Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Pff hier net zo meneer ging om 19 u slapen, 22u was hij wat onrustig. Ff drinken. En weer slapen. Maar hup 5u weer wakker. Eindelijk slapen dacht ik ? kwam net uit de nacht dus was alweer 36u wakker…. Pff hij is gewoon KLAAAAAAR WAKKER en de oudste ook.. ben echt zo DUFFFF ARGHHH

@zonnebloem; haha eerste tandje, yeey!? Het blijft toch een mijlpaal? 
Hier is vooral overdag inslapen echt een probleem. In de avond laat hij zich redelijk goed weg leggen na een boekje lezen, knuffels welterusten zeggen en tanden poetsen. Maar ja, ook hier regelmatig tussen vier en vijf heel lang wakker, het is een fase, het is een faaaase?. Arme Sam! Ik hoop dat je ergens tijd hebt om even te rusten, het is een sloopslag...
Gisteren voor het eerst in anderhalf jaar weer naar de kapper geweest? Na Logan ontdekte ik mijn eerst grijze haren en mijn haar was heel erg pluizig geworden. Voel me nu weer opgeknapt?

Heehee,
Eerste keer hier, nachten zijn hier ook slopend. Tot 4 maanden leeftijd heeft mijn zoontje Luca van 17-11-20 als een roosje overal geslapen, iedereen noemde het een voorbeeld baby maar denk dat het daarmee vervloekt is haha.
sindsdien, en eerst dacht ik dat het de slaapregressie was dat 6 weken lang kon aanhouden, slaapt meneer heel slecht.
In de vooravond gaat hij om 19 uur naar bed en wordt dan meestal 21 uur én 23 uur wakker. Sowieso elke nacht 2/3x (01:00-03:30-05:15) hij wilt dan ook echt de borst anders wordt hij niet rustig. Ook wilt hij geregeld z'n speentje nog eens tussendoor. Daarna wordt hij rond 07 wakker.
Bijkomend is er nog eens bijgekomen dat hij rond 1 uur of 4 uur Snachts niet meer wil slapen in zijn eigen bedje. En ik heb altijd gezegd, ik ga mijn baby niet in bed halen want dan heb je dalijk zo'n peuter/kleuter die niet anders wilt, maar als je dan daar met wallen naast het bedje staat dan doe je wel anders. Dus hup hem in bed erbij, maar dan slaap je toch anders.  
Overdags wordt het ook steeds minder, laatst had hij maar 3x 30 min geslapen. en gister en vandaag op de opvang natuurlijk super goed slapen ? 4 uren totaal! 
Ik vraag dan hoe ze het voor elkaar krijgen en geven dan aan dat ze hem even laten huilen in bed en af en toe terug komen voor speentje, en dat ie dan echt boos wordt eventjes maar dan wel in slaap valt.
Ik voel me hier eigenlijk helemaal niet prettig bij om dit zo zelf ooo te doen. Hierdoor weet hij dus alleen niet goed hoe hij zelf in slaap moet vallen en dat is denk ik ook een van de redenen dat ik hem Snachts vaker moet helpen weer in slaap te vallen. Iemand hier misschien tips voor ?
Soms twijfel ik ook wel of hij het bedje van ons dan wel lekker vind liggen als hij daar wel goed slaapt en bij ons niet, wij hebben een aerosleep matras en moet zeggen, voelt best hard. Ook denk ik eraan om misschien iets medisch uit te sluiten en naar een osteopaat te gaan, maar ik twijfel want hij is verder wel gewoon happy overdag.  
Verder ben ik nu bezig om hem Snachts wat sneller af te koppelen van de borst zodat hij hier minder aan gewend raakt en hopelijk zo de nachtvoedingen eraf gaan. Iemand hier ook tips voor ?  
Verder is het een heel blij en tevreden mannetje en altijd lachen :)
ik lees graag jullie ervaringen!  
Gr Lindsay 

Volgens mij hoort dat slapen echt bij de fase/leeftijd. Ties slaapt goed in en door maar is wel tussen 5.00-6.00 wakker. Nu meestal 5.00 dan later. Ook wil hij dan niet altijd direct slapen. Dus korte nacht voor mij. Maar volgens mij mag ik nog niet klagen. Ik geef dan ook altijd al de borst.
Wij zijn lekker in Oostenrijk met vakantie. En het gaat super goed met Ties (7 maanden) en Fenna (2 jaar, 7 maanden). Kunnen lekker rustig aan opstarten, veel wandelen met beiden in de draag(rug)zak, zwemmen, speeltuinen, slenteren, etc. Zelfs overdag slapen en in een ander bed gaat best goed.
Alleen komen er volgens mij weer tandjes bij Ties door. Hij is flink aan het kauwen, iets rode billen, en veel speeksel, ha ha.

Lindsay, wat vervelend zeg. Dat klinkt erg vermoeiend. Ik heb geen echte tips. Wij hebben bij Fenna maar ook bij Ties wel eens fases gehad. Je gaat uit wanhoop zoeken naar een oplossing waarbij je concessies doet ook voor je eigen slaap en gemak. Wij merkte echter dat de 'hardere' aanpak en toch laten huilen/liggen wel hielp. Na 3-5 nachten sliepen ze weer normaal, zelf in en zo goed als door. Is zeker niet gemakkelijk of fijn maar wierp wel zijn vruchten af. Succes ermee.

Welkom Lindsay!
Ja die nachten kennen we hier helaas ook maar al te goed?. 
Ik weet niet of er een partner in beeld is? Dan zou je kunnen overwegen om af te kolven en nachten om en om te doen. Dat heeft voor mij enorm geholpen! Oordoppen in, slaapmasker op en manlief (in mijn geval) regelt het. 
Verder gewoon accepteren en doorgaan. Zeker als jij je niet prettig voelt bij laten huilen. Ik weet wel dat als je teveel ingaat op het wakker worden het vaak nog erger wordt (niet oppakken en sussen tenzij het echt niet anders kan). Ik ga er ook altijd gelijk heen omdat hij zichzelf anders alleen maar wakker maakt. Bij mijmeren ga ik niet, alleen bij huilen.
Hij heeft geen nachtvoeding meer nodig maar er zijn zat kleintjes die er om blijven vragen vanwege troost en geborgenheid.
Volg je eigen gevoel maar ga niet teveel proberen, het zijn allemaal fases ?

Terug
Bovenaan