doe jij voor een werk?

Terug
Bovenaan