NovemberBaby

[quote quote=10217626]Ameubetje, spannend dat je het zelf nog niet weet, maar de envelop met het antwoord wel voor het oprapen ligt. Hoe gaat het met de nieuwsgierigheid? En ga je het dit weekend op een “speciale” manier aankondigen of is het met z’n allen samen de envelop openen? Groetjes![/quote]
De nieuwsgierigheid bij mij valt reuze mee eigenlijk. Maar mijn man staat al sinds gister als een klein kind om de enveloppe te stuiteren ☺️ 
Zijn schoonzusje heeft een leuke activiteit bedacht waarin het geslacht onthuld wordt. Wat die activiteit precies is, is nog een grote verrassing. Hoe dan ook, morgen wordt een speciale dag ??

Spannend Ameubetje! Heb soms het idee dat de mannen zich meer druk maken of alles spannender vinden dan de vrouwen haha.
Even een andere vraag; bij mij op werk gaat er vervanging geregeld worden voor de periode dat ik met verlof ben. Alleen gaat mijn leidinggevende iemand zoeken voor een periode van 6 maanden.. Dit lijkt mij zelf een beetje lang? Onder t mom dat ik misschien wel een ‘lastige’ baby ga krijgen en natuurlijk ook nog moet herstellen etc etc. Dat is een beetje haar reden daarvoor. Lijkt mij een beetje overdreven allemaal en heb ook een vermoeden dat ik daarna eruit gewerkt ga worden ? Mevrouw vindt het namelijk helemaal niks dat ik 3 dagen ga werken na mijn verlof ipv fulltime. 

Wat raar zeg, ik snap opzich wel dat een werkgever voor een half jaar kiest. Niet dat je er een half jaar uit ligt, maar omdat er makkelijker vervanging is te vinden dan. Je werkgever mag je niet ontslaan zonder geldige reden en dat is een dag minder werken zeker niet. Mocht het wel zo zijn dan zou ik niet eens bij zo'n bedrijf willen werken maar dat even ter zijde. 

Ja ik ben gelukkig ook al benaderd door mn oude werkgever waar ik als bijbaantje heb gewerkt een paar jaar geleden. Daar komt als ik een beetje geluk heb een functie vrij van 24 uur, precies wat ik wil! Ze contacten me in juli weer dus zit daar stiekem heel erg op te hopen..

Ellonor, een halfjaar is op zich niet gek. Ik neem tenminste nog wat vakantieuren op na mijn verlof en dan ben ik er 5 maanden uit, hoe ik het nu bedacht heb. Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar misschien moet je nog iemand inwerken of een overdracht doen enz? Daarnaast mag je werkgever je niet zomaar ontslaan hoor. Heb je al aan je leidinggevende gevraagd waarom ze kiest voor een halfjaar?

Ik hoef niemand in te werken want heb een directe collega die gewoon alles over kan nemen, zal straks ook zo zijn als ik 3 weken met vakantie ben. Ach mn leidinggevende heeft ook al aangegeven dat ze denkt dat ik het niet aan kan om 3 dagen te werken met een kind erbij. Dan zouden mn prioriteiten niet bij werk liggen.. Even voor t plaatje; er is al eerder iemand eruit gewerkt die naar haar verlof minder wilde werken. En mijn leidinggevende is een vrouw van in de 50, geen vent, geen kinderen (en een hekel aan) en heeft zich al laten steriliseren ??‍♀️ Hele bedrijf draait om carrière maken en zo veel mogelijk geld verdienen. Vind ik nou net ff wat minder belangrijk. Werd ook heel raar aangekeken dat ik vertelde dat ik zwanger ben (ben 25 jaar dus ja zou nog carrière moeten maken!)

Hallo Iedereen,

Ik besef me dat ik hier al een hele tijd niet meer geweest ben. Ik ging op 1 mei op vakantie tot 10 mei en heb daarna niets meer van me laten horen. Ik moet eerst nog maar even alles terug lezen maar wou ook weer even wat van mij laten horen!

Hoe gaat het nu met iedereen?

Morgen ben ik precies 20 weken zwanger. Afgelopen vrijdag heb ik de 20 weken echo gehad. Alles was goed. We kregen hele mooie beelden te zien en ik vond het heel indrukwekkend om te zien hoe ze alles bij na ging. Ik lag misschien net 3 minuten en toen zag je meteen het geslacht volop in beeld. Haha. We krijgen dus een JONGEN!!! Zo leuk! Had altijd gedacht een meiden moeder te worden, maar ik voelde al vanaf de termijnecho dat het een jongen zou zijn! Mijn gevoel heeft me dus weer niet in de steek gelaten.

Ik voel de baby sinds een weekje. Hij was tijdens de echo ook enorm aan het bewegen. Dus nu kon ik eindelijk zien wat ik dan precies voelde haha.

ik ben zo benieuwd wat jullie allemaal krijgen en hoe het met jullie gaat. Verder voel ik soms wat pijn in me rechterlies of naja net boven de lies eigenlijk. Vage pijn. Of is dit bandenpijn ofzo? Wie herkent het?

@ellonor. Klinkt als een nogal nare leidinggevende. Ook al mogen ze je er niet zomaar uitwerken, kan me voorstellen dat je er zelf op een gegeven moment klaar mee bent. 
@pandababy. Wat fijn dat alles goed is en wat leuk, een jongen! Zelf willen wij het helemaal niet weten, dus benieuwd of ze het een beetje verborgen kan houden, de echoscopiste. Volgende week heb ik de 20 weken echo. 

Terug
Bovenaan