Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Ja ben echt blij, ik ben met 3 voedingen gestart sinds hij echt eet als een bouwvakker. Maar wel onder de voorwaarde dat hij een bekertje thee of water naast de voeding drinkt (2x 100/150cc). Met het warme weer geef ik hem ook extra. Ik doe nu ook steeds knijpfruitijs of waterijsje maken in zijn voedingsspeen, vind hij ook super tof. (Kan ook met mamamelk).

Hey ladies!
Alles oké? Houden jullie het wat vol met de temperaturen? 
Met dit soort dagen ben ik altijd blij dat ik in Friesland woon. Door het zeeklimaat is het hier altijd minder warm! Toch heeft Charlie wel last van de warmte. Is jengelig en drinkt echt niet geweldig...

Ik moet even ventileren hoor, sorry voor het gezeur maar moet dit volgende echt even kwijt...
Ik heb wel eens verteld toch dat wij een nichtje hebben dat 6 weken jonger is dan Charlie.. Mijn schoonzusje heeft haar vandaag met de fiets opgehaald ??? meiske kan nog niet eens zelfstandig zitten. Ik vroeg het en toen zei ze, ja ze blijft heel goed zitten als ik haar neer zet op de grond..... Ik dacht echt, ja dat doet Charlie ook al een hele poos maar dat wil niet zeggen dat ze sterk genoeg zijn om voor op de fiets te zitten.
Vind het dan zo lastig om mijn mond dicht te houden. Ze heeft het meiske ook al in de loopwagen gehad. Zo'n botsauto geval voor in huis... Snap er echt niks van ?
Hoop dat alles oké is bij jullie!

Hihi wel netjes gebleven?? ?? hihi ik vind het ook lastig wat ik met Ow aanmoet. Vooral nu hij dus alleen maar wil staan en klimmen. Ster stond ook nu dus al maar die stond echt lekker stevig, owen lazert continu om. Dus die heb ik nu ook echt onder lichte dwang vaker dan ik eigenlijk wil in zn schommelstoel of maxicosi/wagen. Ster liep met 8 maand ook in zon botsauto maar die was wederom echt al heel sterk in dr lijf. Ow zou dat niet kunnen want indd zijn zitfunctie is nog wat kansloos. Zelfs zijn “veilige plekken” staan garant voor gedonder, dan klapt hij weer tegen de spijlen vd box, dan weet hij weer niet hoe hij terug moet. Zit per kind zoveel verschil.
Was gister op de koffie bij een vriendin haar kindje is 14 mnd, 4 tandjes, loopt nog niet, ook geen interesse erin. Kindje was erg op zichzelf leek ook meer bezig met fijne motoriek als grove (druk bezig met krentjes sorteren).

Maar indd nog anderhalve mnd jonger? of is het mega mindy ?

Ow heeft echt veel last vd warmte, dochter zit de hele dag in het badje te beuken ❤️ ik zet ow dr vaak naast met een koud flesje uit de koelkast vindie heerlijk. Lijkt hij fijner te vinden als de klap van het koude badje

Succes allen in de hitte

Man heb steeds ruzie met de app of site, niks aan

Wat drinkt Owen al flink zeg.. vandaag 60-70 ml vond ik al heel wat, wel via flesje want beker enz is ze snel klaar mee en vind t vocht ff belangrijker dan zo'n beker leren kennen

Ooh wat vroeg in zo'n fiets stoel..
En zitten die van jullie helemaal zelfstandig zonder dat ze voorover buigen of naar de zijkant zakken? Want Sophie kan echt niet goed zelf zitten nog hoor.. gaat wel steeds wat beter maar ze vind pogen tot kruipen en benen strekken interessanter

Heb contact gehad met CB, eerste keer dat ik ze zelf bel haha, zij zegt dat kindjes nog maar 300-500ml melk nodig zijn dus dat 3 voedingen ook moet kunnen mits genoeg poep en plas luiers en ze goed eet

Vind het soms toch lastig hoor, vandaag slaapt ze ook anders door die warmte dus eten en drinken op andere tijdstippen.. dan zit ze heel gretig aan water te drinken en dan twijfel ik of ze de borst niet moet hebben als ze daar zo gretig aan drinkt.. maar ze huilt niet van de honger.. om 17u wel weer blijkbaar wel echt trek aan groente hap

Maar wat voor soort snacks geven jullie s middags na het middagslaapje? Mss is Sophie dat ook nodig

Fietsen is toch vanaf 9-10 maanden mits ze poosje goed recht op zitten??

Hihi ja zn zus dronk ook altijd belachelijk veel ?? ben al blij dat ik t niet meer volledig op de melk hoef te doen.

Ik heb ook steeds ruzie met de app. Schijt irritant.

Nee kruipen en staan gaat dus aardig maar zitten gaat dan weer voor geen meter. Als i hem neerzet blijft hij wel zitten maar hij kukelt om als hij opgaat in zijn spel. Dus fietsen is echt nog een no go. Ook bij het staan gebruikt hij zn benen om zich echt omhoog te werken maar eenmaal staand verlegt hij het meer naar zn armen (trekt zich meer op). Nu hangt hij steeds met zn armen naar devrand vd box en op een gegeven moment trekt hij zn benen langzaam in en dan hangt hij als een soort aap aan de rand ? geen gezicht. Alleen hij snapt dus niet dat hij zn benen weer neer moet zetten volop paniek ??

Ik geef hem vaak van die baby sticks (suffe cheetos zonder smaak). Dan heeft hij het liefst die smakeloze rommel. Die met smaakje tuft hij uit. Of zon voedingsspeen met watermeloen, aarbei, komkommer, ijsklontjes, knijpfruit is nu echt favoriet.

Hi Ladies!
Sorry voor mijn afwezigheid! Even te druk in mijn hoofd, en om mij heen.
Ik heb ook eigenlijk niet zoveel te vertellen. Charlie laat zich makkelijk wegleggen in zijn eigen bedje. Alleen neem ik hem 's nachts nog mee tussen ons in. Ik blijf het lastig vinden om hem een hele nacht in zijn eigen bedje te laten. Hij is zo vaak nog een uur wakker tussendoor dat ik dan denk, kom maar tussen ons in dan val je vanzelf wel weer in slaap.
@cardio, Charlie tijgert alleen nog hoor. Wel op hoog tempo. Rest komt vanzelf. Hij gaat nog niet zelfstandig zitten, maar kan wel stabiel zitten als we hem neer zetten (wat ik overigens bijna niet, want dat wordt afgeraden)
Hoop dat alles goed gaat met jullie!

Denk dat we allemaal minder te melden hebben ? hier ook best druk. Kan zwat geen moment stilzitten hier ? als ik niet ow ergens vandaan moet trekken, dan zit ster wel te kleuterdriften (het is een fase.. tis een fase.. hoop ik maar weer). Ook druk met de opleiding tussendoor. Heb de basis module al bijna klaar ✌️ im on fire! Heb net mn volgende modules al besteld. Ik betrap mezelf erop dat ik in mn hoofd al helemaal in mn bedrijfje zit ? manifesteren kun je leren.

Hier zijn we bezig met de dagslaapjes. Ik denk dat ow toe is aan 2 dutjes ipv 3 powernaps. Betekent wel op het eind vd dag dat we hem het laatste uur echt wakker moeten houden. Laten we hem om 4 uur indutten hebben we hem steeds tot 21u beneden. Dus ben wat aan het schuiven en doen. Het werkt ook niet mee dat hij steeds belachelijk vroeg wakker is… vanmorgen weer 5 uur ?? dus dan zit je toch weer op 3 dutjes ?? wederom… tis een fase tis een fase…. Hoe zit het bij jullie met de dag dutjes??

Terug
Bovenaan