Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hier een baby van 3.5 week. Gebruiken al sinds einde kraamweek infacol druppels. 
Best veel krampjes ondanks de borstvoeding.. Ik weet niet echt of het helpt, maar we doen het in ieder geval in de avond en nacht, overdag laten we het op zijn beloop en troosten we vooral. 
Een uitgeruste moeder = ook een blije baby..ik zou het proberen. kost n euro of 9 a 10 en dan weet je snel genoeg of het effect heeft.

@dreamer ja was een heftig nachtje. Maar heb net nog even kunnen slapen. Ik gebruik zowel otricha start (probiotics) en inderdaad voor de nachten infacol. Vannacht deed beide niks maar toen had hij ook al een dag geen goede ontlasting gehad.
Over het algemeen lijkt het wel wat te helpen.

Ik denk dat onze dochter dinsdag/woensdag regeldag 3 weken had. Ze was in de nacht al onrustig en woensdag overdag ook onrustig, weinig slapen, huilen, veel drinken. En nu gister en vandaag weer prima! 

wat hebben jullie kindjes aan in de nacht? Onze meid die wilde tussen 4 en 6 der bed niet meer in wij dachten omdat het koud was.. Want toen ze bij mijn partner lag onder de dekens was ze zo weg en als ze in bedje lag na 5 min piepen. Ze had een romper lange mouwen, tshirt , broekje, sokjes en slofjes aan. En ze ligt dan onder een lakentje, deken katoen, deken wol. En in de avond leggen we altijd 2 warme kruiken in der bed om het voor te verwarmen. Nu hebben we een elektrische besteld om in de nacht te gebruiken dan hoeft er niemand naar beneden die andere kruiken te vullen.. 
en ik heb nog een slaapzakje liggen maat 50/62 die gaan we vannacht ook aan doen! 

XX

@samson, ik heb geen last met plassen. Ik drink onwijs veel water want door die bv raak ik zowat uitgedroogd. Dus als ik moet plassen dan komt er een flinke straal uit hahaha!! 

@dreamer, wij hebben Cina Baby van VSM. Dat zijn ook druppels. 2 weken geleden gekocht omdat we dachten dat ze krampjes had maar eigenlijk nog niet gebruikt.. 

jullie nog leuke plannen voor dit Sinterklaas weekend? Wij gaan het morgenavond bij mijn schoonouders vieren. Dochter (2,5) die snapt het een beetje maar wij vinden het meer gezellig. Volgend jaar zal het wel helemaal leven want dan gaat ze al een tijdje naar de peuterspeelzaal en dan is onze andere dochter 1 dus dan heb ik meer rust dan nu in deze newborn fase haha!! 

@gebruiker heb het vanmorgen gelijk gehaald, net voor de voeding gegeven en ze zat me maar vies aan te kijken.. Vervolgens wel alleen maar scheten en dr luier vol ?
@zonnebloempje  nou gelukkig maar, hoop dat je vannacht een betere nacht hebt! Ga infacol inderdaad proberen, als het niets uithaalt kan ik probiotica nog proberen dacht ik zo.. 
@muissz mijn dochter vind dekens niks dus heb haar sinds een week in een winterslaapzak liggen tog3. Hier heeft ze alleen romper broekje en sokjes in aan. Kamer is rond 16/17 graden denk ik.. Ze voelt als ik haar uit bed haal voor voeding gewoon aangenaam, soms wel koude handjes als ze die weer uit de "wantjes" gewrikt heeft haha. 
Klinkt niet alsof je een te koud bed hebt of te weinig kleertjes aan doet. Voelt ze ook koud aan als je haar uit bed haalt? Of is de ruimte waarin ze slaapt extreem koud/tocht?
Toen mijn dochter nog onder deken lag hadden we ook een kruik om voor te verwarmen en deken+laken, gewoon kleertjes van die dag (romper lange mouw, truitje, broek en sokjes)

@muisz ?? hihi das echt door die bv plas ik soms poeder ? moet echt leren goed te drinken ??
We vieren gelukkig nog maar 1x sint met oma, elke week werd dochter overspoeld met kados ook tijdens de kraamtijd ? kind is echt verkeerd door al die aandacht ??? we hebben ook allebei gescheiden ouders dus echt 8 opas en omas. Dat vind ik soms lastig want ze willen allemaal de kids verwennen ? maar ze worden er niet echt leuker door ? weer geleerd voor volgend jaar
Owen draagt of een dikke winterslaapzak vd hema, met een romper + pyama. Of een pyama+ romper dunne swaddle  met een dubbele deken

@dreamer. Je hebt gelijk. De probiotica kan altijd nog. Ik nam de probiotica ook al voor de bevalling en heb dat gewoon doorgezet.
Wij vieren morgen klein Sinterklaas en gaan wat uitgebreider kerst vieren. Hier ook een peuter die mega verwend is in de kraamweek.
Hier ligt ons mannetje in zijn kleertjes van de dag. Sokken, broekje, romper met lange mouwen en een shirtje en sokjes over zijn handen maar dat is omdat hij hele lange scherpe nagels heeft. En dus sinds 3 nachten in een swaddle me. Het is 19 graden bij ons op de slaapkamer en hij ligt tussen ons in dus het is warm genoeg.

Hahaha hier ook een peuter die mega verwend is in de kraamweek! Ik denk dat de oma's wat cadeautjes hebben gekocht en wij hebben een rugtas voor als ze naar schooltje gaat, een sprookjesboek en een thee serviesje voor haar gekocht. Vind dat wel prima want ze heeft genoeg speelgoed. 

@Dreamer, onze kleine die ligt op onze kamer in haar wiegje ik vind het zelf niet extreem koud denk meer aan 17/18 graden. Welke slaapzak heb jij? Ik heb ook nog een Teddy Puckababy slaapzak liggen van 0 tot 6 maanden. Maar ben dan bang dat dat te warm is. Moeten maar even kijken wat werkt. 

thanks meiden voor de antwoorden!
XX

Terug
Bovenaan