NovemberBaby

Hoi Ellonor,
Poeh heftig zeg steeds dat bloed verlies. Ik ben daar ook zo bang voor met mijn laagliggende placenta..ik heb gelukkig nog geen bloedverlies gehad. Nouja, alleen in week 13. Na het tillen van een zwaar kastje. Je hebt dus de datum voor de keizersnede ook al. Ik moet eerst over 2 weken weer een echo.  
Is het je eerste kindje? 

Hoi,
Daar is iedereen weer :) 
@Ellonor . Klinkt aardig heftig, je schrikt waarschijnlijk toch wel erg als je bloedverlies hebt. Mag je nu helemaal niet meer naar huis en verplichte bedrust? Hopen dat je je niet al te veel verveeld en dat de baby nog even blijft zitten. 
@JufChan. Fijn dat je overal bij kunt zijn maar zal ook wel behoorlijk wat energie kosten. Dan is het fijn dat je bijna verlof hebt.
@MevrBoes. Sta er hetzelfde in als jij, zonder pijnbestrijding bevallen. Ga je dan poliklinisch of met medische indicatie bevallen in het ziekenhuis? Zijn al je controles in het ziekenhuis geweest, omdat je al praatje hebt  over ruggenprik. Ik heb volgende week nog 1 afspraak bij de vk en dan word ik doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm streptokokken type B in urine. 
@NovNies. wel even spannend dus, hoe kwam het dat ze al dachten aan vroeggeboorte? Had je al weeën? 
Hier gaat alles eigenlijk nog prima, ben iets minder ver dan jullie. 31+3. Afgelopen donderdag op de echo gezien dat mn placenta goed is opgeschoven vergeleken met de 20 weken echo. Dus kan 'gewoon' bevallen. Baby is al wel ingedaald, maar dat hoeft niks te betekenen. 

@ellonor dat is wel even schrikken ja! Komt dat bloedverlies dan van je laagliggende placenta? Lijkt me wel gek dat je nu dus gewoon weet wanneer je kindje komt (als het niet eerder komt..). Hoeveel weken ben je nu? 
@suuzels fijn dat het goed gaat en de placenta opgeschoven is! En inderdaad, het kost me voornamelijk geestelijk erg veel energie. Maar is niet echt iets wat je uit de weg kan gaan helaas. 
Allemaal lekker rustig aan doen de laatste weekjes! En leuk dat het weer een beetje actief is hier. Ik heb zelf vaak dat ik op het forum kijk en als ik NovemberBaby er dan weer tussen zie staan denk ik leuk eens even lezen en laten weten hoe het gaat! 

Ben vandaag even een dagje thuis, moet me voor 20:00 weer melden in het ziekenhuis. Bedrust heb ik gelukkig ook niet maarja, in zo'n ziekenhuis is vrij weinig te doen. Mag een beetje rond wandelen maar niet al te veel. Bloedverlies komt inderdaad door de placenta. Laatste keer dat ik bloed verlies had is die avond onze kleine lekker aan het draaien geweest en ligt nu in plaats van rechts ineens aan de linkerkant van mn buik. Die heeft toe ook flink tegen mn placenta aan gedrukt en daardoor is het waarschijnlijk gaan bloeden. Maar is wel even schrikken als je dan ziet hoe veel er ineens uit komt ook al is het maar voor 1 á 2 minuten. Ben morgen precies 35 weken. Echt heel raar om te beseffen dat we met tweeënhalve week ons dochtertje hebben! 
@JufChan in ieder geval fijn dat ze het zo positief in zien! Hopelijk slaat alles goed aan en kan je nog een beetje van je verlof genieten!

@suuszels een hoog bmi betekend op medische indicatie bevallen. Zoals het nu staat gewoon met mijn eigen verloskundige. Daarnaast 3 verplichte groei echo's, met 31 weken voor de 2e groei echo geweest toen zeiden ze, nou je hoeft niet weer te komen toen ik aangaf dat de verloskundige zei met 34 weken ook nog, zeiden ze dan plannen we er nog maar 1tje in. Dus maak me geen zorgen anders deden ze er niet zo makkelijk over.

@ellonor jeetje, lijkt me indd erg schrikken. Ik hoop dat je geregeld visite krijgt of jezelf wel een beetje kan vermaken. Hopelijk blijft de kleine tot de 37 weken, neem je rust! 
Ik ben nu 31+5 en m’n buik (en/of de kleine) heeft echt een groeispurt gehad sinds week 29. Bij mijn vk maken ze geen groei echo’s, voor mij gevoel is de kleine meid echt HUGE! Haha als ik der voel bewegen en der kont gaat van links naar rechts dan denk ik soms wel eens, pfoe hoe moet jij er ooit uit. Maar ze zeggen bij vk dat mn buik erg mooi en bescheiden is (valt echt wel mee hoe bescheiden) maar dat wat ze ‘voelen’ bij de kleine goed voelt en volgens schema. Daar ga ik dan maar vanuit?
Oh en jullie al last van slecht in slaap komen? Ik word GEK van de kriebels en de jeuk in/op m’n huid van m’n voeten en benen als ik in bed ga liggen. Hierdoor kom ik niet slaap en de warmte !!! Ik heb het nog nooit zo warm gehad ???

@JufChan Dat klinkt positief. Ik duim met je mee. En idd, het komt echt dichtbij nu!

@Ellonor Pff heftig zeg. En ook om zo lang in het ziekenhuis te moeten liggen. Doe rustig aan en hopelijk tik je de 37 weken aan

@Suuzels Wat fijn dat je ‘gewoon’ kan bevallen zeg! En ze dachten aan vroeggeboorte door een ctg die ik had ivm iets anders. Toen zagen ze regelmatige samentrekkingen. Bij verder onderzoek bleek mijn baarmoedermond ook al verkort en ik had een positieve fibronectine test. Gelukkig hebben de samentrekkingen niet meer doorgezet na de weeënremmers

@FlowerS ik val nog wel makkelijk in slaap maar dat van die warmte is heel herkenbaar haha ?

@novnies jeetje ook een spannende tijd geweest dus! Gelukkig is alles nu rustig. Ben je ook al een tijdje thuis dan? 
Ja die warmte.. mijn vriend wilde het deken weer in het laken, nou ik heb het een week kunnen rekken maar nu wilde hij het er toch in hebben. Ik heb gelijk de hele nacht bijna niet geslapen haha?? Normaal is hij de warme kachel en ik de kou kleum nou die rollen zijn even om gedraait ?
Ik moet wel ook zeggen dat onze meid echt super druk is. En vooral als ik op m’n rug wil liggen om te slapen, dan denkt zij: hoppa alle ruimte ik ga lekker salto’s maken??? dus daar slaap ik ook heel slecht door. 
Hoe gaat het de andere mama’s to be? Beetje te doen? De meeste zullen al een week of 3 verder zijn dan ik ben denk ik !?

Terug
Bovenaan