Oktober 2020❤️

Vandaag precies 38 weken, dus het 'kan ieder moment gebeuren'. En jij nu? ? Klinkt herkenbaar inderdaad... Heb expres eigenlijk geen afspraken meer gemaakt met mensen. Lekker in mn eigen bubbel en het is me al 3 keer voorgekomen dat ik er eentje vergat. Heb dat normaal nooit. 
Hoe staan jullie momenteel tegenover kraamvisite? Ik merk dat ik heel erg in tweestrijd ben. We wilde in eerste instantie onze broers/schoonzussen en ouders wel over de vloer laten, maar verder niemand. Alleen staan we daar nu ook weer een beetje sceptisch in. Ik vind het zo moeilijk allemaal! Merk nu al dat ik vrienden teleur stel als ik zeg dat we voor hun geen kraamvisite doen (wel raamvisite natuurlijk, maar dat is toch anders).

Jaaaa zo spannend hè!!
Lig nu heerlijk in bad met een haarmasker en gezichtsmasker?
Alles staat ingepakt klaar voor te gaan morgen! Echt zo blij dat het dadelijk gaat gebeuren!!!

wat betreft kraambezoek... tja lastig. Wij moeten zowieso 2 nachten in het ziekenhuis zijn en daar is maar 1 bezoeker per dag welkom, dus dat is dan uiteraard ons zoontje. Wij hebben beiden gescheiden ouders die hertrouwd zijn en in totaal 8 broers en zussen die allemaal willen komen natuurlijk.. overdag als de kraamzorg er is, mag er ook maar 1 bezoeker komen, dus daar hoeven we niet moeilijk te doen.. mijn moeder ligt momenteel in t ziekenhuis en wordt maandag geopereerd dus zij kan niet komen en mijn vader daardoor ook niet, pas in het weekend.. de rest zien we wel hoe het loopt.. Kan je van te voren nog niet echt zeggen.. bij de eerste had ik zoiets van, ach iedereen mag komen, wanneer ze willen maar toen het moment daar was, vond ik de rust heerlijk en hebben wij gewoon verschillende dagen niemand laten komen.. Je gaat de dagen dat je dan alleen kan zijn met je gezin heel erg waarderen! 

@malimali zo spannend! heel veel succes en zo fijn dat je straks die kleine in je armen kan gaan sluiten.. ❤
Hier met kraamvisite eigenlijk dezelfde regels dus in ziekenhuis 1 bezoeker, dus alleen mijn partner.. Vind ik eigenlijk ook prima, hoop er indd ook niet te lang te liggen. En met kraamverzorgster indd 1 extern iemand, wij kijken wel hoe de periode verloopt.. Anders alleen de eerste week onze ouders en zussen. 
@samsonn hier de nesteldrang ook losgelaten af en toe merk ik.. Soms heb je ook gewoon veel meer aan een paar uur chillen en niks doen dan je lijf uitputten en het huis op orde toch?
Merk soms best wel een druk om mn bekken/onderkant denk dat dit door het indalen komt... Moet nog wel eventjes tot de ks (nu 37w1d) maar toch gaan de dagen wel snel. Zo spannend en nieuw voor ons, ons eerste kindje!

Thanks Dreamer! Ben benieuwd hoe het gaat verlopen..
Voor jullie ook spannend! Het duurt niet lang meer!! Die bekkenpijn heb ik ook hele erge last van... zitten liggen, alles doet pijn, alleen in bad ervaar ik geen pijn. Gelukkig allemaal bijna voorbij, en voor een goed doel!
Vrouwen zijn sterke wezens, dat bewijzen wij wel... ben heel blij dat mannen dit niet hoeven te doorstaan hahahaah

Zettemop mali!! Succes straks ❤️
kraambezoek hebben wij het gister ook weer over gehad. Bij mn oma in het tehuis is er dus corona. Vind dit best lastig (hebben 4 jaar dag en nacht voor dr gezorgd). We mogen er wel. Op visite maar durf ik nu ook niet goed aan. Zou het mezelf nooit vergeven als ik mn kindje in gevaar zou brengen. 
ook mijn terugkeer naar het werk met zon klein hummeltje vind ik wat spannend. Gezien ik ook op kortdurend verblijf werk (revalidatie vaak uit zhuis). Hoe sta jij daarin cardio? Ze zeggen wel van oh kindjes is niet gevaarlijk maar tot 4/5 jaar dus wel degelijk.. Ik ben dr niet zo kapot van. Ook veel visite werkt in tehuizen. Ik vind het lastig! Ben zelf geneigd om gewoon 1 grens te trekken alleen opas/omas/ooms/tantes. En ook echt klauwen wassen allemaal. En het jong gaat gewoon niet overal op schoot.  
Voor corona was het ook al een topic, waarom zou je nu met corona je kind op iedereens schoot werpen. Is niet zo leuk, maar liever veilig. 

Zettemop mali!! Succes straks ❤️ kraambezoek hebben wij het gister ook weer over gehad. Bij mn oma in het tehuis is er dus corona. Vind dit best lastig (hebben 4 jaar dag en nacht voor dr gezorgd). We mogen er wel. Op visite maar durf ik nu ook niet goed aan. Zou het mezelf nooit vergeven als ik mn kindje in gevaar zou brengen. ook mijn terugkeer naar het werk met zon klein hummeltje vind ik wat spannend. Gezien ik ook op kortdurend verblijf werk (revalidatie vaak uit zhuis). Hoe sta jij daarin cardio? Ze zeggen wel van oh kindjes is niet gevaarlijk maar tot 4/5 jaar dus wel degelijk.. Ik ben dr niet zo kapot van. Ook veel visite werkt in tehuizen. Ik vind het lastig! Ben zelf geneigd om gewoon 1 grens te trekken alleen opas/omas/ooms/tantes. En ook echt klauwen wassen allemaal. En het jong gaat gewoon niet overal op schoot.  Voor corona was het ook al een topic, waarom zou je nu met corona je kind op iedereens schoot werpen. Is niet zo leuk, maar liever veilig. 

ah Mama Lou dan schelen we een week, vandaag 37 weken! :)

we doen eerst gewoon familie en dan zien we wel... zou het jammer vinden als familie 'tekort' komt omdat er zonodig vrienden moeten komen. Echt leuk dat ze willen komen, maar familie heeft prioriteit vind ik hoor! Het is even niet anders!
het kindje op schoot heb ik nog niet zoveel over nagedacht eigenlijk!

Heel veel succes Mali!! Zet 'm op!! :D en vooral lekker genieten van die kleine straks als het voorbij is allemaal! :D
herkenbaar Dreamer die druk op het bekken! Vooral als ik poosje loop met de hond dan voel ik dat wel!

Vannacht regelmatig een harde buik met draaien in bed... dat kan ik niet echt.. haha

Qua werk Samsonnn... heb ik enigszins geluk, ik werk wel in het ziekenhuis maar op de hartbewaking. Wij hebben wel verdenkingen (dus risico op besmetting) maar indien positief gaan ze snel richting IC zodat de zorg gecentraliseerd wordt en de corona patienten niet door het hele ziekenhuis liggen. Tenzij dat veranderd is als ik terugkom... Maar IC heeft ook betere mogelijkheden... Wij hebben een hele oude afdeling (er schijnt ooit een nieuwe te komen in de aankomende jaren) en daardoor kunnen wij ook niet veilig dat soort patienten verplegen... (Geluk bij een ongeluk vond ik het zelf tijdens mij zwangerschap)

Wauw dat is echt betergeregeld! Bij ons wast van ja Sam we verdenken een volle afdeling we hebben geen schorten ga jij dr maar staan kijk maar wat je doet. ? heb geweigerd toen, maar het was continu gedonder. Moet ook zeggen dat ik waarschijnlijk door solliciteer opt end van mn verlof ?

Terug
Bovenaan