Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hay dames,
Even een vraagje hoor;
Hoeveel melk krijgen jullie kleintjes nu nog binnen (ongeveer)?
Ik ben volop met fruit en groente bezig maar ik hoor en lees overal dat Logan daardoor dus ook minder melk mag... Hij vraagt er echt nog om dus ik word er een beetje onzeker van. Geef ik hem teveel nu hij bijvoeding krijgt? Moet ik er één of twee flessen af halen?
Hij krijgt nu 4x 180+6 en 1x 120+4 ('droomvoeding', zit er nog niet zo lang in een was niet van plan deze te schrappen aangezien hij pas net van de voeding in de nacht af is). Hij zat altijd al tegen of over de liter heen vanwege zijn grootte en gewicht (klein hongerwolfje).
Schema ontstaan door zijn eigen ritme;
6.30/7.00 uur 180+6
10.30/11.00 uur  180+6
14.30/15.00 uur 180+6
19.00 uur 180+6
21.30/21.45 uur 120+4
Tussendoor in de ochtend fruit en rond 17.00 uur warme hap. Nog niet met brood begonnen. Hij spuugt wel weer veel meer, teken dat hij toch teveel krijgt? Help? 

Ow ook 4/5 voedingen. Als ik kolf bied ik hem 180 aan maar hij laat indd steeds vaker bodempjes staan. Heb het idee dat hij liever 5/6x wat minder zou willen drinken ipv 4 sloten. Dus geef nu 4x melk en bij de hapjes een paar slokjes water of thee.
7/11/15/19u melk. Rond 9u fruit/50cc water en 16u groente/50cc water. Geef ik in een oortjes beker van avent passen ook flesspenen op, laat ik hem lekker mee aanmodderen. Brood doe ik ook nog niet

Hey!
Charlie zit hier op 5 flessen van 180cc. De hapjes zijn hier verwaarloosbaar dus ben niet het meest geweldige vergelijkingsmateriaal.
Ik zou zeggen, volg je gevoel. Je kan altijd proberen om iets minder te geven en te kijken hoe hij dan reageert.

Hier begint ons kleine mannetje weer wat op te knappen maar hij is echt nog vol met snot en slijm.

Hoe gaat het bij jullie Sam?

Dankjewel voor de reacties, ik zal inderdaad de twee flessen tussenin wat verminderen. Zodra hij ook brood gaat eten die van 11 uur uitstellen tot bij zijn brood rond 12/12.30 en dan die van drieën vervangen voor tussendoortje met water of thee.
Ik heb nu zo'n munchkin drinkbeker maar dat snapt hij echt niet? Moet ook zeggen dat het niet heel gemakkelijk werkt. Voor Conor toentertijd had ik die (volgens mij) Avent beker met rand. Zodra hij zijn lippen ertegenaan drukte kwam er dan wat uit. Kamille thee geprobeerd gisteren een dat vond hij machtig interessant?
Wat fijn dat Charlie iets opknapt, hopen dat het snel helemaal weg trekt.

Hihi die munchkin snapte mn dochter ook nooit. Wel minder knoeizooi ? maar om te knoeien moet je kind er wel uit kunnen drinken ?

Hier altijd de diertjes thee v piramide. Was hiervoor altijd de draken/prinsesjes thee. Vooral de uil en de vos (rozenbottel/rooibos) is hier altijd goed.

Mah nog steeds kut met peren ? ben nu uit de nachtdienst. Kinderen allebei nog steeds op en af koorts. Vanmiddag met Sterre naar de KNO. Ben echt benieuwd of ze indd stront eigenwijs is of stokdoof. Die kinderen zijn zo onvoorspelbaar. Ow heeft wel zn eerste tand door!! Rechts onder 1 stuks hihi ziet er maar raar uit ? blijf alsjeblieft nog ff baby?

Hoe gaat het met Charlie?? Veel aanvallen??

Hey dames!

Charlie begint steeds meer op te knappen. Wordt steeds weer meer zichzelf.

Super grappig om te zien dat het rollen van Charlie steeds soepeler gaat. Laatst vonden we hem al onder de bank. Zo begon het bij Logan ook. Dus ik ben benieuwd wanneer de volgende stap/ontwikkeling komt. Zou me niks verbazen als het straks na zijn sprongetje heel hard gaat. De frustratie is real!

Wij hadden voor Logan een 360 beker van Nuby en dat ging eigenlijk heel goed. Al hadden we ook een beker waar de neus uit miste dus dan kon hij makkelijker drinken. Was ook echt ideaal.

Zal met Charlie weer verder met de hapjes als hij weer goed en wel opgeknapt is. Was nu niet te doen. Ook hebben we de tafelstoel er bij gepakt en daar zit hij toch al mooi rechtop in.

@Sam.. misschien klinkt dit gek maar het dochtertje van een vriendin van mij had een onder ontwikkeld immuunsysteem. Zij hebben ook weken, dan wel niet maanden, gekwakelt met koorts, snot, oorpijn enzzz... Zij heeft een maand lang antibiotica genomen zodat haar immuunsysteem niet steeds aan het werk hoefde en dus kon aansterken. Meiske is nu bijna nooit meer ziek. Wie weet kan het ziekenhuis bij jullie daar ook eens naar kijken voor de oudste. Want dit is toch geen doen, dat af en aan koorts houden.

Hoop dat alles goed is met jullie!

Hey hey, nja zeheeft destijds ook preventief een half jaar kuur gehad. Is ook 2 jaar goed geweest. Artsen denken echt dat beide kids gewoon goed genaaid zijn door de corona.

Vandaag weer bij de KNO geweest bleek dat mn vermoedens weeres klopten. Haar linker oor is dus wel aangetast door die oude bloedprop. Deze zat dus nog wel vergroeid met haar trommelvlies. Dokter heeft het verwijderd en dr kwam me toch een bulk harde korstentroep uit inclusief een verfrommeld buisje. Er zit nog een lading vocht achter hij hoopt dat dit eruit komt nu met het kleine perforatie. Vd zomer weer terug als het geheeld en hopelijk schoon/leeg. Haar gehoor zal dan hopelijk beter zijn en als de koorts daaraan ligt zal dat nu ook weg moeten gaan. Fingers crossed!

Wat fijn dat Charlie weer opknapt ❤️ lekker rolleeen ❤️

Ach die arme meid! Wat zal dat ook steeds naar gevoeld hebben ☹️ hopelijk knapt ze nu snel op en wie weet gaat ze nu ook wel weer wat beter luisteren ?

Zo zie je toch maar weer dat een mama's onderbuik gevoel (bijna) altijd klopt! Goed dat je hebt door gepakt en ook met dochterlief naar de KNO-arts bent gegaan.

Wat vervelend en naar dat ze dan zo'n knauw hebben overgehouden van de corona. Arme jullie!

Voor nu maar welterusten en hopelijk ziet alles er weer wat zonniger uit na het weekend!

Terug
Bovenaan