Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hier ook aardig hetzelfde, nachten meestal van 22u tot 3u en 4u tot 7/8u. Dutjes overdag ben ik ook een beetje mee aan het experimenteren. Hij heeft altijd ff 10/15 minuten nodig om in slaap te vallen (hand op zn bolletje/beetje aaien). Alleen dochterlief staat dan beneden nogal luidruchtig te “spelen”? waardoor dit niet altijd lukt, ook indd de 3x regel. Anders word het te frustrerend probeer het wel 2x te doen eind vd ochtend en eind vd middag andere dutjes doet hij voornamelijk in de draagzak of bij mij op schoot. Dan slaapt hij toch het lekkerst ? hier ook 6/7 voedingen morgen is hij alweer 6 wk. Het idee dat ik over 5 wk weer moet werken maakt me wat depri ? komt denk ik meer omdat ik mn werk stom vind ? ik geniet zo van deze bubbel heerlijk! Vanmorgen was ook weer zon heerljke ochtend, mn dochter kroop bij me in bed. Samen al knffelend gewacht tot dr broertje wakker werd. Samen dr broertje verzorgd en gekroeld. Met zn 3tjes ontbeten. Het was de eerste keer dat alles vlekkeloos in elkaar overliep, ik hoefde niet na te denken niks. ? hoop dat dit regelmatig zo gaat ??

Wat grappig. Hier ook vaak rond 3 uur wakker of ik haar nu vroeg voed of later op de avond, dat maakt niet uit.
Nu met slaapjes probeer ik steeds meer in de eigen bed en dat gaat best goed. Vaak in de middag en avond nog niet echt. Soms wel. Maar anders pak ik haar gewoon bij me. Laatst sliep ze in de vroege avond wel in haar eigen bed en miste ik haar al... ik dacht: is het nu alweer over dat ze savonds lekker bij ons ligt. 
Een slaapzakje twijfel ik over om te kopen. Ze voelt wel warm aan in haar nekje maar handjes zijn zo koud en neusje in de nacht. Bij de andere kinderen begon ik daar pas later mee maar twijfel nu toch of ik een maatje 50/62slaapzakje zal aanschaffen. 
Lachen jullie kindjes ook al? Die van ons wel. Smelt. De andere kinderen maken er een wedstrijd van wie de meeste lachjes krijgt

Hier ook al de eerste lachjes ❤️ sowieso meer wakker, speels in de box. Reageert op geluidjes en speeltjes. Zo lief ❤️ heb ook het idee dat zijn karakter wat door begint te schemeren super leuk om te ontdekken, krijg echt het idee dat ik hem echt leer kennen.

Wat leuk dat jullie kindjes al lachen! Dat is zo lief. Meestal rond de 5/6 weken toch? Onze meid is vandaag precies 4 weken dus nog even geduld. Woensdag alweer een maand en dan gelijk een afspraak bij het bureau! Ben benieuwd hoe veel ze is gegroeit. Hier vannacht een goede nacht gehad van 21.30 tot 6 weer geslapen. Echt bizar! Alleen het middagslaapje ging wat moeilijk ze was onrustig en huilen en uiteindelijk na 1,5 uur proberen is ze in slaap gevallen. Ze was best veel wakker vanmorgen dus ik dacht uhhh ben je niet moe?? Maar dat werkt nog niet helemaal bij babies haha merk ik. 

ik kijk wel echt uit naar de tijd dat ze 6/8 weken is dan krijg je al meer contact mer ze! Maar de tijd gaat snel dus dat is ze zo! En af en toe vind ik het ook best pittig 2 kindjes en dan denk ik vind het straks leuker als ze samen kunnen 'spelen' als in baby ligt er bij op speelkleed en kijkt om zich heen hoe grote zus aan het spelen js hahaha! 

hoe ervaren jullie die eerste 6/8 weken? Vinden jullie ze ook pittig of heerlijk juist die newborn fase? 

XX

Oh ja sokjes is inderdaad ook een idee om over de handjes te doen. Ga ik uitproberen. 
De newbornfase vond ik deze keer heerlijk. Deze keer ook extra van genoten omdat ik weet hoe snel het gaat. En waarschijnlijk ook niet meer terug gaat komen haha. Maar nu ze dan lacht en je meer contact krijgt vind ik dat ook echt super leuk. Zo verliefd kun je dan zijn van zo'n glimlach. 

ik riep laatst ik kom morgen terug maar toen waren het 2 regeldagen daarna haha.. vorige week druk met sinterklaascadeaus en kerstcadeaus tussen alles door maar nu drop ik maar ff langs..

Hopelijk gaat 't allemaal goed met iedereen!

Hoe zijn bij de meesten de nachten?

aah wat leuk de lachjes, zijn hier nog wel echt die stuip glimlachjes! Maar ben hier meer verbaasd over hoe sterk dat nekje al is de afgelopen paar weken (nu 5 weken)
jeetje wat lang slapen muisz! Wat genieten! :) doe je aan borstvoeding of flesvoeding?
Hier zit er 's nachts meestal 5 uur tussen de voedingen, dus meestal 1x halverwege de nacht, nou dat vind ik prima te doen, dat hebben we al sinds dat ze 10 dagen oud is..

ik lees ook over slaapzakjes.. daar twijfel ik ook over... maatje 50-62 dan.. heel af en toe klimt ze omhoog in bed als ze wakker wordt (soms ook totaal niet) dus ik twijfel nog... maar meer omdat ik lastig vind hoe dik zo'n slaapzak moet zijn.. Snap niks van die TOG waardes haha... onze slaapkamer is 18 graden dus i.p. prima temperatuur voor onze dame dus i.p. zouden met rompertje en kleertjes aan een dunne slaapzak afdoende moeten zijn vlgs mij? Iemand een tip haha.. want die winter slaapzakken zijn al 3TOG en vlgs al die richtlijnen moet ik tot 2.5 TOG gaan met onze slaapkamer temperatuur... 
Eerste kindje dus ben hier nog wat onzeker in! haha

Slaapzakken is altijd ff. Uitproberen. Mn dochter had het altijd heet, owen is echt kouwelijk ? heb ook steeds meer het idee dat ik mn dochter heb verwaarloosd die had ook altijd 1 a 2 laagjes aan. Owen zit standaard op 3 ? dikke dekens om zich heen ? ligt nu ook weer in een romper met vry dikke stof, dikke slaapzak en een wollen deken erop, en hij voelt meer lauw als warm ? onze kamer is 19 graden ? hoe bevalt het Cardio? Niet meer voor te stellen dat we een paar dagen weken geleden nog zaten te dimdammen over kerstfilms en afschuwelijke nachten ?

Terug
Bovenaan