NovemberBaby

[quote quote=10241596]@xMandax oh had ik ook! 20 weken echo in stuit en met 30 weken echo ligt ze nu gewoon goed alleen ook een laagliggende placenta dus met week 34 nog een echo en dan word ik waarschijnlijk overgedragen aan de gynaecoloog en gaan we een keizersnede inplannen. Ligt bij jou de placenta echt helemaal voor de uitgang of gedeeltelijk?[/quote]
Ook ik heb een laagliggende placenta! Bij mij lag deze met 30 weken(vorige week) nogsteeds compleet over de uitgang heen. En hij zit ook vast aan de achterkant. Volgende week (19 sept) weer een echo en dan word ik waarschijnlijk overgedragen aan gyn. Keizersnee word het waarschijnlijk want naast de placenta heb ik ook nog is zwangerschaps diabetes.. 

Hi dames hoe is het er ondertussen mee?
Ik ben deze week nog aan het aftellen en dan heb ik volgende week verlof! Gaat heel snel zo ineens ?

Wow dat gaat snel Ellonor! Geniet er van!
Hier alles prima, voel me top, dus overweeg om mijn vakantieuren voor mijn verlof in te trekken en gewoon door te werken zodat ik daarna langer vrij ben. 
Heb net de vaccinatie tegen kinkhoest gehaald, hebben meer mensen dat gedaan? Volgende week de laatste dingetjes doen aan de babykamer. Nog wat dingetjes aan de muur, matrasje, gordijnen enz. En over ongeveer 5 week verlof. 

Ja ik ben aan het wachten totdat de vaccinatie beschikbaar is! “Tijdelijk niet leverbaar” dus ben benieuwd of dat nog gaat komen.. Fijn dat je je zo goed voelt! Zou mooi zijn als je die vakantiedagen inderdaad nog kan bewaren.
Ik ben toch wel blij dat ik met week 34 al met verlof ga. Sinds een paar dagen steeds meer harde buiken en ik vermoed oefenweeën die niet heel aangenaam zijn.. Twijfel toch of ik niet vanmiddag even de verloskundige moet bellen aangezien het nu al een aantal dagen het geval is. Ze worden niet heftiger en zeker niet regelmatig maar ik ben ook maar pas 33 weken dus lijkt me al zo vroeg? Indalingsweeën lijkt mij ook sterk aangezien ze niet echt kan indalen omdat mijn placenta voor de uitgang ligt en dus ook het indalen zou moeten blokkeren.. Heb wel woensdag alweer controle maar twijfel of ik dat af wacht of toch maar even bel voor de zekerheid.

Ellonor lekker, bijna verlof. Wel vervelend van die oefenweeën. Als je het niet vertrouwt of twijfelt, dan zal ik gewoon de verloskundige bellen. Wellicht kan die wat tips geven om het wat draaglijker te maken of om je zorgen weg te nemen.. en die vaccinatie, ben je daar al niet te laat mee? Ik begreep dat ze die tussen de 28-32 weken moeten zetten. Of ben ik verkeerd geïnformeerd? Ik heb hem in ieder geval met 29 weken gekregen. 
Verder zit ik in week 31. Alles gaat echt super voorspoedig. Heel veel geluk tot nu toe. In huis nog steeds niet alles op orde, maar vandaag intake met kraam gehad en zo'n mooie lijst gekregen. Daar zal ik me de komende tijd maar eens in verdiepen en dan moet het goed komen. Ik ga met 36 weken met verlof, maar heb nog wel in week 35 vakantie en in week 36 hoef ik al geen groepswerk meer te verrichten. Op die manier moet het dan ook wel lukken. 
Begint toch echt alweer op aftellen te lijken.. Tijd vind ik zó snel gaan!

@Lynnepin Ja tussen week 28 en 32 zou het beste zijn maar later zou ook niet heel erg zijn. Gewoon de kans dat het iets minder effectief is. Maar dat ga ik woensdag ook nog maar even navragen bij de VK voor de zekerheid. Heel irritant dat het gewoon totaal niet op voorraad is. 
Lekker dat je in week 35 nog vakantie hebt! Fijn he die lijsten van de kraamzorg ? Heerlijk om zo alles af te kunnen tikken. Ik heb ook lijstjes bij Wehkamp en Bol gemaakt met wat er nog allemaal besteld kan/moet worden met hetgeen wat ik nog mis. Tijd gaat echt heel snel ineens! 

@ellonor wat een lekker vooruitzicht zeg! Ik werk door tot 36+5, moet nog 6 weken. Gelukkig voel ik me goed dus heb wel het idee dat die laatste 6 wel gaan lukken zo. 
Vandaag het kinkhoest vaccin gehaald, ik zou ‘m bij de huisarts halen. Vaccin zou ik dan zelf moeten afhalen bij de apotheek maar ik kreeg ook te horen dat deze niet leverbaar was. Maar bij was dat ‘tijdelijk’ niet zo tijdelijk, de boestrix zou pas vanaf 2025 weer leverbaar zijn. Ze hadden wel een ander variant maar daar waren de test resultaten niet op gebaseerd dus dat durfde ik niet aan (vanwege de kleine). Dus had de GGD gebeld voor informatie en advies wat te doen, hun gaven aan dat hun dat juiste vaccin, boestrix, wel nog op voorraad hadden dus heb ik ‘m daar gehaald. Ik weet niet waar jij ‘m zou halen? Maar als dat ook bij je huisarts of vk is, is het misschien een idee de GGD te bellen voordat het nog langer duurt. 

@FlowerS goed idee! Ja ik had de HA gebeld en die zouden het doorzetten naar de apotheek. Zou daar terug gebeld door worden maar gebeurde natuurlijk niet.. dus ik de HA weer gebeld “oh nee maar die kan je gewoon ophalen en dan zetten m vanmiddag”. Nou ik stond dus mooi voor joker bij de apotheek want ze hadden m dus echt niet.. was wel de verwachting dat die binnen twee dagen binnen zou komen maar niet dus.. Morgen inderdaad GGD bellen! Bedankt voor de tip

Terug
Bovenaan