Oktober / November 2020 Baby's! ♥

@cardiozuster fijn he dat het moederschap ook gelijk een soort onzekerheid met zich meebrengt en het altijd zoeken is..
gisteren om 22 uur gevoed,  tien kwam ze om 2 uur waarbij het aanleggen weer drama was. Het ging een tijd goed, nu 15 min huilen niet happen/drinken. Uiteindelijk gelukt ? toen begon ze km 5 uur te spoken en heb ik haar ee 6 uur uitgehaald en gevoed. Ben blij dat ze normaal 1x komt middenin de nacht.  Hoe gaat dat bij jou?
Onze dochter ligt in een slaapzak TOG 3 met romper lange mouwen, broek en sokjes. Wat @samsonn zegt het is gewoon testen en voelen of ze warm of koud zijn. Hier alleen altijd koude handjes, die wrikt ze los uit dr mouwen met wantjes.. Vond de slaapzak nou niet mega dik/warm eruit zien. Kamer bij ons 17/18 graden.
@marin hier lacht ze ook wat af echt zo lief! je merkt echt dat ze zich snel ontwikkelen met van dit soort dingen.. Handjes zijn nu ook mega interessant 

@ Dreamer, wat vervelend dat het drama was met de bv! Wat gaat er mis? Het aanhappen?? En is het al vanaf begin? 
zo vermoeiend als het niet gewoon vanzelf gaat ? had 2 wk terug dat owen niet normaal aan de borst wilde blijven hangen om het maar zo te zeggen. Soms gewoon vechten, dachten eerst aan buikkramp. Daarna spruw hij had het niet echt zichtbaar wel iets witte verkleuring maar niet vd witte plakken. Cb zei dat het allemaal wel meeviel en hij never nooit last kon hebben. Stond er toch op dat ze een recept uitschreef. Ik heb hem toch behandeld en nu gaat het wel goed. Hij had ook steeds witte lipjes ik dacht door verkeerd aanhappen maar was dus ook gewoon spruw, alleen zag het er niet typisch uit. Dus het deed hem gewoon zeer. Nu alleen door het bijkolven ( heb hem paar dagen met de fles gevoed (dubbelwerk ?) om mn tepels te ontzien met al dat stoeien, weer overproductie) nu soms als hij bijv iets te lang heeft geslapen dan is het nog wel eens vechten. Dan is doe toeschiet heftiger door de stuwing, dan moet ik ff de druk afkolven en gaat het ook weer goed

Hi dames,
Nog een tip voor gevoelige tepels/tepelkloven en die is. Hydropads
https://www.bol.com/nl/p/rite-aid-tepelbeschermers-12-stuks/9200000084520731/
Ik gebruik ze al vanaf de kraamweek en na de eerste tepelkloof, heb ik geen last meer gehad. Bij de oudste kwam het bloed door het tepelhoedje heen, dus ik ben er zeer over te spreken.

Verder gaat het hier de ene dag beter dan de andere dag. Merk dat ik het moeilijk vind om de struggles op te schrijven. Ik hou mezelf (onbewust) torenhoge verwachtingen voor en wanneer ik er niet aan voldoe, voel ik me de slechtste moeder van de wereld. Gelukkig heb ik een man die me in zulke gevallen weer even met de benen op de grond zet en me een schop onder de kont geeft. Eind deze maand vieren we ons 15 jarig samenzijn en ik ben zo blij dat we al zover gekomen zijn ?

Hier ook met de borstvoeding wel eens vechten... Hier dacht juist het cb aan spruw. Er was niks te zien alleen dat ik kapotte tegels had. Toch verschillend hoe een cb er dan mee om gaat. 
Die hydropads heb ik ook. Super fijn en verkoelend. Ik gebruik ze nu niet altijd meer want wel prijzig anders. 
@ zonnebloempje... wat lastig dat je je soms zo voelt. Fijn dat je man je dan weer met beide benen op de grond zet! Een goed team dus! Probeer in je zelf te geloven en niet te denken dat je een perfecte moeder moet zijn maar dat een goed genoeg moeder eerder haalbaar is. 

Zonnebloem gefeliciteerd met je 15 jarig jubileum ? ik herken het wel. Ben zelf wat perfectionistisch en kan er ook niet tegen als het allemaal niet gaat zoalsbik voor ogen had. Vooral als er iets is met de kindjes of ik iets vergeet of over het hoofd heb gezien word ik bloed onzeker of voel ik me echt een bout moeder. Ik denk dat elke mama dit wel herkent, in meer of mindere mate. Het is wel heel fijn dat je man dit gevoel kan laten afnemen. 

Marin klopt die had ik ook in mn kraamweek ? heb nu silvercaps, Die helpen ook enorm goed bij mij☺️ is eenmalig wat duurder maar je hoeft ze niet te vervangen. Ik wil er straks een sieraad van laten maken (zilveren tepelhoed kun je om laten smelten) lijkt me sowieso heel gaaf om een moedermelk bedel te laten maken ❤️

Ik had nog nooit van silver caps gehoord. Gelijk even opgezocht en ziet er goed uit. Zie je ze ook echt zitten als cups onder je kleding? 

Ligt eraan ik heb silvercaps die zie je niet zitten als je de voorgevormde bhs hebt vd hm. Ik denk wel dat je ze ziet zitten bij die hemd bhtjes. Je hebt het ook silverette die hebben echt een hele bolle vorm en ik hoor dat je die dus echt wel ziet zitten ?maar dat weet ik niet uit ervaring maar de fotos en recensies zeggen genoeg ? silverette heb je weer in diverse maten silvercaps niet. Denk dat je ff moet kijken naar je tepelvorm. Ik heb iets ingedoken dus dan zijn de caps sowieso wat prettiger . Moet ook zeggen dat de huid van mn tepels echt verbetert is bij correct gebruik, echt goed schoonhouden en druppeltje moedermelk erop. Blijft ook goed op zn plek (had ik niet verwacht) snachts draag ik ze niet dan zit ik door de scheve stuwing met een natte bh ? iemand trouwens een fijne voedingsbh gevonden? Die slappe hemddingen of vormloze dingen vind ik niks. Kon alleen bij de hm vinden hier i. Het dorp maar de pasvorm vind ik niks ? iemand een idee?

Terug
Bovenaan