Oktober 2020❤️

Hier komt het overeen met de zwangerschappen en bevallingen van m'n moeder.
Mn moeder had makkelijke, klachtenvrije zwangerschappen en bevallingen. M'n zus en ik zijn 6 dagen te vroeg gekomen en m'n zusje 1 dag te laat. Mijn beide zwangerschappen waren ook makkelijk en klachtenvrij. En de bevalling was bij de eerste 5 dagen te vroeg en binnen 6u, en bij de tweede 6 dagen te vroeg en binnen 2u.

Vind het zo leuk om die verhalen van jullie en jullie (schoon)moeders te lezen! Mijn moeder is zelf twee weken te vroeg bevallen van mijn broer en een week te vroeg van mij. Allebei baby's met lekkere spekkies en op de 3D echo te zien van onze kleine had ze ook al flinke wangen. Nu ben ik zelf morgen uitgerekend, dus komt dat niet helemaal overeen. Mijn schoonmoeder leeft helaas niet meer, dus van haar kan ik het niet horen. Het blijkt dat ze wel een zwangerschapsdagboek heeft bijgehouden van mijn man, die ligt ergens bij mijn schoonvader op zolder. Ik ben wel heel benieuwd! 
Hier zijn de slapeloze nachten ook een bekend begrip geworden en heb ik bijna iedere nacht last van krampen. Echter zet het telkens niet door... Gevraagd aan de vk of ze daar wat aan kunnen doen, aangezien ik op deze manier zó vermoeid m'n bevalling in ga voor mijn gevoel. Maar gezien mijn conditie nu wil ze het het liefste natuurlijk laten verlopen (ik wil dat eigenlijk ook heel graag maar wil ook graag slapen... Dilemma's!) en doen ze er echt pas wat aan richting de 41 weken. Dus we wachten nog maar even af.
Hebben jullie nog leuke Netflix tips? Of andere bezigheden die leuk zijn?

@Samson @cardiozuster @mamalou spannend voor jullie aan het worden..
Vervelend dat je zoveel last hebt van krampen @MamaLou snap dat je het liefst voor je gevoel soort van uitgerust aan de bevalling begint.. Hoop dat beter wordt voor je!
Wij zijn sinds gistermiddag de trotse ouders van onze dochter Pip. Keizersnede verliep ontzettend snel, wel veel last van naweeën gehad vannacht. Ons meisje doet het hartstikke goed met haar net aan 3 kilo alleen nog niet echt drinken.
Wens jullie nog veel sterkte met de laatste loodjes ?

@Dreamer gefeliciteerd! Wat een leuke naam zeg, die stond bij ons ook op het lijstje. Geniet van jullie kleine uk en veel succes met het herstel. Alle beste wensen! ❤️

Hihi dreamer ik had al zon vermoeden ?? Gefeliciteerd! Wat een lieve naam ❤️ altijd weer spannend die eerste dagen! Alles is nieuw, hoop dat ze snel goed drinkt. ❤️ pff die naweeën zijn pittig. Had ik ook echt 3/4 dagen goed last van vooral als ze aan de borst lag. Zit je verliefd naar je meisje kijken terwijl je gemarteld word door moeder natuur ? verliefdheid wint trouwens altijd ❤️ maar soms heeft karma/het lot/de heer een beetje wrede humor ? kan aan mij liggen. Geniet in ieder geval! ❤️
mamalou wat fijn om van je te horen!! Heb je welles van yoga nidra gehoord? Werkt bij mij vaak als ik snel moet schakelen in de nachtdienst. Je hebt verschillende op spotify of youtube. Het is een soort van ingesproken meditatie waarbij ze alle relaxpunten afgaan. Het idee is dat je wakker blijft en een soort van meditatief powernapje doet van 20/30 min. Ik val vaak in slaap ? ze benoemen dan vaak je lichaamsdelen 1 voor 1, vind ik vaak erg slaapverwekkend ? moet ook zeggen dat ik totaal biet zweverig of yoga-achtig ben ?? soms helpt het ?? 
ik luister nu veel bevallingsverhalen via podnataal de podcast. Netflix/videoland heb ik net why women kill en ratched gekeken. Wwk was erg leuk, vd makers van desperate housewifes, alleen zit er een iets donkerder sfeertje aan (wel humoristisch). Ratched was vermakelijk. 

@Samsonn.. haha ja wordt nu ook wel nieuwsgierig hoor, rest van de zwangerschap had ik dat niet zo haha... maar nu wel.. maar komt meer omdat we nu zo dichtbij zijn denk ik dat ik wel eens wil weten wie ik bij me draag al die maanden!
Nee hij is er niet ziek van, zag toevallig een bultje groeien van de week en hij moest prikjes hebben dus meteen gevraagd, ze hebben biopt genomen en daar kwam het uit.. Ze dacht aanvankelijk dat het waarschijnlijk wel meeviel toen ze dat afnam, dus ik hoop nu dat ze dat ook vindt na de operatie ;)

Wel grappig dat de chinese kalender bij jou goed is uitgevallen! Bij mijn collega heb ik gecheckt want die was 2,5 week na mij uitgerekend en daar klopte het niet geloof ik, moet alleen haar leeftijd nog ff voor de zekerheid checken haha
wow maria, dat is snel!! Binnen 2 uur!!! Jeetje zeg... je zou bijna denken dat gaat te snel!

oh Mama Lou wat spannend de uitgerekende datum is in zicht!!! 
Ja die nachten zijn soms niet leuk, eindelijk na 2 slechte nachten nu 9 uur geslapen vannacht! m'n vriend klaagde al over m'n gesnurk maar wilde me niet wakker maken! haha
Gaan ze ook evt. niet strippen? Dan doen ze toch ook wel vaak in de 40e week? Of bekijken ze dat pas bij de volgende controle?
Ik wil wel zeggen naaien, dat doe ik zelf ook haha maar zelfs daar heb ik de puf niet voor haha! moet nog steeds aankleedkussenhoesjes maken haha... ik heb gelukkig ook wat gekocht!
Netflix tips, die kan ik zelf ook wel gebruiken.. Deze week Kissing Booth 1 en 2 bekeken... beetje niet nadenken films haha. Voor de rest kijk ik nu weer crime documentaires want heb zoveel films gezien de laatste 2-3 weken haha.. voor de afwisseling! Ik zit te wachten op kerstfilms maar die komen pas in november!

jaaaa Dreamer!!! Gefeliciteerd!! Wat een mooi nieuws!! 3 kilo is hartstikke mooi start gewicht! Hopelijk gaat ze snel drinken!! Hoe komt dat ze dat nog niet zo goed doet? Lekker van genieten met je gezinnetje!! en hopelijk een vlot herstel van de keizersnede, gelukkig ging die snel voorbij maar vervelend van de naweeen!
Ratched heb ik idd ook gezien !! 
Ik wou die verpleegkundige serie wel eens zien, lekker ouderwetse zusters met rare denkwijzes in dat gekkenhuis haha
Ik zit ook te wachten op The Crown maar is ook allemaal november haha, dan is de kleine er al! Misschien kan ik die kijken tijdens het voeden 's nachts! haha

Cardio mocht je bv geven straks en het loopt een beetje.. vooral de eerste 2 maand ben je echt veeeeeel aan het voeden dus veel netflix ?? genoeg tijd voor kerstknuffels en kerstfilms ?

Terug
Bovenaan