Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Vet balen dat het zo moeizaam blijft gaan! En dat je werkelijk niks opschiet of welke manier dan ook.
Wel fijn dat jij en je dochter weer even samen op pad zijn geweest. Heerlijk even hè die 1 op 1 tijd.

Charlie lijkt hier wat op te knappen ?? lekker koese vanavond!

Hoi allemaal!
Zijn er hier meer trage bewegers? Mijn zoontje van 7,5 maanden kan heel lang rechtop zitten, maar draait pas actief sinds een week. Niks wijst nog op drang naar kruipen, tijgeren etc. Zijn fijne motoriek is wel heel goed!
Zo heerlijk om die ontwikkeling te zien❤

ja! hier ook één! mijn dochter is eind van deze week 8 maanden oud en is deze week pas voor het eerst omgerold. Zitten kan ze ook alleen nog met ondersteuning.
Ik maak me er niet druk om, zij is met andere dingen weer vlot: ze zegt al heel duidelijk mama en papa en eet en slaapt super goed! En inderdaad de fijne motoriek is weer enorm ontwikkeld: ze pakt met twee vingertje bewust broodkruimeltjes op en stopt ze in haar mond. Wel irritant sommige andere ouders met hun opmerkingen van 'mijn kind kon al lang dit en dat op dit leeftijd!'
Alles op z'n tijd, het is een heerlijk vrolijk wijffie en al die andere dingen komen vanzelf :)

Hey dames,
Hier een beweegmonster. Stil zitten zit er eigenlijk niet in ? behalve als hij slaapt.
Hij is nu 6 maanden en tijgert in de achteruit het huis door. En in alle frustratie zit hij soms ook al op handen en knieën. 
Maar mijn nichtje daarentegen was inderdaad ook snel met praten maar ook wat langzamer met bewegen. Die heeft ook nooit gekropen maar op haar billen geschoven.
Ik volg dehappybabycoach op insta en zij zegt. Tempo maakt niks uit als de volgorde maar goed is. Je moet het zien al bouwstenen. Met elke beweging die ze leren, leggen ze vast de fundering voor de rest.
Ik weet dat het lastig is om andere ouders aan te horen, zeker als het je eerste is. Maar als je het bovenstaande aanhoudt, hoef je je nergens zorgen over te maken!
Wij zijn voor het eerst sinds donderdag de dag zonder koorts, nog wel verhoging, begonnen. Zal de antibiotica eindelijk aan slaan????

Onze zoon is nu 6 mnd en trager als zijn zus. Hij kan wel omrollen maar doet het niet heel actief. Rondjes draaien om bij speeltjes te komen en reiken wel. Soms rolt hij dan om. Tijgeren/kruipen dus ook nog geen echte pogingen. Maar hij is pas net 6 mnd. Alles op zijn tijd.
Sinds deze week begint hij wel door te slapen. Maar helaas is inslapen nu moeilijk omdat ook zijn ondertandjes doorkomen. We hebben net 1 weekje vakantie gehad. Heerlijk weg geweest en veel gewandeld. Hij vond het allemaal prima om de hele dag mee te gaan. Nu is alleen het ritme weg en dus moeite met inslapen. Dus weer ff investeren. Ook puzzelen met de hoeveelheden borstvoeding (nu tussen 4-5 voedingen in) en alle hapjes uitbreiden. Pff, dat vind ik zo'n gedoe. Je bent alleen maar met eten bezig.

@crazy, ik ben hier gestopt met de hapjes zelf maken. In ieder geval de groente. Die krijgt Charlie nu uit een potje. Dat geeft hier in huis heel veel rust, maar komt ook gewoon beter uit. Voordat we hier door te week aan tafel zitten is het vaak half zeven en nu met een kleuter die naar school gaat en op tijd op bed moet, geeft dat soms wat stress dus ik kies er voor om het mezelf wat makkelijker te maken.
De oudste heeft ook altijd potjes gehad en eet alles dus vind het wel prima ?

Hihi leuk die bedrijvigheid weer! Hier ook een druk knulletje. Tijgert en indd in zn achteruit. Elk kind is anders. De oudste sloeg kruipen eerlijk gezegd bijna over die stond rond 7/8 mnd aan de spijlen vd box ? (kind was belachelijk sterk door alle frustraties en overstrekking).bij haar was elke ontwikkeling pure drift tot ze het kon ?? voelde ook nooit echt als een baby meer een agressieve peuter in een babylijfje ? Ow is daarintegen een tevreden knulletje dat graag op zijn lompe maniertje alles enigzins vlot ontdekt. Of iets lukt of niet alles is prima en lollig. Ik denk dat elk kindje wel iets heeft wat super goed gaat of wat trager. Waar de 1 goed slaapt, staat de ander weer te ouwehoeren snachts. Waar de ander vlot beweegt, eet hij/zij belabberd. Ik denk ook dat “opschep” ouders ook een hoop niet vertellen of niet zien. Bij het cb prezen ze mn dochter dat ze o zo vlot was. Ik vond het zelf ook knap maar eerlijk gezegd eerder vervelend. Elk “sprongetje” ging echt gepaard met veel frustratie, en was voor ons echt slopend. Dat werd gek gevonden want jee het was toch knap?? Maar naast dat ze een huilbaby was,waren deze fases echt doodvermoeiend. Of sowieso het taboe op soms er ff helemaal klaar mee zijn ?

Alles heeft zn voor en na. Maak je niet te druk, nu lijken de verschillen soms groot maar straks halen ze gerust een inhaal. Sterre liep met 11 maand, haar neefje met 14 maand, en zoon van vriendin pas met ruim anderhalf jaar. Allemaal ong even oud, nu lopen ze weer aardig gelijk op. Vind ik trouwens ook met zindelijkheid. Word ook zo op gedrukt. Ster was daar weer laat mee, maar ook hup ineens zindelijk. Komt echt goed ❤️

Precies wat je zegt Sam, elk kind is anders. En gelukkig maar! Het zou een beetje saai zijn als alle kinderen precies op dezelfde dag een 'kunstje' zouden kunnen. 
I heeft het omrollen nu wel helemaal ontdekt! Soms is ze even vergeten hoe ze van rug naar buik moet dus dan begint ze te piepen dat we haar moeten helpen. Soms heeft ze er ook gewoon geen zin in, dan ligt er een speeltje net buiten bereik maar dan pakt ze gewoon een ander speeltje. Beetje lui ofzo, maar helemaal prima!
Wij zitten inmiddels in een verbouwing (aanbouw en compleet nieuwe vloer beneden) dus we 'wonen' boven en zitten overdag veel bij mn ouders waar I lekker kan slapen. So far so good, het is een beetje behelpen af en toe maar we realiseren ons dat er een heleboel mensen beroerder bij zitten dan wij op dit moment én het is allemaal tijdelijk. Alleen al dat stof..... We houden zo veel mogelijk alle ramen en deuren dicht maar je ontkomt er niet aan.. 
Gelukkig vindt I het allemaal prima, ze slaapt 's nachts goed in haar eigen bed en overdag ook bij mn ouders. We zijn vorige week overgegaan naar 2 slaapjes overdag en ook dat is eigenlijk heel soepeltjes gegaan. Blije baby, blije mama!
Ik ga aan het werk, fijne dag allemaal!

Terug
Bovenaan