Oktober 2020❤️

Wow wat een voorbereiding... Ik heb me daar totaal niet in verdiept en dit is mijn eerste haha.. komt omdat je ook nergens heen mocht qua bijeenkomsten dan schiet het er bij in

Wel fijn dat je dochter lekker wil knuffelen ♥️

Ik vandaag minne dag..  bij vlagen misselijk, absoluut niet mijn dag en beetje raar in hoofd.. daarbij had ik tegen 14 uur  nog maar tweemaal de kleine gevoeld.. VK kwam langs, de kleine had gelukkig goede hartslag.. bloeddruk wel hoger dan anders en mijn buik was gevoelig.. moest nog even langs VK in ziekenhuis om het een half uur te monitoren.. dat was gelukkig ook goed! Echo opnieuw gemaakt en gelukkig ook geen problemen met vruchtwater... ? Morgen had ik al controle bij VK dus dan ook weer controle van bloeddruk.. ben nu kapot.. voel me zelf nog niet veel beter dus lig in bed.. de kleine beweegt gelukkig iets meer inmiddels

Ah joh!! Wat een rot dag!! Maar ze konden niet echt een oorzaak vinden? Vaker last van hogere bloeddruk? 

Ik merk dat ik iets happyer ben nu ons vriendje is ingedaald en wat rustiger is. Heb wel dat ik er een poosje best goed uitzag ?? nu de laatste dagen heb ik echt een plofkop, doffe kleur, puistjes en oog ik ziekelijk/verrot. Beetje omgekeerde wereld ik vielde me slecht maar oogde oke, nu voel ik me best goed en zie ik er juist slecht uit ? niet eerlijk.
mijn dochter is ook wat hangerig, miss hangt er wat in de lucht ? dan hoop ik dat het snel doorkomt. Voor we ziek. In het kraambed liggen. 

ik ga zo nog ff mn laatste dingetjes doornemen. Hihi de eerste keer had ik ook niet echt voorbereid, ik heb nu ook geen bevalplan of iets. Want je kunt het niet voorspellen. Wel aangenamer maken. Ik wist echt niet hoe ik moest puffen en persen bijv. Gezien ze ook heel moeilijk ging had ik nog wekenlang gesprongen aders op mn kop ?? dat wil ik nu voorkomen. Had wel een puftechniek voor normale weeen, maar dat hielp niks voor mn weeenstorm (helpt sowieso niet veel) dus meerdere. Houdingen en technieken in de. Hoop dat er miss iets helpt ?? voor de rest meer bezig voor het herstellen. Vorige keer heb ik mezelf volledig weggecijferd,  dat was ik nu niet van plan ? 

Mss moet ik me ook even inlezen haha, waar doen jullie dat?? 

Bloeddruk is anders 110/115 bovendruk.. was nu 140 op de grens en buik was gevoelig bij aanraken.. VK in ziekenhuis zei dat het wel eens voorkwam dat als de vrouw zelf geen goede dag heeft dat de baby ook rustiger is, daar is niet per se een goede verklaring voor maar het was gelukkig goed

Ik heb nu zelf heel veel aan mama”en van Nina Pierson (best duur maar super mooi boek). Vind alle boeken veel focus op de bevalling en de groei vd baby, maar weinig over wat je als vrouw doormaakt, hoe je al vrouw de bevalling ervaart, en het herstel van jezelf. Hoe zorg je goed voor jezelf voor, tijdens en na. Ze heeft trouwens ook prachtige podcasts Mama”en de podcast! Super tof. 

ik heb nu ook het gratis ebook van eigenwijs bevallen gelezen (paar paginas en wat you tube filmpjes) beetje bijzondere vrouw maar ze heeft een punt ? en de gratis cursus van zelfbewust zwanger, lukt me niet zo goed om mn aandacht te houden omdat je niet in 1x door kan. 
nou moet ik zeggen dat ik er nu sowieso anders in sta als vorige keer omdat ik weet wat me vorige keer niet echt best afging ? maar ik moet deze gedachte ook los laten want de ene bevalling is de andere niet. Wil me iets zekerder voelen en me vooral op het positieve focussen. Geen bangmakerij alleen bekrachtiging. En zoals eerder gezegd vorige keer ging er van alles mis, maar door een hele fijne omgeving (mijn man heeft me er echt doorheen geholpen, en de verloskundige was ook super lief) heb ik geen negatief gevoel aan de bevalling zelf, meer aan de periode erna. Maar de kans dat dat weer zo gaat is gewoon zo klein. Echt pech op pech op pech. 

@Samson zo jij bent goed bezig! Ben het inderdaad met je eens dat de meeste boeken/online cursussen etc gericht zijn op hoe je met de baby alles moet doen en niet zo zeer je herstel, wat je als mama kan verwachten etc. Had mama'en gereserveerd bij de bibliotheek maar blijkbaar een populair boek ? nu al anderhalve maand geleden.
@cardiozuster hoop dat je vandaag een betere dag hebt en je bloeddruk inmiddels gezakt is. Daar kan je je ook rot van voelen! Fijn dat ze in ieder geval geen gekke dingen hebben gevonden en het met de baby goed gaat.  Rustig aan dan maar!
Ik vind het wel gek, was ook van alles over bevallen, houdingen etc aan het lezen maar dat hoeft nu dus niet meer.. Vandaag naar ziekenhuis allemaal voorbereidende afspraken en doornemen hoe de dag zal gaan verlopen! 
Jullie ook zo vroeg wakker telkens? Ik wel rond 5/6 uur en slaap dan niet meer.. Opzich ook niet moe dat scheelt 
Heb sinds deze week zo'n gezonde spanning omdat we er zo naar uitkijken om de belangrijkste persoon in ons leven eindelijk te ontmoeten, knuffelen ❤

Ohh dreamer wat spannend!! Succes vandaag!! Ja volgens mij is het indd een populair boek aan het worden. Ik sta trouwens niet overal achter hoor hihi die yoga bewegingen en super foods laat ik wel een beetje aan me voorbij gaan ?maar ong 80% spreekt me wel echt aan. Opzich met keizersnee heb je nog steeds wel veel aan het herstelgedeelte, er komt zelfs denk ik nog meer bij kijken! 
Zoals bijv de bacteriestammen? En sluitlakens/bellybinding. Zeggen ze daar iets over in het ziekenhuis? 
In de podcast word dat ook behandeld ✌️sowieso globaal vind je veel in die podast ? tis dat ik het fijn vind om steeds van alles terug te lezen. 

ik ben juist tot een uur of 4 aan het spoken en slaap daarna pas vast. Vanmorgen wakker met veel krampen in mn buik, denk dat vandaag niet mijn dag is hihi. Maar als ik naar buiten kijk maakt dat ook niet uit met al die regen ? 
hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen cardio! En dat jouw dag wat kleuriger is ?

haha ik wou dat die wat kleuriger was... vanaf 2u wakker, sliep rond 22.15u dus niet zoveel slaap... veel rugpijn, alleen op de zij zitten was prettig... dus uiteindelijk maar op de bank kerstfilm gekeken om 5.30u haha.. Voel me nog niet echt beter dan gisteren, nog steeds beetje misselijk/weeiig en eten staat me totaal tegen, drinken lukt nog wel redelijk.. 
net ff gedoucht, dacht doet me goed maar toen ik daarna iets oppikte van de grond had ik toch een paar blauwe vlekken voor de ogen...  Moet het echt rustiger aan doen denk ik, eind van de middag weer naar VK dus ben benieuwd wat die zeggen. Vanochtend ook echt misselijk met (zeer smakelijk) wat dunnere ontlasting...
Ik had veel tijd dus google, het kan of een grieperig gevoel zijn omdat je vatbaarder bent of een grieperig gevoel dat sommigen hebben aan einde van de zwangerschap.. Dus kan alle kanten op haha

we slapen allemaal niet zo lang dus... zal er wel bij horen.. ;)
ooh wat spannend Dreamer! Komt dichterbij nu (voor ons allemaal) maar jij weet echt wanneer haha!!

Nou... miss komt er al wat aan ? ff onsmakelijk detail ik scheet me helemaal leeg de dag voor mn dochter kwam en de nacht ervoor ook de hele nacht onrustig/gespookt ???✌️ alleen die bloeddruk kan ik niet verklaren, maar dat terzijde ?? maar moet je ook overgeven? Of ben je indd echt flink misselijk door de bloeddruk? 
ben benieuwd wat ze zeggen meid! Tis knap belabberd als je je zo naar voelt. 

hier echt tot 14u goed buikpijn gehad, rn veel rugpijn. Zal blij zijn als mn vent morgen een keer thuis komt. Neteen feestje met mn dochter gevierd, ze had eindelijk op t potje gepoept!! Ja ik weet het sentimentele mama ?? maar plassen deed ze al best lang op de wc. Maar dat poepen zijn we al 2 maand mee bezig. Vanmiddag was ze stiekem weggeglipt en toen kwam ze me helemaal trots halen ? gelukkig had ik een kado klaarliggen ? ze was zo trots! Ze zei ook zo lief.. nou ben ik geen baby meer maar grote zus ? gut gut ik ben zo senti hihi ik zal het jullie besparen

Terug
Bovenaan