Oktober / November 2020 Baby's! ♥

@dreamer ik zie nu pas de probiotica post. Ik gebruikte in mn zwangerschap probiotica een poosje van vital trio, en nu weer poosje prenatal van garden of life ik 23 euro per maand) maar dan heb je 2 vliegen in 1 klap voor jezelf en voor hem. Bij mn dochter had ik altijd die start probiotica die werkte hier niet zo goed. Ook ben ik bewust eerder begonnen omdat ster echt heftig kramp had, zeker weet ik het niet kan ook toeval zijn maar Owen lijkt echt minder last te hebben. En lijkt nu over zn piek te gaan (hij. Heeft zeker wel last maar beduidend minder en vooral minder lang). Bij bv krijgt hij het van jou mee, ook vind ik het ideaal 1 capsule p/d ipv schepjes die eeuwen moeten weken ? 

@samsonn fijn dat Owen in ieder geval minder last heeft soms weet je ook niet echt of het uithaalt of niet maar baat het niet..
ben sinds vrijdag begonnen met Infacol   weet niet of het zo lijkt of dat je het on je hoofd wil; krampjes zijn minder vaak en minder heftig. Sowieso fijn voor ons meisje!
@muissz ik heb wel even moeten zoeken totdat ik een slaapzak gevonden had met een klein hoofdgat. Ons meisje is nogal fijntjes dus vele waren echt te groot.. Ze is nu ruim 7w en draagt nog steeds maat 50.
heb nu een bemini,  Belgisch merk volgens mij.. ligt ze heerlijk in en kan ze bewegen wat ze wil 

Hoi dames,
Ik had nog een slaapzakje liggen vd Hema van andere dochter die hebben we nu 2 nachtjes aangetrokken en de eerste nacht sliep ze dus door van 22.30 tot 7. Echt bizar!! En vannacht van 22.30 tot 3.30 en van 4 tot 7.30 dus dat was ook dikke prima!! Hopen dat de slaapzak en kruik helpen voor een goede nacht rust!
ik slaap trouwens met oordopjes in.. omdat dochterlief toch wel wat geluidjes maakt. Doen jullie dat ook? Of slapen ze op hun eigen kamer? Bij oudste dochter die ging rond 3 maanden naar eigen kamer en dat willen we nu ook weer doen ongeveer. Net hoe de nachten gaan want de oudste die sliep vanaf 6 weken door en toen ze op der eigen kamer sliep sliep ze van 21 tot 8 uur. Mega luxe dus.. 

iedereen leuke Sinterklaas gehad?
XX

Hier zijn de krampjes nog niet echt begonnen. Heel af en toe lijkt het er op maar dat is vooral 's avonds ff. Maar hij is ook nog maar 2 weken.
Hij slaapt over het algemeen in 2 teugen de nacht rond. En heerlijk in zijn eigen bedje en kamer. Dit ook mn vanwege de geluidjes waardoor ik slechter/alerter slaap als hij bij ons ligt. Slaapt wel in de kamer naast ons met deur open en babyfoon. Bij dochterlief hetzelfde gedaan en voor iedereen goed bevallen.
Alleen heeft hij overdag meer moeite met op zijn kamer slapen. Wil er dan bij zijn beneden of bij ons. Hierdoor kan ik zelf niet echt (op mijn gewenste moment en wanneer dochter slaapt) een dutje doen. Ga er nu geen strijd van maken. Heb liever dat dochter even goed slaapt. En hij is ook nog maar klein dat het nog wel komt.
Hoe doen jullie dit overdag met slaapjes?

@Crazy, Lijkt een beetje op onze dochter! de nacht en ochtendslaapje gaan perfect in der wiegje. Alleen het middagdutje is af en toe wat lastig! Maar toch leg ik haar na de voeding van 13.30 ongeveer in bedje en probeer dan gewoon te oefenen met slapen overdag. De ene keer gaat het super goed en slaapt ze dik 2,5 uur. De andere keer wordt ze tussendoor wakker en gaan we even heen speentje laten zuigen of even aaitje enz. maar we proberen wel elke keer in bedje te leggen zodat ze er aan kan 'wennen'. Maar ik vind het soms ook lastig want onze andere dochter van 2,5 slaapt ook tussen 2 en 4. Dus als baby dan gaat huilen denk ik oeiiii ik hoop niet dat J. Wakker wordt! Hoe oud is jouw dochter? 

mijn vriend die moet volgende week maandag weer werken en vind het best spannend! Hij begint om 14 uur en is denk rond 21.30 weer thuis. Gelukkig niet heel lang en ik mag bij mn schoonouders eten. Maar iemand nog tips voor de avond om rustig 2 meiden naar bed te brengen? 

XX

@muissz @crazy
wat fijn dat slaapzak bij jou ook goed werkt!
hier slaapt ze ook de nacht in twee stukken.. van 22 uur tot 02:30/03:30 en dan tot 06:00 meestal..
Overdag leg ik haar na de voeding van ongeveer 12:00/12:30 op bed vanaf 13:00 na klein beetje sputteren slaapt ze in en maak ik haar rond 15:30/16:00 wakker voor de volgende voeding.
Zelfde doe ik met de voeding rond 18/19 uur.. heb de regel; 3x naar boven terug voor geruststelling als ze echt huilt en als dan niet lukt neem ik haar mee naar beneden. 
hoe vaak voeden jullie per dag? hier zit ze op 7 voedingen per dag ongeveer 

Mijn partner gaat komende week weer werken. Zoon is dan 2 weken oud. Dochter is net 2 jaar. Wil eerst 2 weken mijn draai vinden in voor 2 kids zorgen (voeding/bv, slapen dochter, combi zorg zoon en vermaken dochter en eten klaarmaken). Daarna ga ik kijken hoe ik zoonlief overdag 2 momenten in zijn bedje kan laten slapen. Zal 's morgens wel al eens proberen.

Ik zit nu op 7-9 voedingen per dag met zoon van 2 weken.

@crazy ja dat zal wel even wennen zijn en aanpoten met twee kleintjes.. Rustig je draai vinden en dat slapen in bed volgt vanzelf wel een keer. 
Hier ook op 7 voedingen, nu 7,5 week oud.. Bij CB zeiden ze dat ik haar overdag wel wakker kon maken als er 4 uur voorbij was zodat ze dag/nacht niet gaat omdraaien.. 
hoelaat geven jullie laatste voeding? Hier maakt het niet uit of ik om 21.45 of 23 uur geeft altijd rond 3.00 wakker weer 

Terug
Bovenaan