NovemberBaby

@ellonor ja dat had ik dus ook. Ik was blij dat ze uit eindelijk belde en de andere optie voorlegde, waardoor ik zelf nog kon informeren bij ggd. Voor mezelf vind ik een ander vaccin niet Zo’n probleem maar nu hebben we het toch over een ongeboren kindje. 
Dat ik later de apotheek terug belde dat ik er vanaf zag, gaf een andere vrouw aan: oh mevrouw maar de boestrix is besteld hoor. Dus ik zeg nog, maar je collega zei dat deze pas leverbaar is in 2025 ?! Zij het nogmaals na vragen, had ze het zelf fout. Is hij indd niet leverbaar. Dus ik geloof ik best dat het bij jouw ha en apotheek dus ook aardig langs elkaar heen loopt.?
heb trouwens de factuur gewoon opgestuurd naar mn verzekering, eens kijken of ze m gewoon vergoeden?

@flowerS . Wow doorwerken tot bijna 37 week?! Respect. Mag dat officieel wel? Moet je niet minimaal 4 week van te voren eruit? 
Ik heb gewoon via internet een afspraak bij de dichtstbijzijnde ggd gemaakt. Hoefde niet eens in te vullen dat het om kinkhoestvaccinatie ging. Maar omdat ik aan moest kruizen dat ik niet op reis ging en zwanger ben, wisten ze wel genoeg. Verloskundige zei ook direct dat het via de ggd moest. 
@ellonor. Ik zou gewoon even bellen, als je er al druk om maakt zullen de harde buiken ook niet afnemen. Gewoon even wat tips en geruststelling dat helpt al heel veel denk ik! 

Ik heb het kinkhoest vaccin ook in de 29e week bij de GGD gehaald. Ook geprobeerd hem in te dienen bij mijn zorgverzekeraar maar helaas afgekeurd ?.
Afgelopen week besloten om voor mijn verlof nog twee weken uren op te nemen, ik ga er nu dus wel 6 weken van te voren uit. Was toch een beetje bang dat als ik tot de 36e week door zou werken ik helemaal kapot zou zijn wanneer mijn verlof zou beginnen. 
Verder sinds een aantal dagen omeprazol gekregen tegen het brandend maagzuur, wat een verademing!

@suuzels sorry 36+3 bedoel ik. Ik ben elke dinsdag een week verder en mijn laatste werk dag is op vrijdag (zolang alles goed gaat). Dus die week maak gewoon af en ik heb een eigen zaak dus vandaar dat ik dacht: ach die laatste 3 dagen pak ik dan ook nog. ?
@lisamona merk ook wel dat ik er steeds meer aan toe ben, ik hoop dat ik vanaf dan wel nog lekker kan genieten van mijn verlof (ook om echt even bij te komen en energie te sparen) en de kleine zich niet al te vroeg meld?? 
Ik ben nu 30 weken, heb soms wel lst van harde buiken dat komt en gaat dan de hele dag of nacht. En soms ook echt wel last van krampen in mijn onderbuik, beetje dat mestruatie achtige krampen. Herkennen jullie dat? 

Bedankt voor de tips voor de GGD! Heb nu een afspraak staan voor vrijdag voor de vaccinatie dus dat is top. 
@FlowerS die menstruatieachtige krampen herken ik zeker! Zolang ze niet met regelmaat komen of steeds erger worden is er niks aan de hand. Had vandaag weer controle bij de VK dus had dat nog even nagevraagd voor de zekerheid. 

Hier ook werken tot 37 weken, vind ik doenbaar. Liever wat extra tijd met ons kleintje achteraf hoor. Ja het wandelen gaat iets trager en ja ik heb lage rugpijn of krampen, maar ons lichaam kan het wel aan :D
Enkel de hoop dat hij niet vroeger komt dan dat, zou niet willen dat mijn vliezen breken op het werk :D!

@FlowerS. Oh ik dacht al, is wel erg optimistisch! Van die krampen herken ik niet, heb wel laatste tijd dat er meer druk komt op onderkant van mn buik maar de rest van mn buik is dan niet hard. Buik begint echt steeds meer te groeien zeg! 
Ik heb wel het gevoel dat k nu echt (weer) dik begin te worden. Voor de zwangerschap was ik 15 kilo afgevallen maar dat zit er nu bijna alweer bij, vind het zelf niet heel erg mooi. Vind de buik zelf wel mooi, maar heb het idee dat het overal een beetje gaat zitten. Gezicht, lovehandles en op mn rug. Daar ben ik niet zo blij mee :(
@ellonor. Fijn dat je nu een afspraak hebt staan bij de GGD. Vind het nog wel raar dat de apotheek dat dan niet als advies geeft als zij niks meer op voorraad hebben. 

Terug
Bovenaan