NovemberBaby

Hoi allemaal,
Lange tijd niet op het forum geweest. Volledig in mijn eigen babybubbel geleefd. Ofja, die van mij en wat blijkt.. Die van mijn schoonzus en 2 van mijn beste vriendinnen. Er is een baby bom ontploft hier in het zuiden haha. 
Ondertussen alweer 18 weken en 3 dagen. Donderdag de 20 wk echo en we weten al dat we een jongetje krijgen. Heel leuk! Verder gaat alles goed. Er begint eindelijk iets van een buikje te verschijnen. Ellonor ik begrijp helemaal wat je zegt over het onwennig vinden, hoewel ik ook blij ben dat er iets begint te komen. Ik heb zo'n geluk tot op heden qua verloop. Geen ziekte e.d. en dan ook nog geen buik. Ik snakte naar een teken haha en die groeit nu, al is het maar een ieniemini beetje.
Ik voel zelf ook nog niets. Mijn placenta ligt voor dus nog een paar weekjes geduld hebben waarschijnlijk. Ook dat nog ;)
Verder over 2 weken vakantie. Ik ga niet weg. Pas nog geweest, maar wel lekker 2 weken niet werken en misschien eens tijd maken om de eerste spullen te gaan kopen. Heb nog niets in huis. Meerdere dames die dat hebben?
'Geniet' van de hitte allemaal..

Hai
Ik voel ook nog niet echt veel! Vorige week een keer 's ochtends heel duidelijke druk en toen ik keek zag ik ook echt een gekke bobbel aan de linker kant. Mijn vriend was er bij en zag het ook dus dat was wel speciaal. Verder maak ik me er niet zo druk om, komt allemaal vanzelf wel. Buik begint nu wel aardig te groeien want zelfs mensen die ik het niet verteld heb durven het aan me te vragen! 
Die hitte word ik erg sloom van. Maar of dat aan ze zwangerschap ligt.. ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft! 
Sterkte dames!

Vandaag naar het hartje geluisterd, baby boes is een drukte maker zoals de verloskundige zelf zegt,  donderdag 20 weken echo.
De spanning deze ik af en toe voel is het bewegen, duurt niet lang meer voor ik het zou kunnen voelen. Pfieuw, controle freak moeders is weer gerust gesteld.

@jufChan, dat is wel een beetje een mijlpaal he als mensen het echt goed kan zien! Bij mij is het nu vooral de vraag of ik wat ben aangekomen of zwanger ben, ben ondertussen al 18 week...

Ik lees best vaak dat mensen vaak controles hebben en echo's. Ik heb alleen maar met 8-12-16 week controle gehad. Bij 16 week 20 seconden voelen en hartje luisteren en toen was het alweer klaar. Hoe kan het dat jullie vaker controles hebben?

@suuzels  bij sommige verloskundige praktijken maken ze vaker een afspraak zoals bij mij ik krijg om de 3 weken een afspraak en een echo. Ze zeggen dat ze het zelf ook graag willen om na de kleine te kijken dus voor de moeders die bij hun komen hebben ze dit als extraatje. 

Ik ben vandaag 18w en 2d morgen heb ik weer een echo ben heel benieuwd of het wel goed gaat daarbinnen, mijn placenta ligt voren dus ik voel haar nog niet.
Eergisteren gebeurde ook nog bij het zwemmen dat een kind vol in me buik trapte omdat die zich voor mij afzette. Maak me er wel druk om maar wilde afwachten tot de echo. Nu het zo dichtbij komt word ik alleen maar nerveuzer... 

Hi ladies, 
Wat zal je geschrokken zijn! Een trap in je buik! Hoop dat alles in orde is. Gelukkig liggen de ‘huisjes’ van onze kleintjes goed beschermd, maar ik zou zelf ook geruststelling van de gynaecoloog willen hebben. 

Over gynaecoloog gesproken, vandaag 19w en 2 dagen en vanmorgen de 20 weken echo gehad. Gelukkig alleen maar goed nieuws gekregen ?
Het geslacht is vanmorgen bepaald, alleen weten wij het nog niet. Dat wordt zaterdag op een leuke manier aan ons bekend gemaakt. Tot die tijd ligt er een gesloten enveloppe met het anwoord hier op tafel.. ??
De placenta ligt bij mij achter en redelijk naar onder. Maar op een prima afstand van de ‘uitgang’ ☺️ Wel is de beeb een dwarsligger en een actief wezentje! Ook na de echo veel koprollen en bewegingen gevoeld.
De warmte trotseer ik met ventilator en Netflix. Oké en ijsjes ?
Groetjes Simone 

Ahh leuk, dat het zichtbaar is! Bij mij komt er langzaam wat tevoorschijn, tot jaloezie van sommige al moeders, omdat ik nog steeds al mijn eigen kleding draag haha. Ik vind het nog wel prima, maar ook leuk dat er met 19 weken wat begint te verschijnen. Bijna op de helft, het mag ook wel toch? Ik heb vandaag de 20 wk echo gehad. Alles was pico bello. Super fijn! Ik had in principe ook met 7, 12 en 20 en echo, maar 2 keer vaker mogen spieken omdat mijn vk de opleiding tot echoscopist aan het volgen is. Gelukje voor mij, omdat ik daardoor dus verwend ben met gratis echo's tijdens de controles.
Vervelend van die trap in de buik.. hoewel de kleine goed beschermd ligt, kan ik me voorstellen dat het voor jezelf niet helemaal lekker voelt, maar komt vast goed:)
Ameubetje, spannend dat je het zelf nog niet weet, maar de envelop met het antwoord wel voor het oprapen ligt. Hoe gaat het met de nieuwsgierigheid? En ga je het dit weekend op een "speciale" manier aankondigen of is het met z'n allen samen de envelop openen? 
Groetjes!

Terug
Bovenaan