Oktober 2020❤️

Ooh dat is echt minder want vanaf 28 weken mag je weigeren te werken als je corona patiënten tegenkomt.. mits ze geen goede werk omstandigheden hebben
Daar had je alle recht toe
Moet ook zeggen dat mijn collega's ook zeiden die patiënten doe jij niet

In verpleeghuizen heb je ook weinig tot geen middelen.  Moesten op gegeven moment een dag met een schort doen (3 diensten 5/6 personen). Ook een groot deel van mijn collegas waren niet collegiaal te noemen. Maarja das niet aan de orde nu ? maar corona en baby ik moet er niet aan denken brr 

Nee das idd beangstigend.. 

Wij hadden wel dat we 1 schort en masker per dienst moesten gebruiken als we een verdenking hadden liggen... Ook voor andere isolatie patiënten.. 

Ik ben blij om te horen dat jullie (gezien het risico waaraan jullie werden blootgelegd) beide niks hebben opgelopen! Nu natuurlijk nog even houden zo, lekker cocoonen. 
Hier worden de krampen heviger maar nogsteeds geen ritme kenbaar. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn enthousiasme en spanning niet mee werken, want ik ben er continue mee bezig. Dus vandaag een dagje zo veel mogelijk relaxen met een kop thee en Netflix op de bank! (Ik las in ieder geval dat ontspanning hielp met weeën. Tenzij jullie mij nu gaan vertellen dat ik lekker alles moet doen, want dan doe ik dat om het op gang te brengen hahaha!)
Watbetreft kraamvisite zaten wij er zelfs nog aan te denken om de familie uit voorzorg een mondkapje op te laten zetten. Handen wassen van te voren vonden wij sowieso al een vereiste. Oh en alleen familie de eerste week(en). Vrienden, ooms en tantes zijn natuurlijk wel welkom voor raambezoek. Even zien hoe we ons tegen die tijd voelen m.b.t. het vasthouden.

@MamaLou Wat spannend zeg! Lijkt wel of er in ieder geval een beetje een begin aan te komen is.. Heb geen tips voor je helaas ? ben je het al 'zat' of heb je zoiets van kom maar op?
@samson @cardiozuster inderdaad beangstigend om zo te moeten gaan werken. Het is voor iedereen nog een rare tijd maar als je er echt met je neus op staat zoals jullie in de zorg kan ik me goed voorstellen dat dit helemaal niet fijn is tijdens zwangerschap!
Hier had ik ineens beetje lichtroze afscheiding,  hoop éénmalig aangezien de ks gepland staat en ik liever niet "met spoed" naar ziekenhuis gaat. Iemand anders hier ook weleens last van gehad? Verder wel wat pijntjes hier en daar maar geen noemenswaardige dingen.

Zoveel last van voorweeen?  Volgens mij is er geen middel dat helpt, rust of bezig zijn...  Las zelfs dat voorweeen wekenlang kunnen duren.. 

Ik heb af en toe lichte krampen maar soms weet ik gewoon niet wat het is haha.. de hormonen gaan lekker want lekker gejankt bij Crazy Rich Asians film op Netflix haha  

Ooh mss slijmprop die je beetje verliest?? Gokje hoor

@dreamer Kan indd de slijmprop( vies troebel goedje) is goed te googlen bij afbeeldingen. Ben gister ook een stuk vd mijne kwijt geraakt. Bij de 1e met wk 38 en 41 bevallen. Zegt dus niet veel over een naderende bevalling ? je kunt sowieso de vlk bellen als het aanhoud en je je zorgen maakt. 

@ cardio echt die hormonen hé! Bah heb gister ook echt zitten janken weer om niks ?? manlief moest nu dus voor de laatste werkweek weg. Had vorige week heel stoer gezegd ja kan wel, red ik wel ? gister als een klein kind zitten janken.. HOE KUN JE NOU GAAN! Je weet toch dat ik niks zelf kan ??
@mamalou wat lief van je ❤️ maar die krampen zijn het denk je echt weeen? Of indd voorwerk? Spannend word het nu ?

wij hebben trouwens ook mail gekregen dat we tijdens de kraamzorg geen bezoek mogen ontvangen, hebben jullie dat ook allemaal?
in het ziekenhuis mag er ook maar 1 per keer... dus ook niet beide ouders tegelijkertijd.. ik hoop natuurlijk dat de bevalling zo voorspoedig is gegaan dat we daar ook niet lang hoeven te blijven.

Dus dat wordt echt plannen straks met bezoek als de kleine er is
we hadden ook nog een newborn shoot gepland bij ons thuis voor eind eerste week evt... maar das natuurlijk nu ook wel lastig...

Terug
Bovenaan