NovemberBaby

@Gebruiker welkom! ? Ik krijg ook een keizersnede (eerste kindje). Nog tips qua voorbereiding of voor juist na de keizersnede? Ik ken zelf niet iemand direct die ook een keizersnede heeft gehad. 
Verloopt verder je zwangerschap wel goed?

Welkom nog nieuwe dames en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Leuk leuk :)
Ik heb weer even teruggelezen. Wat gebeurt er veel bij iedereen. In mijn vakantie ben ik druk begonnen met de babykamer. Toen nog top fit en ik wilde graag zelf betrokken zijn bij alles, dus meubels opgehaald, geschuurd en geschilderd. Mijn vriend heeft ze met vrienden naar boven getild en ik elkaar gezet. Verder is het eigenlijk nog wel rustig in de kinderkamer. Het is nu eerder opslag voor alle babyspullen haha. De maxicosi, autostoel en kinderwagen staan er en langzaamaan krijg ik van vrienden en familie veel kleertjes enzo die ik nog moet uitzoeken. Merk dat ik het wassen en alle andere zaken bewaar voor mijn verlof haha. 16 sept heb ik intake met de kraam. Wil dat even afwachten en aan de hand daarvan verdere inkopen gaan doen. Dan 30 wk + 2 dus tijd genoeg. 
Geboortekaartje wel een heel leuk idee al over, maar ook daar nog weinig haast bij. Misschien ben ik te chill haha. Naam hebben we nog 2 kandidaten, maar eigenlijk zijn we er wel uit. Durf alleen moeilijk definitief de knoop door te hakken. Het is toch voor altijd. Waar we verder wel druk mee zijn, is het uitzoeken hoe we het goed moeten regelen voor de kleine. We zijn niet getrouwd, hebben die behoefte ook niet en zoeken nu uit hoe je het dan wel goed kan beschrijven. Iemand tips?
Suuzels series? The 100, la case de papel, the missing, vis a vis, 13 reasons why, you, orange is the new black, when they see us en zo kan ik nog wel even doorgaan haha..
JufChan wat een verschrikkelijk nieuws. Je zwangerschap hoort een mooie tijd te zijn die je deelt met je moeder, maar als de belangrijkste vrouw in je leven zo'n nieuws krijgt en moet gaan vechten voor haar leven.. Ik kan me voorstellen dat genieten moeilijk is en je aandacht verschuift. Sterkte! Hopelijk helpt de chemo om haar leven weliswaar te verlengen, maar ook dat ze voor haar laatste periode een kwalitatief prettig leven heeft waarin ze jullie kleintje nog kan ontmoeten. Prachtig dat je de 2e naam bewaart voor je moeder..
De warmte is morgen nog een dag en daarna neemt het weer af, dacht ik.. even volhouden! Ik heb er zelf weinig last van. Had ik er maar last van, dan nam ik misschien op tijd gas terug. Fiets er nu doorheen en dat maakt dat ik zo over mijn grenzen ben gegaan, waardoor ik de afgelopen 5 dagen veel hinder, pijn en last heb gehad. Goede wake up call dat ondanks het "gemak" wat ik tot op heden ervaar bij mijn zwangerschap, ik niet alsmaar door kan blijven gaan.

Mijn zwangerschap verloopt gelukkig verder goed. Ze is iets aan de kleine kant maar nog binnen de normen.

tips ja dat is een lastige ik heb gewoon alles over me heen laten komen en vond het uiteindelijk allemaal mee vallen. In en uit bed komen vond ik op het begin wel een drama maar ook dat ging eigenlijk snel een stuk beter. 4 jaar geleden moest ik nog 3 nachten blijven bij een keizersnede nu is dat nog maar 2 nachten. Dus je bent wel snel weer lekker thuis en dan gaat het herstel naar mij gevoel toch altijd sneller en beter dan in zo ziekenhuis. En het is de eerste week wel fijn dat er in ieder geval bijna de hele dag iemand bij je is. Je hebt de kraamhulp wel maar die is er niet de hele dag natuurlijk. En ik hoor ook nog wel eens dat sommige partners toch nog halve dagen gaan werken. Dat lijkt mij niet zo handig aangezien ik bijv. Ook nog een hond heb die ik echt niet uit kan laten dan haha. Verder vond ik het reuze meevallen en was ik snel weer op de been gelukkig.

Ons meisje word 21 november verwacht. :)
Ben nu 28 weken, eindelijk in de 3e trimester! Ze ligt alleen sinds de 20 weken echo in een stuit. Ik hoop dat ze tegen het einde nog zin heeft om te draaien.
En met 32 weken ook nog een extra echo vanwege laagliggende placenta.
Als dat beide zo blijft dan denk ik dat het ook een keizersnede word. Maar ik wacht geduldig af. :)

@xMandax, er is toch nog tijd genoeg om te draaien? De onze ligt ook al heel de tijd in stuit of dwars, maar er werd nog niet echt uitdrukkelijk gesproken over een keizersnede hoor. 
Bij 32 weken zal ze wel nog eens kijken en ze hoopt dat hij dan wel "gewoon" ligt, maar indien niet zijn er nog opties.

@xMandax oh had ik ook! 20 weken echo in stuit en met 30 weken echo ligt ze nu gewoon goed ? alleen ook een laagliggende placenta dus met week 34 nog een echo en dan word ik waarschijnlijk overgedragen aan de gynaecoloog en gaan we een keizersnede inplannen. Ligt bij jou de placenta echt helemaal voor de uitgang of gedeeltelijk?

[quote quote=10239672]Waar we verder wel druk mee zijn, is het uitzoeken hoe we het goed moeten regelen voor de kleine. We zijn niet getrouwd, hebben die behoefte ook niet en zoeken nu uit hoe je het dan wel goed kan beschrijven. Iemand tips? [/quote] 
Wij zijn ook niet getrouwd, maar wilde het natuurlijk wel goed regelen. We hebben ons zoontje wel bij de gemeente eerst erkent, uiteindelijk hebben we toch ook besloten om voor een geregistreerd partnerschap te gaan. Verder geen poespas op die dag, gewoon tekenen bij de gemeente en dan met de getuigen nog ff lunchen. Het scheelt een hele bak geld bij de notaris en het belangrijkste is gewoon geregeld. Ja het is bijna hetzelfde als trouwen, maar dat willen we nog wel echt een keer doen. Niet vanwege de baby, maar pas als het ons uitkomt. 
Maar als je echte niet wilt trouwen of een geregistreerd partnerschap wilt aangaan en wel alles goed op papier wilt hebben...zus je ben ik bang wel langs de notaris moeten. Tenminste wij konden geen andere optie vinden.
Succes ermee in elk geval!

Terug
Bovenaan