Oktober 2020❤️

nbaas - Ik voel hem nog niet echt heb ik maar besloten, de plofjes zaten toch iets te hoog naar mijn idee (boven de navel) en de baarmoeder zit nog onder de navel bij 17 weken haha.. dus ik denk dat m'n darmen in de verdrukking komen en die plofjes geven!
Heel af en toe denk ik iets te voelen ploffen of zoiets wat lager in de buik maar vind dat errug lastig (is de eerste voor mij) dus ik wacht nog maar even af
afgelopen week controle gehad bij verloskundige en die zei dat het bij een eerste zwangerschap ook pas rond de 20 weken kan beginnen! dus tja.... van alles kan blijkbaar haha

Nadiya ik krijg een glucose tolerantietest ivm PCOS, suikers zijn tot dusver goed, maar die test krijg ik pas bij 27 weken

gefeliciteerd lachlan met het krijgen van een zoontje :D

Ik heb zojuist de test gehad. Ik ben heel moeilijk te prikken dus dat was het meest vervelende. Het drankje is enorm vies en raad het je aan het in een keer op te drinken zonder door je neus te ademen. Anders ruik en proef je hoe vies het is. Ik wacht nog af op de uitslag. Werd daarnaast wel onwel van het drankje maar heb gelukkig niet gebraakt. Neem ook iets mee om te lezen want je mag zo min mogelijk bewegen omdat je dan je suikervoorraad gaat gebruiken en de test onbetrouwbaar gaat worden.  Alvast veel succes met je test met 27 weken. Hopelijk verloopt het bij jou een stuk soepeler.     Nadiya 

— update:

Helaas zie ik maandag de gynaecoloog weer en krijg ik een afspraak met de internist. De waardes waren te hoog. Ik baal als een stekker. Maar er valt nu even niets aan te doen. Sterker nog, sinds de zwangerschap heb ik een afkeer voor zoete dingen hoewel ik er normaal geen genoeg van kreeg. 
Shit happens. 

Stiekem een pretecho gehad van de week. Wij krijgen een dochter! Helemaal verrast, omdat bij ons in de familie bijna alleen maar jongens zijn. 
Verder voel ik de kleine meid iedere dag even schoppen, vooral als ik wat drukker ben of écht een momentje rust pak. Ik ben nu 18+2 en voelde dr al bij +- 15 weken (het is mn eerste zwangerschap, maar dat komt omdat ik vrij slank ben en de ze volgens de vk heel druk is). 
Hoe gaat het met de rest? Nog last van kwaaltjes?

5 juni met precies 20 weken de echo en dan weten we ook wat het wordt
Ik voel het af en toe maar wel minder duidelijk en later als bij de vorige 2.
Nu waren me kids ook erg druk en placenta lag achter. Wat wij begrepen met de termijn ligt ie nu iets verder naar voren. 
Hier ook rond 28 week een glucose test voor de 3e keer. Ik heb overgewicht en mijn moeder heeft diabetes dus nu moet ik echt vorige keren ook overgewicht maar toen had mijn moeder nog geen diabetes en was het liever wel maar als ik niet wou hoefde het niet. Nu wil ik niet en moet ik blegh zie er nu al tegenop. 

5 juni met precies 20 weken de echo en dan weten we ook wat het wordt
Ik voel het af en toe maar wel minder duidelijk en later als bij de vorige 2.
Nu waren me kids ook erg druk en placenta lag achter. Wat wij begrepen met de termijn ligt ie nu iets verder naar voren. 
Hier ook rond 28 week een glucose test voor de 3e keer. Ik heb overgewicht en mijn moeder heeft diabetes dus nu moet ik echt vorige keren ook overgewicht maar toen had mijn moeder nog geen diabetes en was het liever wel maar als ik niet wou hoefde het niet. Nu wil ik niet en moet ik blegh zie er nu al tegenop. 

19 weken + 1 vandaag! Nog een dikke week wachten op onze volgende echo. Ik hoop echt dat mijn man mee binnen mag. 
Dankzij de NIPT weet ik wel al dat het een jongen is! ? dolgelukkig ben ik ( wat ik zelf vreemd vind, want ik hoopte ervoor op een meisje...).
Sinds een week voel ik hem ook, hij drukt eerst even links, dan voel ik een streel en dan drukt hij even rechts. Allemaal nog redelijk zacht. Gisteren de eerste stamp gevoeld, was wel even verschieten ?.
Ben blij dat ik deze site/topic gevonden heb, want ik ben de enige in de vriendengroep die zwanger is en niemand anders heeft al een kindje gehad.

Hoi iedereen! Nieuw hier maar uitgerekend op 10 oktober van ons 1ste kindje. Erg mooie datum, nu maar zien of het dan ook gebeurd haha.

We weten intussen al dat het een jongetje is. Volgende week donderdag hebben we de 20 weken echo en zo blij dat mn vriend weer mee mag!

Heb de kleine voor het eerst op koningsdag gevoeld en laatste 2 weken meerdere keren per dag. Het is een beweegelijk ventje

@Gebruiker1002271: ik heb vandaag ook die test gehad. Inderdaad wat een smerig spul en het viel me erg zwaar op mijn lege maag. Gelukkig ook niet hoeven spugen maar was een paar uur later wel heel erg aan de diarree ervan!
Heb jij al binnen 2 dagen de uitslag ervan?

Ik ben pas 19 weken zwanger maar heb deze test zo vroeg gekregen omdat er 1 dagcurve meting niet goed was en ik bij mijn zoontje ook suiker had. Daarbij hebben mijn oma en vader ook suiker.

Ben erg benieuwd naar de uitslag en wat het vervolg dan gaat zijn!

Terug
Bovenaan