NovemberBaby

Hey @Lynnepin
Ja bizar he dat we al over de helft zijn? Ik heb het ook gehad dat ik me niet zwanger heb gevoeld. Ik was ook veel down voor de 20e week en na de 20 weken echo leefde ik gewoon wat meer op. Dat is nu iets meer dan een week geleden. Al vliegt de tijd, lijken de weken op zich echt heel ver van elkaar af te staan. Ik werk thuis, maar ben voorlopig ook even minder gaan werken. 
Krijg nu wat last van de bekken. Vooral bij het opstaan. Ze noemen het dan "startpijn", dan schiet het zo naar me rechter bil. 
Lekker dat jij je vakantie goed benut voor de eerste aankopen. Dat zijn wij nu ook al aan het doen. Dat gaf me echt een goed gevoel. Ook ben ik bezig met zijn kamertje. Heb 2 muren een kleur gegeven en de commode van een nieuw kleurtje voorzien. We kregen de commode van mijn schoonzusje, dit is een hele oude van eikenhout. Ze heeft het ledikantje nog, want haar zoontje moet nog een nieuw bed. Maar dat scheelt ons in iedergeval nieuwe kopen ;-) Verder heb ik een kast in elkaar gezet en zijn kleertjes erin gehangen (moet ze nog wel wassen hoor), maar het gevoel komt er steeds meer. Nu ik meer met alles bezig ben voel ik me gelukkiger en het besef dat er over 20 weken een lieve baby komt. Dan lijkt het ineens ook wel snel te gaan weer. Haha.
Hopelijk kun je gewoon op tijd aangeven dat je nu wat minder wilt gaan werken en dat ze rekening met je kunnen houden. Want je moet er zeker niet aan onder door gaan. Het ene werk is het andere niet en iederen zit anders in elkaar. Ik hoor ook wel eens van de buurvrouw JAAAAA JOOOH ik heb tot me 37e week gewoon gewerkt. En toen was ze zwanger van de 2e zat ze met haar 17e week al thuis. Omdat het gewoon niet meer ging (ze werkt in de zorg). Dus ja.. de ene zwangerschap is ook weer anders dan de andere. Gewoon lekker op tijd aangeven en goed naar je lichaam luisteren!

@NovemberBaby ah lekker dat je al zo met het kamertje bezig bent! Als het goed is, is er bij ons vandaag een nieuwe vloer in het kamertje gegaan. De muren zijn ook geverfd. Vriendlief heeft nu ook in zijn hoofd dat alles NU af moet ? Dus waarschijnlijk deze week nog naar de Ikea om een kast/commode te halen. Hij wordt er een beetje gek van dat alle spulletjes op dit moment op de studeerkamer staan. 
Ja werk is gewoon een dingetje. Ik vind het lastig om te accepteren dat mijn lijf bepaalde dingen niet kan/heel snel moe is. Maar goed, we zijn natuurlijk wel bezig met het laten groeien van een klein mensje! 

Leuk he al die spulletjes kopen! Er zijn nu alleen vooral veel zomerkleertjes te koop dus daar wacht ik nog even mee, al heb ik ook al best wel wat. 
Woensdag gaat bij ons behang om 1 muur en de commode in elkaar zetten. Dan staan alle 'grote' dingen in de babykamer. 
Tja,  betreft werk is zo anders bij iedereen. Zie ook groot verschil bij collega's die kinderen hebben gekregen. Ik werk in de zorg, onregelmatige diensten, en heb tot nu toe nergens last van.. maarja  week kan het opeens anders zijn. Morgen moet ik nog werken tot 15 uur en dan heb ik bijna 4 week vakantie! 'S avonds 20 weken echo.. spannend!

Hallo allemaal,
Zo ik moest flink bijlezen!! Maar fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat. Dat de 20weken echo's goed zijn en dat iedereen al bezig is met de kamertjes! 
Hier gaat het goed. Ik heb nu lekker 5 weken vakantie en wij gaan vrijdag een weekje naar Mallorca! Woensdag hebben wij de 20weken echo (ben morgen 21 weken). Ik vind het toch best spannend hoor, lees soms van die nare dingen :-( 
Verder zijn wij nog niet echt bezig met spulletjes of het kamertje. Daar gaan wij ons na de vakantie op storten! :-D 
Was er trouwens een app-groepje van NovemberBaby? Ik kijk wel eens op het forum maar dan is dit bericht alweer ver naar beneden. 
Groetjes!

Hoi allemaal,
Heb lang niks van me eigen laten horen door veel pijn wegens verstoppingen. Zo erg dat ik zelfs a.s woensdag een operatie onder narcose heb. Zoals jullie je vast wel kunnen voorstellen ben ik hier heel erg zenuwachtig over.
Gelukkig was de 20wk echo helemaal goed en om deze reden verwacht de chirurg ook dat de baby de operatie goed zal doorstaan. 
Woensdag ben ik 22+3 wat de "beste" periode is voor een operatie onder narcose. Maar ondanks dat maak ik me toch erg zorgen. Ik krijg wel een echo na de operatie. 
Iemand hier toevallig ervaring mee? 

Ja, ik denk ik wil al een paar dingen klaar hebben. Heb nu al paar dagen niets meer aan het kamertje gedaan hoor. Ook heb ik nog verder niets meer gekocht. Vooral de kleding laat ik nog even. Want want je zegt @Ellenor, heel veel zomer kleding. 

Gisteren kreeg ik een intake van de kraamzorg hier. Nu kreeg ik alweer zoveel informatie waar mijn hoofd van tolt. Ze stapte binnen en ging meteen aan 1 stuk door aan informatie. Ik kwam amper tussen haar gesprek door. En af en toe leek het wel een kruisverhoor. Deze mevrouw is jarenlang zelf kraamverzorgster geweest en doet nu alleen de intakes. Maar ik moest er echt niet aandenken dat zij mijn kraamverzorgster zou zijn. Ze zei wel: dit en dat niet aanschaffen, flauwekul, gewoon dit en dat. Dat vond ik wel fijn. Ook kon ik tussen 2 cadeau's kiezen. Een nachtlampje van little lovely company of 6 hyrdofiele luiers van Jollein. Ik koos voor dat laatste want dat wolken lampje hebben we al in het groot haha. En hydrofiele luiers/doeken kan je nooit teveel van hebben. 
@Jufchan, als het goed is heb je vandaag je 20 weken echo? Hoe is het gegaan?? Lekker dat je vakantie hebt en er even tussen uit gaat! Lekker even op babymoon zoals ze dat tegenwoordig noemen ;-) En groot gelijk hoor. Wij waren er eigenlijk ook pas na de 20 weken echo mee bezig (met de kamer). We wilden gewoon dat verfen achter de rug hebben. We zijn nu gewoon vooral inspiratie op aan het doen hoe in te richten en wat we willen. Bijv. plankjes, kapstok, wat komt er aan de muur qua decoratie, gordijnen (er hangen al plisse gordijnen, maar we vinden hangende gewoon mooier staan in een babykamer) etc.
Nou ik ga even een dutje doen, voel me ogen al weer zakken. Slaap de laatste tijd wel veel. Ik denk, ik kan het er maar van nemen, want straks slapeloze nachten haha..

Hai!
@preggoCynthia  wat vervelend en ik begrijp heel goed dat je dat spannend vindt! Hopelijk is alles goed gegaan en heb je nu na de operatie een stuk minder last! 
@pandababy wij gaan na ons weekje vakantie ook aan de slag met de babykamer. Nog even zoeken want we willen het geslacht nier weten dus dan een beetje gender neutraal (zoals we dat tegenwoordig zo mooi noemen).
Gister inderdaad de 20 weken echo gehad. Jeetje wat vond ik het spannend, in de auto er naar toe kwamen de spanningstranen al!! Gelukkig was alles helemaal goed en hebben we onze kleine lekker zien bewegen! Wat een opluchting is dat! Ik ga me nu ook inschrijven voor zwangerschapsyoga! Ben benieuwd  :)
Fijne dag allemaal!

Terug
Bovenaan