NovemberBaby

Hi dames! Hoe gaat het er nu mee? Vandaag 26 weken en merk dat ik echt meer last begin te krijgen van mijn gewrichten: heupen en knieën. Met name als ik te druk bezig ben geweest. Als ik dan ‘s nachts slaap word ik er wakker van als ik me om wil draaien want het ligt dan gewoon niet lekker. Best typisch, want ik heb juist bijna geen last meer van mn rug! Begin nu ook te merken dat mijn buikspieren aan het wijken zijn om meer ruimte te maken ? 
Hebben jullie nog last van bepaalde kwaaltjes?

Hi dames!
Nieuw hier op het forum, dus ik zal me even introduceren :)
Ik ben Anne, 27 jaar oud en uitgerekend op 22 november (vandaag 23+4). Kan echt niet wachten tot de kleine draak er is, maar ondertussen geniet ik wel met volle teugen van de zwangerschap!
Qua kwaaltjes valt het bij mij wel mee.. in ieder geval met slapen nog weinig last. Behalve het snel warm hebben, maar de ventilator draait nu gewoon elke nacht ;-) Het enige waar ik regelmatig last van heb, is maagzuur. Dat heb ik ondertussen al een week of 5/6. Ik merk wel dat het vooral bij bepaalde producten is, en de VK heeft me aangeraden om kleinere porties te eten en evt wat vanille vla omdat dat ook helpt. Rennies zijn ook geen probleem, maar persoonlijk probeer ik dat alleen te nemen als ik echt niet kan slapen door het maagzuur.

Ha grappig, ik heet ook Anne ? Welkom bij het forum! Ah brandend maagzuur begin ik nu ook last van te krijgen. Met name als ik ga liggen ‘s avonds. Toch gisteren maar aan de Rennie gegaan. Kan sowieso weinig kwaad aangezien het voornamelijk kalk is en geen andere troep (heeft mn vriend me eerst van moeten overtuigen want wilde het eigenlijk ook niet nemen ?)

Welkom Anne!  Maagzuur idd enigzins herkenbaar, vooral als ik een wat grotere portie gegeten heb of probeer te bukken ofzo. 
@ellonor ik merk ook wel dat het lichamelijk wat zwaarder wordt. Gelukkig nu nog vakantie maar als ik lichamelijk erg actief ben geweest is mijn lichaam aan het eind van de dag ook echt op! Ben benieuwd hoe dat straks gaat want moet straks nog wel 8 weken voor de klas staan (lopen, rennen, vliegen, springen ;-)
Rustig aan allemaal!! Vooral met die warmte!

@jufChan, ik denk dat we geluk hebben dat we in het onderwijs staan ;). Heb mij ook al afgevraagd hoe ik in september nog de trap op en af ga, zal niet zo sierlijk meer zijn vrees ik! 
Bewegen wordt hier idd ook wat lastiger, net gewoon gefietst naar het centrum en alles trok alweer tegen. Snel last van spierpijn en krampen als ik inspanningen lever.
Ik vroeg me af of er nog zijn onder jullie die opnieuw wat last krijgen van duizeligheid/misselijkheid? Zit precies op een kermis soms...

@ellonor. Vervelend he met  slapen, vooral dat je er wakker van wordt. Ik kom tegenwoordig lastig in slaap met deze warmte. Slaap je al met een voedingskussen oid? Dat vind ik wel prettig. 
@Anne, ik heb ook veel last van brandend maagzuur. Kon er vannacht niet van slapen. Heb nu de huisarts even gebeld of ik iets anders kan krijgen dan de rennie's. 

Hebben jullie al zomervakantie? Ik merk dat mn buik afgelopen 3 week in de vakantie behoorlijk is gegroeid. (4cm in 11 dagen qua omvang). Ook wat 'bandenpijn' gehad. Volgende week weer aan het werk in de zorg, hopen dat het niet al te warm tm half oktober wanneer ik met verlof ga haha. 
Hoe staat er bij jullie ervoor met de babykamer en hebben jullie al een naam??

@Suuzels Nee ik heb geen voedingskussen maar wel een tijdje geleden al geprobeerd met een gewoon kussen. Helemaal niks voor mij, ik draai te veel in mn slaap haha. Dan moet dat kussen ook mee als ik draai, te veel gedoe! 
Ik heb nu 3 weken vakantie (1,5 week er nu op zitten) en buik begint steeds meer in de weg te zitten. Veters strikken is al iets minder comfortabel.. Ben wel blij dat als ik terug kom van vakantie ik nog maar 5 weken hoef te werken tot ik met verlof ga ?? En waarschijnlijk gaat de VK me opleggen dat ik nog maar tot 15:00 mag werken i.p.v. 17:00. Werk geeft veel stress op het moment (fulltime) dus ben helemaal kapot als ik klaar ben met werken. Met soms harde buiken tot gevolg.. 
Babykamer is bijna af! Alleen gordijnen (zijn in bestelling bij de HEMA) en een paar plankjes tegen de muur! Muur lekker standaard roze met wit ? Vond roze altijd een stomme kleur maar nu ik zelf een meisje krijg, moet ineens alles roze ? Wel oud roze, niet Barbie roze. 

Hi dames,
Van mijn zus kreeg ik een goede tip tegen brandend maagzuur: een kleine lepel droge havermoutvlokken eten. Je moet goed kauwen en het is niet erg lekker, maar het werkt bij mij direct. 

Terug
Bovenaan