Oktober 2020❤️

@cardiozuster kijk voor matrasje bij ikea. 
Ons zoontje slaapt daar ook op en bevalt prima. Goede prijs kwaliteit verhouding ;)
Voor de 2e nu voorlopig een cosleeper.

@cardiozuster
ik heb overslagrompers gescoord bij Zeeman, ook nog leuke prijsjes en diverse kleurtjes.. Geen printjes maar wel roze/blauw/groen etc.  af en toe zit daar zeker wat leuks tussen.
Hoor ook van iedereen dat overslagrompers ideaal zijn voor de eerste periode (maat 50/56)
Wat ik lastig vind; hoeveel koop je van welke maat?? nog niet te hebben over welke fles je koopt (mocht bv niet lukken dan heb je het in huis) ?? teveel keuzes zeker met een eerste kindje om gek van te worden hahaha

Wij zijn ook uit de naam! We vonden een jongensnaam vinden nog best lastig, meisjesnamen zijn veel makkelijker. Maar ik ben er nu helemaal blij mee, het past echt bij ons!
Van de 22 weken prik heb ik totaal geen last gehad, ook geen stijve arm. Misschien iets meer moe maar dat kan ook sowieso door de hormonen komen.
Wij hebben heel veel kleertjes gekregen van vrienden. Zelf heb ik vooral boxpakjes gekocht omdat we al veel rompers hebben gekregen. Daar zitten zowel normale rompers als overslag tussen. Omdat de romper toch onder de andere kleertjes zit ben ik er verder niet zo kritisch op, we zullen zien wat de voorkeur heeft!
Wij willen katoenen luiers gaan gebruiken. Nog anderen hier die dit gaan doen?

geen katoenen luiers voor ons, maar ik moet eerlijk zijn ik heb er ook nooit over nagedacht!  Waarom kies je ervoor? :)  
aah Dreamer ik ben blij dat ik niet alleen ben in dat ik overal teveel keuze mogelijkheden vind haha   Ah zeeman vorige week nog geweest maar die had vooral wit, de rest was al op denk ik haha..
Ik denk dat ik gewoon nog ff geduldig wacht tot al die sales voorbij zijn en de nieuwe collectie in de winkel komt haha flesje is ook zoiets ja haha...
Ik hoor wel veel over Dr. Brown (brede fles) of Phillips Avent...  Volgens mij is het gewoon proberen en per kindje verschillend.. Ik wil i.i.g. iets in huis hebben mocht het niet lukken met BV
zit nu aan einde week 24 maar vond deze week toch heel vermoeiend (meer dan anders) hebben jullie dat ook zo ervaren?

Cardiozuster, ik zie meer voordelen in katoenen luiers dan de standaard: 
- beter voor het milieu 
- goedkoper 
- beter voor de billetjes
- meest lekvrije optie
- kindje wordt sneller zindelijk 
De nadelen zijn het kost meer tijd (wassen) en de uitgave in 1x is groter (zo'n 500 euro voor een set).
Maar dus zeker het overwegen waard! 

Heb wel een poos de wasbare luiers geprobeert. Ik vond het toch altijd een gedonder buiten de deur, en met ontlasting. Je hebt er altijd zon doekje in om de ontlasting uit de luier te houden deze was altijd verschoven waardoor alles alsnog in de luier gedrukt zat ?? ook buiten de deur zat je met tasjes met vieze luiers. Gebruikte ze uiteindelijk alleen bij luieruitslag. 

Wij hebben getwijfeld over wasbare luiers, ik vind het nogsteeds een reële optie! We beginnen gewoon eerst lekker met wegwerp en zien tegen die tijd wel wat we willen. Wat flessen betreft vind ik Philips Avent het meest praktisch, maar het meest beroerd vasthouden... (Mijn oppas kinderen hadden die fles altijd).
Verder voel ik me echt super goed. De kleine meid groeit hard en mijn buik dus ook. Momenteel 26 weken. Wel opletten wat ik doe op een dag anders krijg ik 's nachts last van harde buiken. Hoe is het verder bij jullie? En hoe is het met de mannen? Die mogen natuurlijk niet vergeten worden, die hebben het soms zo zwaar met ons (als ik de mijne mag geloven, hahaha!).

@MamaLou
Ik heb überhaupt nooit over katoenen luiers nagedacht. Zal me er eens in verdiepen!
Wat betreft harde buiken heb ik daar ook af en toe last van (s nachts na plassen, na de seks maar soms ook gewoon in rust op de bank) heb zoiets van als ze niet pijnlijk zijn en alleen oncomfortabel en niet te vaak komen zal het wel goed zijn. 
Hier verloopt alles tot nu toe vlekkeloos (25+1) 
@cardiozuster vervelend he dat de wintercollectie er nog niet is ;) kan niet wachten om nog wat extra kleertjes te kopen alhoewel ik wel probeer te minimaliseren. Vind het echt zonde om straks met ongebruikte kleertjes te zitten. Hoor indd ook veel over dr Braun.. Dan de brede fles ivm schoonmaken of ??

Terug
Bovenaan