Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Hey lady's!
Ik ben met Charlie later begonnen met fruit en groente. Ondertussen gaat dit redelijk goed. Soms eet hij zoveel fruit dat hij zelfs al wat later komt voor de fles. Ik weet dat dit allemaal geleidelijk zal gaan en maak me daar nog niet druk om. Maar..
Hoe lang na het fruit en groente zijn jullie brood gaan toevoegen? En hoe hebben jullie dat gedaan? Eerst korsten of eerst kleine stukjes brood in de wangzak?
En geven jullie zo halverwege de middag ook nog iets? Tussen 3 en 4 uur bijvoorbeeld?

Wij zijn met 4 maanden begonnen met groente, met 5 maanden met fruit en met 6 maanden met brood. 
ik ben begonnen met kleine stukjes (niet de korst) dopen in moedermelk en dan in de wangzak, dat ging meteen goed dus na een aantal dagen al gewoon in haar mondje gestopt. Na een week zijn we er boter op gaan smeren, toen hoefde het dopen al niet eens meer. Ik denk dat we toen ook zo'n beetje zijn begonnen met de korst geven, in haar handje om op te sabbelen. Leuk! Succes!
rond 4 uur geef ik nu een soepstengel, groentestick of cracotte en rond 5 uur krijgt ze nog een borstvoeding. 6 uur groentehap, om 7 uur nog een borstvoeding en dan slapen. maar we hebben hier te maken met een vreetzakkie hoor, ze krijgt 's ochtends borstvoeding en een uur later een boterham, fruithap rond 10.30u en een boterham rond 12.30u :)

Hier nu 3 wk broodpluksel. Korst durf ik niet goed want hij is nogal een stouwer ? bij Ster ging dit met 8 mnd prima (ook stouwer). Indd eerste wk met wat water/melk. En inieminie plukjes. Nu steeds groter pluksels ?. Ik doe elke dag 1/2-1 boterham. Denk dat het niet lang duurt 1-2.

Thx voor de tips ladies!
Hier sinds vandaag een slaapkopje.. Onze snelle Jelle gaat sinds gister op zijn buik vooruit en hij heeft vandaag gewoon 2x 3 uur geslapen! Je merkt gewoon dat het vet intensief is? Hierdoor is wel zijn schema heel anders?  dus vandaag leeft hij alleen op flessen ? alle hapjes zijn overgeslagen.
Tis weer even wennen en aanpassen.
Hoe is het bij jullie??

Goedemorgen dames! Ik lees iedere keer mee maar ik kan niet altijd reageren omdat ik een probleem met inloggen heb! 
Ook hier lijkt het alsof de hele dag uit eten geven bestaat door al die hapjes ?. Brood geef ik niet structureel want hij vind het niet lekker. Druk een hele boterham in zijn handen omdat hij dat interessant vind en daarna begint het frummelen.. Stopt het even in zijn mond, doet een motorboot na een gooit alles weg!? De korsten eet hij wel goed tijdens een wandeling. Ook geprobeerd met een beetje margarine maar dit bleef kleven aan zijn gehemelte en hij stikte er bijna in, spuugde heel veel maaginhoud daardoor uit. Hij vind het ook niet lekker. Pap vind hij al helemaal verschrikkelijk dus we doen lekker rustig aan met brood.
Hij krijgt wel lepeltjes pindakaas, zalig vind hij dat! Ook gekookte ei vind hij heerlijk. Aardbeien lust hij niet, als het door mijn eigen gemaakte prak zit kijkt hij me heel boos aan en doet weer een motorboot na ? Ook Mango is lastig. Bijna alle soorten groenten eet hij heel makkelijk. Gisteren bietjes met aardappel voor hem gemaakt en hij vind het heerlijk. 'mmmm' geluidjes,  trillende handjes en roepen om meer? . 
Eetschema is dus gewoon wat mij uitkomt en hoe hij slaapt (overdag nog steeds drama met slapen, ook door zijn tandjes denk ik die nu echt doorkomen). Elke dag krijgt hij fruit in de ochtend, groente/koolhydraten avondhap en tussendoor is het iedere keer iets anders. Verder vier flessen.
Qua ontwikkeling tijgert hij vooruit, kan stevig rechtop zitten maar doet liever een tuimelaar na ?. Hij is heel erg sterk! Gooide gisteren vanuit buikligging een speeltje 4 meter ver! ? Verder doet hij dingen na, zoals nee schudden. Ook pakt hij dingen tussen duim en wijsvinger en bestudeert dit grondig. Kan stevig rechtop staan maar trekt zichzelf nog niet op. Regelmatig gooit hij dingen op de grond om te kijken wat het doet, ook tussen de spijlen van box en bed door. Doe-liedjes zoals 'dit zijn mijn wangetjes' en 'klap eens in je handjes' vind hij prachtig?.
Hij is wakker, dit was het even voor nu? Fijne dag dames!  

Hier gaan de groenten ook steeds beter. Ze moest echt wel wennen hoor. Fruit vibd t ze heerlijk maar veel groenten niet. Doet ze dr hoofd steeds de andere kant op. Tijgeren gaat in de achteruit en ze kan zwaaien. Zo schattig. Het slapen is echt een drama. Half 2, 3 uur, 4 uur en 5 uur... het kan allemaal. Vaak 3 tot 4 x per nacht.... hopelijk een fase

Hihi wat een drukke baasjes ??? hebben jullie het bed/box al omlaag?? Ik ben bang dat het echt moet maar ik moet hem nog steeds stiekem op bed leggen, oftewel klaarwakker als ik dit alweer iets te knullig doe (gebeurd geregeld). Als hij omlaag staat moet ik dit helemaal lomp doen want ik kan er gewoon niet bij (bij dochter ging dit ook altijd lomp ?).

Ik heb een nieuwe baan hopelijk eind juli/ begin augustus start ik. Druk met alles afhandelingen. Morgen start mn riedeltje en daarna vakantie ? volgende week hup naar texel. Het weer trekt al bij! Iemand nog tips voor een baby op het strand, wilde zon strandtentje aanschaffen. Maar ben bang dat hij allemaal zand in zn mond krijgt ? dus eerder een peuterbadje met parasol denk ik ? iemand nog een lifehack? Zag ook ooit zon matrashoes en dan spullen in de hoeken maar denk dat de peuter er dan bij springt en alsnog al het zand bij hem komt ?

Doet iemand de kleine nog in de buikdrager?? Denk dat hij rugpijn technisch ook niet lekker gaat zitten. En een verhuiswagen huren denk ik wat een verhuizing met 2 kids ???

Hey!
Wat is het toch leuk dat we zo'n actief draadje hebben hier!
Zo leuk om de ontwikkeling van alle kindjes te horen. Hier zetten we Charlie soms vast even in een zit stand maar probeer er eigenlijk mee te wachten tot hij zelfstandig in zithouding komt. Alleen dus met uitzondering in de tafelstoel tijdens z'n eet momenten.
@Sam, gefeliciteerd met je nieuwe baan?? ik hoop dat je het er naar je zin krijgt en dat het minder stress en energie kost dan de baan die je nu hebt.
@zonneschijn, hier is het ritme altijd afhankelijk van Charlie geweest en dus nu ook. Ik merk alleen dat op de drukke dagen/momenten, ik niet lekker uit kom qua avondeten en dan snel denk, ach het hoeft nog niet dus dan doen we wel even alleen een fles.
Gister was zo'n avond. En toen heb ik uiteindelijk twee repen komkommer gesneden en die gegeven ter vervanging van groente. Hij sabbelt er op en verder niks maar hij heeft het wel weer ervaren en geproefd en daar neem ik dan maar genoegen mee.
Nu weekend! En wat heb ik er zin in?

Terug
Bovenaan